• Anonym (Less)

Finns det något som funkar mot celluliter?

Jag behövde ta en medicin en period och en av biverkningarna som så klart drabbade mig, var cellutliter. Jag har innan dess varit hyggligt förskonad.

Jag vet att det inte är hela världen och att det är helt naturligt, men det känns likafullt trist när de bara dykt upp så där.

Finns det något man kan göra? Finns det någon behandling som faktiskt fungerar och inte bara kostar skjortan?

• Svar på tråden Finns det något som funkar mot celluliter?
  • Anonym (Less)
    Anonym (Träna sig till snyggare kropp...) skrev 2024-06-04 19:40:42 följande:

...tar inte bort celluliterna tyvärr, men de stör mindre om magen är platt och stjärten ser najs ut i spegeln. 

Nu är jag redan tämligen vältränad, så jag söker tips på saker som faktiskt kan få celluliterna att försvinna.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Less) skrev 2024-06-04 19:43:22 följande:
    Nu är jag redan tämligen vältränad, så jag söker tips på saker som faktiskt kan få celluliterna att försvinna.
    Men vad är det med dagens tjejer, celluliter försvinner inte ! Lär er leva med dem istället. Så hemskt är det inte.
  • Anonym (Ngnf)
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-04 19:52:49 följande:
    Men vad är det med dagens tjejer, celluliter försvinner inte ! Lär er leva med dem istället. Så hemskt är det inte.
    Her du några själv eller?
  • Anonym (Ngnf)

Ja prova foamrollern! Jag har en slät och en grövre 

• Anonym (Anna)
    Anonym (Ngnf) skrev 2024-06-04 20:09:16 följande:
    Her du några själv eller?
    Ja det har jag trots att jag är knappt 30. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Ngnf) skrev 2024-06-04 20:10:06 följande:

Ja prova foamrollern! Jag har en slät och en grövre 

Jag provade, det gav minimalt resultat och inte permanent. Även provat smisk efter en artikel, det hjälpte ungefär lika mycket/lite och varaktigheten var lika kort. Och då krävs det nog att man är lagd åt det hållet för annars är det säkert inget att prova.
  • Anonym (S)

Jag har fortfarande celluliter men jag upplever en förbättring efter jag har börjat med collagentillskott. Det har tagit lång tid så det är inget som är fixat på några veckor. 

• Anonym (Träna sig till snyggare kropp...)
    Anonym (Less) skrev 2024-06-04 19:43:22 följande:
    Ok, jag har inga bra tips, men jag har några anti-tips som åtminstone inte funkat på mig. Skrubba huden vid celluliterna, jag har skrubbat mig så jag sett ut som jag fått smisk, men det har inte hjälpt. Jag har kört med nån slags massagemaskin med taggar på, funkade inte heller. Ett tiotal olika krämer och gels...funkade inte heller. Inte spikmatta heller. Sedan kanske jag inte skall säga detta egentligen men nej, sperma funkar inte heller vad än den där Youtubern som rekommenderar sperma mot alla olika krämpor hon kan namnge än påstår.
  • Anonym (C)
    Anonym (Träna sig till snyggare kropp...) skrev 2024-06-04 21:14:15 följande:
    Ok, jag har inga bra tips, men jag har några anti-tips som åtminstone inte funkat på mig. Skrubba huden vid celluliterna, jag har skrubbat mig så jag sett ut som jag fått smisk, men det har inte hjälpt. Jag har kört med nån slags massagemaskin med taggar på, funkade inte heller. Ett tiotal olika krämer och gels...funkade inte heller. Inte spikmatta heller. Sedan kanske jag inte skall säga detta egentligen men nej, sperma funkar inte heller vad än den där Youtubern som rekommenderar sperma mot alla olika krämpor hon kan namnge än påstår.
    Att vuxna människor tar tips från Youtubers får en nästan att bli mörkrädd.
  • Anonym (gym)
    Anonym (Jq) skrev 2024-06-04 18:54:47 följande:
    Fast jag hade gymmat (samma typ av övningar) i många år innan detta, ändrade inget på min träning utan bara rollern.

Bifogar en bild, den liknade denna, hade inte piggar som masserade utan var rätt platt...
    ok fattar!
  • Anonym (Träna sig till snyggare kropp...)
    Anonym (C) skrev 2024-06-04 21:28:28 följande:
    Att vuxna människor tar tips från Youtubers får en nästan att bli mörkrädd.
    :) Ingen har någonsin anklagat mig för att vara smart.
  • Anonym (Gammalochvis)

Börja med collagen. Ren collagen från gräsbetande kor 👍🏼

Svar på tråden Finns det något som funkar mot celluliter?