Kan man få tillbaka sin ungdomliga kropp vid 46?
För 10 år sen var jag vältränad och snabb, stark och vig. Idag har jag gäddhäng, mage, fläskveck på ryggen, fett på insidan av knäna.
Jag är 164 lång och väger 73 kg. Har alltid vägt mellan 55-65 och varit muskulös.
Har sista tio åren varit mer stilla, ätit fel, plus att jag misstänker hormonförändringar som kvinna och därmed går upp mer.
Trivs inte ett dugg i min kropp, är otymplig och inga kläder passar. Jag känner inte igen mig och blir deppig av spegelbilden. Framförallt känner jag mig inte bra i för stor kropp då jag alltid varit smal och lätt i stegen.
Har inte heller motivation längre för träning då jag inte ser resultat. Förr syntes resultat snabbt, nu kan jag träna hårt och inget händer varpå jag skiter i i det igen i några veckor. Å då går jag nog upp ännu snabbare.
Är det kört vid min ålder? Kommer jag ha en tantkropp nu som bara förfaller? Eller kan jag om jag verkligen slutar äta godis, bröd och för mycket kunna få bort gäddhäng, och fett som sitter där jag inte vill ha det, som insida knä t.ex.
Någon som lyckats? Tips och råd?