Ex saknar mig..
VARNING FÖR LÅNG TEXT!
Jag och mitt ex var tillsammans i 9 år, vi har 3 gemensamma barn. Varav ett tvillingpar. Hon har även ett barn sedan tidigare. Vi båda blev föräldrar tidigt i våra liv.
Vi har haft våra toppar och dalar som vilken annan relation som helst. Vi var unga när vi blev tillsammans runt 20 och 24 år. Problem kopplat till omognad fanns från start. Så som tillit och svartsjuka, mycket av det jobbade vi bort tillsammans. Men vissa delar följde med under hela våran relation och skapade en del friktion. Vårat liv tillsammans handlade mycket om barn och vardagspussel. Men i det stora hela funkade våran relation bra.
För 3-4 år sedan började mitt ex studera och vi levde på en inkomst hon jobbade lite extra på sidan för att slippa studielån. Direkt efter studierna så började hon arbeta. Under samma period förlorade jag mitt jobb och blev arbetslös. Jag blev nedstämd och tappade motivationen. Men jag bestämde mig för att jag också skulle studera, jag tog hjälp av studiemedel för att få det att gå runt. insåg dock ganska snabbt att studera inte var min grej. Men kämpade på ändå. Jag tappade mitt driv och motivation igen.
Någonstans under denna period sa mitt ex att hennes känslor börjat dala. Jag var självupptagen och tog inte åt mig av det hon sa.
Efter en tid droppade hon bomben att hon ville separera, mitt liv raserades totalt. Arbetslös, student och dumpad. Man hamnade på botten. Jag var förstörd i månader, ingen aptit sov dåligt och vandrade i en dimma.
Jag avslutade studierna och började jobba igen, vi sålde huset och separerade.
Efter några månader ifrån varandra började jag se ljuset i tunneln och det gick lättare. Inte lätt men lättare. Jag sa till henne att jag kommer inte kunna klara av att vara vän med henne om vi inte är tillsammans. Vi kan höras av när det handlar om barnen.
För ett tag sen fick jag ett sms av henne. Hon frågade om jag ville ta en fika med henna och barnen. Hon saknade mig och mådde inte så bra. Jag gick med på att träffas, vi hängde några timmar och det var mysigt på många sätt.
Efter några dagar sen fick jag ett sms, hon frågade om jag var singel. Så jag förstod att något var på gång. Jag svarade att jag var singel och ställde samma fråga tillbaka.
Hon förklarade att hon har haft en
?till och från? relation med någon. Men att hon valt att avsluta den. Jag vet att den relationen inleddes ganska direkt efter vi separerat och pågått till ganska nyligen antar jag.
(Hon har inte varit otrogen)
Vi pratade ut över telefon i flera timmar under den kvällen, vi hade ett öppet och ärligt samtal. Hon förklarade att hon börjat tvivla på sina känslor åt alla håll och saknar mig mycket. Hon har saknat familjelivet under hela tiden. Men på senare tid börjat sakna mig och det vi hade. Men att hon kanske måste vara singel och landa i sig själv och reda ut sina känslor för att inte såra någon. Men om allt känns bra så kanske vi kan prova träffas ensamma för att se hur det känns.
Jag vet inte hur mycket känslor jag har blockerat under tiden isär och hur mycket känslor som finns kvar. Vet inte riktigt om jag vågar känna efter riktigt heller.
Vet inte hur jag ska gå vidare härifrån, har hur många känslor som helst. Rädsla, nyfikenhet frågande och förvånad..
Vet inte heller om jag klarar av tanken på att hon var varit med någon annan.. både sexuellt och emotionellt. Det känns som ett
Jag har ju också varit med andra för att komma vidare..
HJÄLP!!