• Anonym (Är jag fin eller ful)

Kan någon svara på detta?

Hej,

Jag har en fundering som jag inte kan få ut ur mitt huvud. På jobbet och runt mina vänner får jag ofta höra att jag är vacker senast sa en äldre kvinna ?måste bara säga att du är så vacker? en annan berätta att hon sa till sin man att hon jobba med en vacker ung kvinna. Jag tycker själv att jag ser normal ut, inte överdrivet vacker men absolut inte ful. Vältränad, okej ansikte och långt hår.

Men blir så förrvirrad för det känns som att ingen någonsin kommer spontant och ber om mitt nummer eller bjuder ut mig på gymmet eller på fester. Kan ibland tycka att någon får ögonkontakt med mig, jag försöker le men där slutar allt liksom. Jag vet inte om folk ljuger för mig angående mitt utseende eller om män bara inte vågar gå upp till mig. Känns lite som att jag kanske är delusional, är jag egentligen mindre attraktiv än folk påstår eller mindre attraktiv än vad jag själv tror?

Vad säger männen här på familjeliv, går ni upp till tjejer som ni finner attraktiva på en klubb eller ett gym? Eller kan det ibland stoppa er att gå upp till en tjej för att hon är ?för? vacker? 

• Svar på tråden Kan någon svara på detta?
    Anonym (Fröken) skrev 2024-05-02 21:16:40 följande:
    Det är inte jobbigt för mig, det är inte heller jag som gnäller av mig i forumet. Flört

Så vem som har problem kan man ju undra, vad tror du?
    Lite gnäller du väl ändå på att jag tycker att jag är vacker? Tycker faktiskt att jag ser bra ut, men tack för att du bidrog i tråden. Jag är en självutnämnd skönhet alla dagar i veckan, helt rätt påståendeGlad
  • Anonym (Snygga kompisar)

Har ett par kompisar som är riktigt snygga och de får uppmärksamhet överallt de går.

• Anonym (Fröken)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 21:28:31 följande:
    Lite gnäller du väl ändå på att jag tycker att jag är vacker? Tycker faktiskt att jag ser bra ut, men tack för att du bidrog i tråden. Jag är en självutnämnd skönhet alla dagar i veckan, helt rätt påståendeGlad
    Jag gnäller inte, jag skrattar. Det är komiskt.
    Anonym (Snygga kompisar) skrev 2024-05-02 21:29:44 följande:

Har ett par kompisar som är riktigt snygga och de får uppmärksamhet överallt de går.

Ja jag upplever också det att snygga människor ändå blir tillfrågade på middag eller att man frågar om nummer. Äsch haha man får väl bara acceptera att man tycker att man själv är snyggare än vad andra tycker, åtminstone mår jag bra i det! Rätt person kommer förhoppningsvis tycka likadant som en själv!
    Anonym (Fröken) skrev 2024-05-02 21:44:07 följande:
    Jag gnäller inte, jag skrattar. Det är komiskt.
    Glad att du fick skratta lite! Ha en fin kväll!
    Anonym (Hh) skrev 2024-05-02 20:33:12 följande:

Jag har lite samma problem. Tror att det har att göra med att jag ser lite avståndstagande ut när jag slappnar av i ansiktet. Får ibland höra att jag ser sur ut när jag bara är avspänd. 
    Jag vet att jag är rätt snygg, men jag får aldrig, aldrig napp på krogen. Har aldrig gått hem med ett krogragg. Kanske har hånglat ett par ggr men det har enbart varit med sånna killar som jag träffat utanför krogen och som vi bara har tagit vidare flörtandet.
    Däremot har jag dejtat en hel del utanför krogen tex tinder och jag vet att de är positiva till mitt utseende. 
    Tänker att på tex krogen, det är alltid någon som är snyggare än jag där, mer utmanande, karismatiskt, klär sig sexigare, dansar sexigare. Aphjärnan kickar in, killarna där går till 90% efter hur inbjudande hon verkar och hur våpig hon är.
    Jag vet att jag är snygg, men jag är också ganska vanlig. Det är inget speciellt liksom.
    Möter jag någon i ensam miljö har jag gott självförtroende men av någon anledning blir jag lite tillbakadragen i grupp. Vill inte sticka ut. Vill inte ha uppmärksamhet. 

