Anonym (Quinna) skrev 2024-05-31 03:25:20 följande:
Tack själv för vänligt svar! Jag vet inte om du såg det, men jag fick ju lite skit för mitt svar till dig. Någon som undrade om jag tycker det är rätt att "folk" ska ha förbannat ont och må för jävligt och hur jag kan tycka att det är något att hylla osv... Fast det var ju, som du själv förstod, inte riktigt det jag skrev. Jag tycker det är fint att du trots alla problem som din livmoder gett dig kan känna sådan tacksamhet för den! Jag själv skulle nog inte känna samma tacksamhet ifall jag hade myom, riklig mens och svår mensvärk, även fast jag också har barn. Jag har nog inte förståndet eller intelligensen för att kunna tänka i såna banor ens, haha! Du verkar klok och fin, och jag hoppas du kommer fram till ett beslut som känns rätt för dig. Kom ihåg att det är din kropp och lyssna inte på vad andra anser för det är ingen annans business, bara din egen! Kram!
Jag såg det nu, vad några skrivit, det blev nog något missförstånd antagligen, några misstolkade det du skrev.
Jag tolkade det inte alls som att du tyckte att kvinnor ska ha ont och må dåligt.
Tack så mycket för dina fina ord! Nej, jag skulle aldrig lyssna på vad någon annan eventuellt anser att jag ska göra med min kropp, förutom min barnmorska eller läkare då. De lyssnar jag på, men tar ändå mitt eget beslut.
Däremot vill jag gärna ta del av andras erfarenheter. Det är värdefullt.