Är min tjej oförstående eller har hon rätt i att vara upprörd?
Varit ihop med en underbar kvinna i ca 9 månader. Jag har ett femåring från en tidigare relation, hon hat inga barn.
Saken är den att vi har börjat prata om att lite smått introducera henne för mitt barn (inte spikat när exakt) och hon försäeslog att vi skulle ses i helgen. Hon åker bort med jobbet i 14 dagar nästa vecka och ville maxa antal tillsällen vi ses innan dess. Vi sågs för 2 dagar sedan och jag lämnar barnet till mamman på onsdag vilket är dagen innan hon åker.
Nu är det så att barnet nyss bytt förskola och är på lite labilt humör just nu, varför jag tror det är klokast att vänta några veckor innan introduktion.
Min tjej blev jätteledsen och sa att jag är ok med att bara träffa henne 1 gång innan hon är borta i 2 veckor. Hon ifrågasatte också att jag skulle ha middag med familjen och sonen på tisdag utan att bjuda henne. Nu svarar hon knappt på sms och är kall. Förstår inget då hon alltid brukar vara förstående och rimlig.
Vad tror ni, har hon rätt i att vara upprörd, har jag bortprioriterat henne orättvist?