• Joeysummer3

Öppet förhållande

Jag är 40år och gift sedan flera år tillbaka lever familjeliv med barn, hus, sommarstuga etc. Har ett ordnat och stabilt på liv. 
    Men min fru har inte samma lust som jag har hon kan leva utan sex, som för så många andra har vi det bra i övrigt. Vi har pratat om detta mycket och landat i att öppna upp vårat förhållande. Hon har själv inte behov av att söka något, inte just nu iaf. Så just nu är det endast jag som söker. 
    Att dessa upplägg förekommer vet jag, men det är ju utan för normen. Varken jag eller min fru vill skylta med detta inför alla vänner och bekanta. 
    Men hur gör man då för att kunna träffa någon, vill som sagt inte söka i den närmsta kretsen just för att det är utanför normen. Jag vet att jag ser bra ut även om jag inte är den som hänger på gymmet flera dagar. Det finns ju sidor på nätet, tinder etc.  Men att lägga upp en ansiktsbild känns inte bra. En bra text med anonym bild, är det rätt väg att gå? Jag skulle nog själv tolka det som att det är någon som är gift men ljuger om att dom lever i ett öppetförhållande. Att dom vilja dölja det. 
    Någon som gjort denna resan som kan ge lite tips? Har ni hittat någon i samma sits som er själva? 
  • Svar på tråden Öppet förhållande
  • Billie38
    Anonym (2016) skrev 2024-06-27 10:01:54 följande:
    Jag är man och känner också likadant. Min erfarenhet är det är ganska vanligt bland par som varit tillsammans under en längre tid. Både hos män och kvinnor...
    Men som du säger, man måste ju finna någon som man tycker är attraktiv och har kemi med.
    För mig som kvinna är det sällsynt att jag finner den där kemin med någon. Det går år mellan gångerna. Så när det händer så vill jag inte vara begränsad och inte kunna utforska det ordentligt på alla plan.

Nä, bättre att du försöker med kvinnor som också är i förhållanden som de inte orkar eller vågar lämna än att utsätta en singelkvinna för frustrationen och förnedringen att inte vara värd mera är några flyktiga möten här och där.
  • Anonym (?)
    Billie38 skrev 2024-06-27 10:15:10 följande:
    För mig som kvinna är det sällsynt att jag finner den där kemin med någon. Det går år mellan gångerna. Så när det händer så vill jag inte vara begränsad och inte kunna utforska det ordentligt på alla plan.

Nä, bättre att du försöker med kvinnor som också är i förhållanden som de inte orkar eller vågar lämna än att utsätta en singelkvinna för frustrationen och förnedringen att inte vara värd mera är några flyktiga möten här och där.
    Vadå förnedringen? Det kan va skönt med flyktiga möten utan krav på fortsättning. Men vill du inte, så är det inget för dej. 

Så TS, du önskade fler råd. Jag kan ge dej rådet att aldrig inleda något utan att ha sagt sanningen. Aldrig någonsin. Det finns så konstiga och trista åsikter när det gäller att sexuellt beröra en annan person. Tyvärr. Sen är det nog lite som många kvinnor här nämnt. Det vill säga att det förutom djup ärlighet om avsikter även måste finnas sexuell attraktion. Den är svår att hitta på nätet. Bättre att känna sej för IRL tycker jag. Jag tycker det trots allt finns ganska många att välja på men då är jag är väldigt kräsen själv. Kanske behöver du göra det mer tydligt för dej själv vad du vill ha. Är det enbart fysisk beröring finns ett större utbud än om man som jag vill checka av lite annat med innan jag lägger ut en krok.
  • Joeysummer3
    Anonym (?) skrev 2024-06-27 15:40:19 följande:
    Vadå förnedringen? Det kan va skönt med flyktiga möten utan krav på fortsättning. Men vill du inte, så är det inget för dej. 

Så TS, du önskade fler råd. Jag kan ge dej rådet att aldrig inleda något utan att ha sagt sanningen. Aldrig någonsin. Det finns så konstiga och trista åsikter när det gäller att sexuellt beröra en annan person. Tyvärr. Sen är det nog lite som många kvinnor här nämnt. Det vill säga att det förutom djup ärlighet om avsikter även måste finnas sexuell attraktion. Den är svår att hitta på nätet. Bättre att känna sej för IRL tycker jag. Jag tycker det trots allt finns ganska många att välja på men då är jag är väldigt kräsen själv. Kanske behöver du göra det mer tydligt för dej själv vad du vill ha. Är det enbart fysisk beröring finns ett större utbud än om man som jag vill checka av lite annat med innan jag lägger ut en krok.
    Jag är helt för ärlighet har inte någon tanke på att lura någon. IRL är förstås lättare att känna attraktion från båda håll måste väl bara hitta rätt tillfällen. 

Det jag söker är nog lite mer än enbart beröring, attraktion måste ju finns men även att dynamiken känns rätt. Jag har inte en lista på längd, hårfärg, vikt etc. Det blir mer indirekt om man finner personen attraktiv. Sen finns det ju egenskaper som är oattraktiva förstås. 
  • Anonym (?)
    Joeysummer3 skrev 2024-06-27 17:07:04 följande:
    Jag är helt för ärlighet har inte någon tanke på att lura någon. IRL är förstås lättare att känna attraktion från båda håll måste väl bara hitta rätt tillfällen. 

Det jag söker är nog lite mer än enbart beröring, attraktion måste ju finns men även att dynamiken känns rätt. Jag har inte en lista på längd, hårfärg, vikt etc. Det blir mer indirekt om man finner personen attraktiv. Sen finns det ju egenskaper som är oattraktiva förstås. 
    Tillfällena kommer nog till dej om du gör sånt du gillar att göra. Så är det för mej i alla fall. 
  • Mmiiaa1317

Precis samma läge här, fast jag är kvinna. Undrar detsamma :) Har tyvärr inga tips? 

• Joeysummer3
    Mmiiaa1317 skrev 2024-07-21 23:27:52 följande:

Precis samma läge här, fast jag är kvinna. Undrar detsamma :) Har tyvärr inga tips? 

Nej det är inte helt lätt att vara ny inom detta, vill du prata lite mer i PM?
  • Joeysummer3
    Mmiiaa1317 skrev 2024-08-02 00:25:27 följande:

Absolut, det kan vi göra. 

Lyckas inte skicka PM till dig fick "användaren finns inte". Prova om du kan skicka ett till mig.
  • Havsbrisens

Har samma sits men tycker det är oerhört svårt att finna rätt person och vill inte vara på dejtingappar eller liknande. Man vill ju hitta något långvarigt och seriöst även om det är "öpppet". Bor i Sthlm och skulle gärna komma i kontakt med likasinnade... (är en man på 48)

• Anonym (Anna)
    Havsbrisens skrev 2024-08-02 14:25:15 följande:

Har samma sits men tycker det är oerhört svårt att finna rätt person och vill inte vara på dejtingappar eller liknande. Man vill ju hitta något långvarigt och seriöst även om det är "öpppet". Bor i Sthlm och skulle gärna komma i kontakt med likasinnade... (är en man på 48)

Här är en likasinnad seriös kvinna. Är lite äldre än du, bor inte i Stockholm, fast inte jättelångt från Stockholm.
  • Anonym (Havsbrisen)

Hej Anna! Skicka ett PM!

Svar på tråden Öppet förhållande