Jag är helt nöjd med det här upplägget, känner inte riktigt för att parningsdansa bland en grupp fulla människor. 

Du verkar verkligen förstå vad jag menar! Jag tycker också att det kan vara ett ganska bra upplägg! Ibland kickar väl bara ens osäkerheter in tror det var därför jag skrev inlägget. Men håller med vill nog inte heller sticka ut i en krog miljö. Tack för ditt svar, uppskattar det!
    Anonym (C) skrev 2024-05-02 20:38:06 följande:
    Tråkigt att höra. För mig som kille är det lite annorlunda. 

Allt ifrån att bli fälld av någon större kille när man går i skolan. Till att få kommentarer från andra. Eller alltid lätt för att bli bästa kompis med de allra snyggaste killarna på skolan. Medans kvinnor antingen är jättebitchiga utan anledning eller visar sig märkbart intresserad. 

Det är tråkigt att alla är så elaka.

Ja lite tråkigt att man känner ett behov av att dra ner andra människor. Men det enda man kan göra är väl att inte bli på det sättet själv sen kan man inte styra andra.

Jag kan säga att jag själv kan bli nervös framför snygga killar och då blir jag nog lite kall för att jag inte riktigt vet hur jag ska agera, kanske därför du upplever tjejerna som bitchiga utan anledning, tror faktiskt jag också upplevs som bitchig när jag blir nervös av en man. 

Tack för ditt stöd förresten! Skönt att det finns vettiga människor även på familjeliv!

• Anonym (C)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 22:50:55 följande:

Ja lite tråkigt att man känner ett behov av att dra ner andra människor. Men det enda man kan göra är väl att inte bli på det sättet själv sen kan man inte styra andra.

Jag kan säga att jag själv kan bli nervös framför snygga killar och då blir jag nog lite kall för att jag inte riktigt vet hur jag ska agera, kanske därför du upplever tjejerna som bitchiga utan anledning, tror faktiskt jag också upplevs som bitchig när jag blir nervös av en man. 

Tack för ditt stöd förresten! Skönt att det finns vettiga människor även på familjeliv!

Det är svårt, speciellt när man går runt som med ett "target on the back". 

Men du sköter ju det där bra i vilket fall ;) 

Kan ta ett exempel från min förra arbetsplats. En tjej där stod och snackade med min polare och dom verkade ha trevligt, så jag lät dom hållas. Sen skulle jag gå och hämta något, och då räcker hon ut något och säger "kan du gå bort med det här, till det där....." as otrevlig attityd. Så jag ställde mig och blängde bara på henne. I typ 4 sekunder, och sen såg jag att hon kom på hur illa detta var. Så då sa jag "det kan jag göra." tog den och gick bort och lämna allting åt henne. 

Efter det sen var hon jättetrevlig, började flörta och vi hade skitkul efter det. 

Men just den här initiella reaktionen att "han ser rätt bra ut, det måste vara en c*nt.." är helt onödig. Om någon ser bra ut så tänker jag mest "bra för han.."

Tack detsamma. 
  • Anonym (Mm)

Talar inte ditt sällskap om för dig att män tittar på dig ute? Sånt kan vara svårt att märka själv eftersom männen försöker vara diskreta.

• Anonym (Li)

Jag var väldigt vacker när jag var yngre.   
    Fick ofta höra att jag såg ut som en modell,  blev inte bjuden till en del fester då värdinnan såg mig som ett "hot" och var orolig att jag skulle ta hennes pojkvän.   Detta fick jag reda på via andra vänner.
    Jag fick ofta uppmärksamhet av fel killar, sk Bad Boys,  medan de normala, vettiga killarna inte vågade ta kontakt.
    "Hon är en sån man ändå aldrig får", sa de.
    Trots all uppmärksamhet pga mitt utseende, hade jag extremt dåligt självförtroende då.

