Vad är fördelen?
....för en svensk om Trump blir president i usa?
Sluta fred är en sanning med modifikation. Trump la sig i i Israel redan 2020 och berättade för landet hur gränsdragningar skulle se ut. Ganska kontroversiellt. Man kan ju tycka att det är upp till landet själv. En av hans slogans är "americanism not globalism" Det kan man tolka på lite olika sätt.
Finns ingenting som indikerar att Trump skulle kunna lösa Ukraina konflikten genom oljepriser. Det säger sig självt. Ryssland är föremål för många sanktioner redan idag. Nya upptäcks hela tiden. Usas olja går till deras militärindustri framförallt och hur skulle den strypas i mitten av internationella konflikten? Den oljereserv som fanns knuffades ut under covid, sen så är den inte så mycket att det skulle kunna påverka oljepriset. Det fungerar inte som guldpriset, då olja är en konsumtionsvara.
Det Trump sagt har varit att han tänker dra bort det militära stödet från Ukraina. Då är Europa kvar (inklusive Sverige) och är försvagade. För kriget kommer inte att upphöra pga det. Det är ju orimligt.
Under Trumps styre så accelererade konflikten med kina. En hel del propaganda mot kina kablades ut. Det gick i princip från noll till hundra. Gissar att kina bidar sin tid och invaderar Taiwan om Trump går till makten.
Trump är nyckfull och oförutsägbar mot Europa. Det är osäkert om han i så fall kommer att fortsätta vänskapsbanden med Europa. Den dåvarande tyska förbundskanslern fick i ett samtal med Trump påminna honom att usa och Europa faktiskt är vänner. Det borde säga alt.
Fan vad glad jag är att jag inte är amerikan och tvingas välja mellan Trump och
Camela. mardröm.
Tack å lov har vi ju fina ledare att välja på här i sverige som Daggdostar och Muharem.
Finns inga fördelar för en svensk att en dömd kriminell blir president i USA. Det trodde jag var självklart.
Florida förresten, de vill förbjuda aborter helt med motiveringen att de tänker på barnen.
Men förbjuda barnäktenskap verkar de inte kunna göra.
Sluta fred är en sanning med modifikation.
Om jag sammanfattar det du skriver så är Trumps galna manér en del av en taktik som handlar om att göra Ryssland osäkra och att han via ett magiskt trollslag ska göra Tyskland oberoende av Rysslands olja. (Samtidigt som han drar sig från det militära stödet till Ukraina)
Hur ska det fungera tror du? Det är fruktansvärt ologiskt.
Och hur tror du Sverige blir drabbat? Sverige och Europas kamp med Ukraina blir svagare om usa lämnar. (med ursäkten att Tyskland inte i en handvändning kan vända sitt oljeberoende)
Om jag sammanfattar det du skriver så är Trumps galna manér en del av en taktik som handlar om att göra Ryssland osäkra och att han via ett magiskt trollslag ska göra Tyskland oberoende av Rysslands olja. (Samtidigt som han drar sig från det militära stödet till Ukraina)
Hur ska det fungera tror du? Det är fruktansvärt ologiskt.
Och hur tror du Sverige blir drabbat? Sverige och Europas kamp med Ukraina blir svagare om usa lämnar. (med ursäkten att Tyskland inte i en handvändning kan vända sitt oljeberoende)
Att då åker ej moster dit hon vill ej dit om trump är president