• Anonym (Sp)

    Ghosting lång distans

    Vad kan anledningen vara till att en flick eller pojkvän på lång distans ghostar en ?

  • Svar på tråden Ghosting lång distans
  • Anonym (Angela)

    Min dåvarande pojkvän gjorde det... anledningen till varför är att han var för feg att tala om att vi inte längre skulle vara ihop. Han ghostade mig i några veckor och när jag till sist fick tag i honom och ställde honom mot väggen så fick han plötsligt anledning helt legitimt att göra slut för så fick jag ju absolut inte göra... 

  • Anonym (Sp)

    Angela: Låter manipulativt men vad var hans anledning alltså riktiga till att ni inte skulle vara ihop längre?

  • Anonym (Tro)

    Kan ju vara så också att den som ghostar egentligen inte ansett att man varit tillsammans. Speciellt inte om det bara handlat om några få månader. 

  • Anonym (Angela)
    Anonym (Sp) skrev 2024-03-29 10:58:38 följande:

    Angela: Låter manipulativt men vad var hans anledning alltså riktiga till att ni inte skulle vara ihop längre?


    Fanns flera anledningar.  Han tyckte att vår relation gick lite för fort - vilket han pratade med sina vänner om men inte med mig... 
    Han ville inte att vi skulle flytta ihop utan mer särbo ett tag först då jag har barn , inga problem alls för min del men det sa han aldrig till mig utan sina vänner. 
    Jag tvivlade aldrig på hans känslor men han var inte ärlig med hur ett gemensamt förhållande skulle se ut. 

    Sen fick han en brutal cancerdiagnos som han helt undanhöll för mig och det var gissningsvis största anledningen till att han gjorde slut. Han ville inte tynga mig med den resan. 

    Allt detta fick jag veta i efterhand av våra gemensamma vänner och hans vänner som alla stöttade mig i min förtvivlan.  Han har själv fått åtskilliga utställningar av dessa människor som tycker han betedde sig som ett ärkearsle . 
  • Anonym (Sp)
    Anonym (Angela) skrev 2024-03-29 11:25:32 följande:
    Fanns flera anledningar.  Han tyckte att vår relation gick lite för fort - vilket han pratade med sina vänner om men inte med mig... 
    Han ville inte att vi skulle flytta ihop utan mer särbo ett tag först då jag har barn , inga problem alls för min del men det sa han aldrig till mig utan sina vänner. 
    Jag tvivlade aldrig på hans känslor men han var inte ärlig med hur ett gemensamt förhållande skulle se ut. 

    Sen fick han en brutal cancerdiagnos som han helt undanhöll för mig och det var gissningsvis största anledningen till att han gjorde slut. Han ville inte tynga mig med den resan. 

    Allt detta fick jag veta i efterhand av våra gemensamma vänner och hans vänner som alla stöttade mig i min förtvivlan.  Han har själv fått åtskilliga utställningar av dessa människor som tycker han betedde sig som ett ärkearsle . 
    Ghosta är aldrig ok men i och med att han kanske fick cancer så måste han mått riktigt dåligt och dragit sig undan. 
  • Anonym (Angela)
    Anonym (Sp) skrev 2024-03-29 11:28:56 följande:
    Ghosta är aldrig ok men i och med att han kanske fick cancer så måste han mått riktigt dåligt och dragit sig undan. 
    Nja...visst.. men samtidigt var jag den sista som fick veta det . Han hade inga problem med att tala om det för sina vuxna barn, kollegor,  nära vänner etc.. men inte mig..  
  • Anonym (Sp)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-03-29 13:48:01 följande:

    Inte intresserad längre...


    Ja men kan avståndet ha en betydelse?
  • Anonym (Herakles)

    Kanske att det har gjort att känslorna tunnats ut men när man ghostar är det ofta för att man inte pallar ett breakup. Att man tycker att det är onödigt jobbigt. Fegt, jag vet, men tyvärr finns det många fegisar därite. Det positiva är att du åtminstone vet vem du haft att göra med.

  • Anonym (Sp)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-04-02 07:21:27 följande:

    Kanske att det har gjort att känslorna tunnats ut men när man ghostar är det ofta för att man inte pallar ett breakup. Att man tycker att det är onödigt jobbigt. Fegt, jag vet, men tyvärr finns det många fegisar därite. Det positiva är att du åtminstone vet vem du haft att göra med.


    Jag tänkte om det är så att han inte orkade avståndet.. ja det är fegt oavsett.
Svar på tråden Ghosting lång distans