Anonym (kaffett) skrev 2024-04-08 16:52:43 följande:
Ja, jag har hört talas om gi. Man blir inte smal som en sticka, kroppen hamnar på den vikt den trivs på.
Fejkmjölk och andra fejkmjölkprodukter innehåller sjuka mängder med konstiga tillsatser. Själv dricker jag inte mjölk alls eftersom jag inte tål det. Men skulle aldrig i livet sätta i mig nåt vidrigt havresubstitut.
Det har gjorts studier på att långsamma kolhydrater bara ger en fördröjning på sockerhöjningen så där i spelar det ingen roll om du äter snabba eller långsamma kolhydrater.
Vart skrev jag enbart fettkaffe? Det är min frukost, sen äter jag helt vanlig mat till lunch och middag (utan saker som innehåller mer än 5g kh/100g
Hur man håller sig mätt på det? Jo det innehåller fett, protein och 0 kolhydrater. Jag tar min kopp kl 7 på morgonen och äter lunch någon gång mellan 13-14 för då börjar magen känna sig hungrig...
Du kanske behöver plugga lite näringslära :)
Haha du är rolig du..
Du framstår inte så värst seriös eller kunnig gällande näringslära eller diabetes, varken med det du själv har föreslagit..Eller skrivit här ovanför..
Du vet inte vad GI är ens och tror inte att det är någon skillnad på kolhydrater med högt GI och lågt GI?? 😮
Eh Så det är lika illa enligt dig att äta en avacado eller jordgubbar som att äta en skål med vitt socker?
Vitt socker är det riktigt snabba kolhydrater i och i dom andra är faktiskt långsamma kolhydrater, lilla du..Men du tycker ff inte det är någon skillnad på dom kolhydraterna antar jag..
Sen har du bara klagat på andra som vet mer än dig i hela tråden, istället för att själv komma med ngr BRA förslag, förutom fettkaffe.
OK; Nu var jag lite orättvis..Du föreslog ju inte BARA fettkaffe utan du föreslog ju faktiskt också FETTCHOKLAD.
Ja och inte att förglömma att du föreslog att TS skulle äta ett salladsblad, skinka, ost, med majonäs också..
Som om inte majonäs innehåller massor med tillsatser eller? Skojar du eller.
Ja ok om man inte gör den helt själv då från grunden, för DÅ kan den ju faktiskt bli nyttig istället, men jag tror inte du menade en hemmagjord.
Eftersom du inte fattade att man kan göra växtmjölk hemma själv utan tillsatser.Så kan du väl inte fatta att man kan göra dressing själv heller?
Kossan är inte menad för att vi människor skulle dricka deras mjölk kan jag ju meddela dig då..För det är väl ändå kalven som är menad att dricka komjölk, eller? Har jag bara förstått fel.
Jag bara kontrar din kommentar om att mandel skulle BARA varit flytande om det var menat att vi skulle dricka den 😂