• Anonym (Kaffedraken)

    Är du en bra person?

    En bra medmänniska som är omtänksam, respektfull, stöttar och är snäll. Och tycker du att du är värd att träffa kärleken för att du är en bra person?

  • Svar på tråden Är du en bra person?
  • Anonym (en kvinna)

    I vissa avseenden är jag bra och i andra mindre bra. Finns vissa uppoffringar jag inte gör även om det blir negativt för andra så inte alltid en så bra medmänniska

    jag tycker att alla på ett sätt är värda att hitta kärleken, varken jag eller någon annan ska döma vem som inte är värd det, plus att det känns som det är ett grundläggande mänskligt behov och något som borde finnas för alla människor, men tyvärr går det inte alltid att få till så man får ändå acceptera att vissa förblir ensamma

  • Anonym (Jag anser det)

    Jag anser att jag är empatisk, bryr mig om andra (så pass att jag har en förmåga att glömma bort mig själv och min egen vilja). Mitt nyblivna ex tycker däremot att jag är den mest egocentrerade människan som gått i ett par skor.

  • Anonym (J)
    Postman skrev 2024-04-26 17:40:20 följande:
    Oja det är jag men jag har min fläckar med, jag är mänsklig. 
    Detta var det roligaste svaret hittills. Skrattande
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (en kvinna) skrev 2024-04-27 00:07:33 följande:

    I vissa avseenden är jag bra och i andra mindre bra. Finns vissa uppoffringar jag inte gör även om det blir negativt för andra så inte alltid en så bra medmänniska

    jag tycker att alla på ett sätt är värda att hitta kärleken, varken jag eller någon annan ska döma vem som inte är värd det, plus att det känns som det är ett grundläggande mänskligt behov och något som borde finnas för alla människor, men tyvärr går det inte alltid att få till så man får ändå acceptera att vissa förblir ensamma


    Jag tycker själv att jag är bra och jag är snäll mot kvinnor och respekterar kvinnor. Om jag stött på nån och får nej så kan jag ta det, jag frågar bara en gång och jag blir inte arg på henne, jag dömer inte kvinnor som haft många sexpartners, jag klankar inte ner på kvinnors kroppar eller talar om för kvinnor hur de ska vara för att män ska vilja ha dom. 
    Tyvärr så har jag inte träffat rätt kvinna, men jag borde göra det. För jag är en bra person.
  • Anonym (Värde och orsak)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 07:33:37 följande:
    Jag tycker själv att jag är bra och jag är snäll mot kvinnor och respekterar kvinnor. Om jag stött på nån och får nej så kan jag ta det, jag frågar bara en gång och jag blir inte arg på henne, jag dömer inte kvinnor som haft många sexpartners, jag klankar inte ner på kvinnors kroppar eller talar om för kvinnor hur de ska vara för att män ska vilja ha dom. 
    Tyvärr så har jag inte träffat rätt kvinna, men jag borde göra det. För jag är en bra person.
    Fast det du just beskriver är vanligt folkvett precis så som de flesta normal uppfostrade personer gör, det är inte ovanligt snällt utan är som de flesta vet 
    att man uppför sig.
    Det är normalt beteende, det är om man inte gör så som man inte beter sig
    hövligt och normalt och inte har vanligt folkvett.
    De flesta beter sig väluppfostrat!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Värde och orsak) skrev 2024-04-27 07:41:55 följande:
    Fast det du just beskriver är vanligt folkvett precis så som de flesta normal uppfostrade personer gör, det är inte ovanligt snällt utan är som de flesta vet 
    att man uppför sig.
    Det är normalt beteende, det är om man inte gör så som man inte beter sig
    hövligt och normalt och inte har vanligt folkvett.
    De flesta beter sig väluppfostrat!
    Jag har varit med om många kvinnor som beter sig precis så ouppfostrat som jag beskrev det. De hade förhållanden, trots att de saknade folkvett och respekt för andra.
  • Anonym (Värde och orsak)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-27 07:44:32 följande:
    Jag har varit med om många kvinnor som beter sig precis så ouppfostrat som jag beskrev det. De hade förhållanden, trots att de saknade folkvett och respekt för andra.
    Ja som vanligt i din värld har du träffat på så MÅNGA kvinnor men inte män som beter sig som elaka och galna, inte bara en eller två utan många.
    Du måste dras till elaka kvinnor för har nog aldrig hört någon som dig som hela tiden råkar ut för många kvinnor som beter sig dåligt men bara träffar på snälla män.
    Ursäkta men det blir inte trovärdigt!
  • Silverjenny
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 12:16:37 följande:
    Är du en bra person?

    En bra medmänniska som är omtänksam, respektfull, stöttar och är snäll. Och tycker du att du är värd att träffa kärleken för att du är en bra person?


    Jag är nog varken bättre eller sämre än någon annan. Jag kan vara småsint, elak, manipulativ, barnslig och såra folk medvetet för att jag känner mig ouppskattad och vill hämnas. Inte alls fina egenskaper som jag inte är stolt över. Men jag är också väldigt lojal, förlåtande, intelligent och empatisk. Beror helt på situation och person och hur jag själv mår, vilka av mina sidor som dras fram.

    Jag är värd att älskas, absolut. Jag har älskat män som definitivt inte varit värda det, har jag insett i efterhand. De har säkert tänkt detsamma om mig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ville)
    Anonym (Värde och orsak) skrev 2024-04-27 07:41:55 följande:
    Fast det du just beskriver är vanligt folkvett precis så som de flesta normal uppfostrade personer gör, det är inte ovanligt snällt utan är som de flesta vet 
    att man uppför sig.
    Det är normalt beteende, det är om man inte gör så som man inte beter sig
    hövligt och normalt och inte har vanligt folkvett.
    De flesta beter sig väluppfostrat!
    Håller med, det är vanligt folkvett. Det som bekymrar mig är att Kaffedraken egentligen vill säga att det är en kvinnlig egenskap att klanka ner på män och kommentera deras kroppar. Precis som att kvinnor aaaaldrig har råkat ut för sånt av män, -helt empatilöst. 

    Han är inte en snäll person iom det.
  • Anonym (L)

    Istället för att bara trycka tummen ner, kan någon förklara för mig vad jag skrivit som väcker sån avsky?

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Värde och orsak) skrev 2024-04-27 07:41:55 följande:
    Fast det du just beskriver är vanligt folkvett precis så som de flesta normal uppfostrade personer gör, det är inte ovanligt snällt utan är som de flesta vet 
    att man uppför sig.
    Det är normalt beteende, det är om man inte gör så som man inte beter sig
    hövligt och normalt och inte har vanligt folkvett.
    De flesta beter sig väluppfostrat!
    Ja, det vanligt folkvett.
Svar på tråden Är du en bra person?