Idag är jag 40+, och numera fet och ful.    Jag har varit besatt av utseende och vikt och att duga för andra nästan hela mitt liv och har tröttnat.

• Farsanbalou

Absolut inte.

För det första så stämmer det nog det folk säger om dig.

Förhållande och attraktion är kvinnors marknad. De håller i all makt.

Så vill du något så gå fram till killen på gymmet, krogen eller var du finner honom. Ser du att han kollar flera gånger på dig så är det liksom en vink.

Lycka till!

• Tukt

Låter generellt lite som ett sundhetstecken att så många inte tokraggar på utseende. Så varför inte gilla det läget och hjälp till att bjuda in till samtal i stället?

• OlleSQ

Krävs mer än bara utseende för att man skall stöta. Snacka lite innan så känner man ju av om det finns intresse eller inte. Sen skall ju mer än utseende klicka.

Sen har jag aldrig frågat efter telefonnummer (nu är det ju så länge sen jag var ute på marknaden så nått annat fanns inte).

• Anonym (Lovisa)

Jag har aldrig blivit uppraggad av annat än fyllon. Har alltid fått ragga upp de killar jag vill ha på egen hand. Jag har på senare år ofta hört att män är rädda för mig för jag är för snygg och sexig. Själv har jag aldrig förstått det. Nu har jag en oerhört vacker dotter på 19 år som folk påstår är väldigt lik mig så nu har det börjat sjunka in att jag nog har sett bra ut i mitt liv. Så dags nu liksom Skrattande när man snart är 50.... haha 

• Anonym (Snygga kompisar)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 22:20:00 följande:
    Ja jag upplever också det att snygga människor ändå blir tillfrågade på middag eller att man frågar om nummer. Äsch haha man får väl bara acceptera att man tycker att man själv är snyggare än vad andra tycker, åtminstone mår jag bra i det! Rätt person kommer förhoppningsvis tycka likadant som en själv!
    Du är säkert precis så snygg som du tror. Men du kanske rör dig i andra miljöer? Eller sänder ut några signaler? Mina kompisar, särskilt en av dem, ser ut som en Hollywood-skådis, men även glad. Går inte att gå någonstans med henne haha. Fast en gång var det faktiskt en som började prata med mig och hon svarade. Han sa "Ursäkta, men jag pratar med din vän". Det var lite kul för mig. För ja, jag är avundsjuk på all uppmärksamhet.

• Anonym (Li)
    Anonym (Lovisa) skrev 2024-05-03 13:46:40 följande:

Jag har aldrig blivit uppraggad av annat än fyllon. Har alltid fått ragga upp de killar jag vill ha på egen hand. Jag har på senare år ofta hört att män är rädda för mig för jag är för snygg och sexig. Själv har jag aldrig förstått det. Nu har jag en oerhört vacker dotter på 19 år som folk påstår är väldigt lik mig så nu har det börjat sjunka in att jag nog har sett bra ut i mitt liv. Så dags nu liksom Skrattande när man snart är 50.... haha 

Ja, samma här.  Har också en väldigt vacker dotter som många hävdar är lik mig.   De som kände mig när jag var ung säger att hon är en kopia av mig som ung.
  • KimLinnefeldt

Jag har nog dragit mig för att stöta på alltför vackra och populära kvinnor. Men det där är ju bara yta, omslagspapper. Det är så mycket annat som är viktigare. Känslan, utstrålningen, att man får gensvar på småflirtande och skämt, och det där odefinierbara, strålen från hjärta till hjärta.

Det är viktigt att du visar intresse. Själv har jag fått höra en gång av en kvinna som drog sig för att närma sig, att "du verkade så himla gift". Det vill säga att jag inte skickade ut såna vibbar.

Svar på tråden Kan någon svara på detta?