• Anonym (kännersigvärdelös)

Har alla tjejer såhär höga krav?

Efter att ha läst tusentals trådar på Flashback och tusentals trådar på Familjeliv har jag insett att kvinnor har betydligt högre krav på män än tvärtom.

Min känsla är att kvinnor vill ha en man som är lång, större penis än medel, hög social status och händig. Utseende mer än lång är min känsla inte är så viktigt?

Män vill generellt ha en tjej som ser bra ut på något vis. Kan vara antingen söt eller snygg och inte tjock. Sedan verkar män nöja sig med tjejer oavsett om dom har jobb eller inte och oavsett social status och liknande.

Vi är många av oss män som inte har längden, en mindre penis än normalt och inte en stor social vänkrets. Är vi helt rökta då?

• Svar på tråden Har alla tjejer såhär höga krav?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-30 08:00:06 följande:

Haha alla dessa trådar.

Det finns kvinnor som gillar så penisar, korta män, tjocka män osv.

Lika så finns det män som gillar kvinnor som är tjocka, långa, händiga.

Det handlar om KEMI, man kan vilja ligga med en hunk men man gifter sig med någon man har kemi med.

Jobba på komplement och skit I dem som inte vill ha dig. Gå vidare sträck på dig och den rätta kommer dyka upp.

Ja, om man är tjock tillexempel så kan man förbättra sina förutsättningar att träffa någon ordentlig om man går ner i vikt. 
  • Agda90
    Anonym (kännersigvärdelös) skrev 2024-08-16 18:49:31 följande:

Efter att ha läst tusentals trådar på Flashback och tusentals trådar på Familjeliv har jag insett att kvinnor har betydligt högre krav på män än tvärtom.

Min känsla är att kvinnor vill ha en man som är lång, större penis än medel, hög social status och händig. Utseende mer än lång är min känsla inte är så viktigt?

Män vill generellt ha en tjej som ser bra ut på något vis. Kan vara antingen söt eller snygg och inte tjock. Sedan verkar män nöja sig med tjejer oavsett om dom har jobb eller inte och oavsett social status och liknande.

Vi är många av oss män som inte har längden, en mindre penis än normalt och inte en stor social vänkrets. Är vi helt rökta då?

Alltså nu dör jag av skratt här. Du som har så extrema ideal själv på hur en kvinna ska se ut klagar nu över att kvinnor har krav????
    Tro mig, det är inte storleken på något du fysiskt har som gör att du inte har en chans. Det är hela din attityd. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-22 18:03:26 följande:
    Egentligen handlar det inte om att kvinnor siktar för högt. Vissa kvinnor gör det absolut.

Men vad det oftare handlar om, är att de dras till fel sorts egenskaper. Flyktiga och opålitliga män t ex. Som ofta har många att välja mellan, men inte alltid eller per automatik. Och alla attraktiva män är inte flyktiga och opålitliga, särskilt inte om de träffar rätt kvinna. En man kan även vara attraktiv utan att för den skull ha kvinnor som flockas kring honom. Det finns många sätt att vara attraktiv på.

Kvinnor som går efter rätt sorts egenskaper, samt väljer partner med både hjärta och hjärna, råkar mindre ofta illa ut och blir mindre ofta besvikna.
    "Egentligen handlar det inte om att kvinnor siktar för högt..."

Både och, en del av självuppfattningen, självinsikten kommer inifrån men mycket av det kalibreras av omgivningen, när (vissa) män bara vill ligga gärna dejtar de gärna nedåt och manipulativt låtsas vara intresserade.
    Det kan bli så att kvinnor blir felkalibrerade och siktar på män som bara vill ligga och eftersom män sällan behöver hjälp för att överskatta sej själva så kan de samtidigt få en hel del uppmärksamhet av män under deras nivå.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-22 18:16:18 följande:
    Tillägg igen: Inte alltid dras till dåliga egenskaper. Ofta handlar det snarare om att kvinnan bortser från dåliga egenskaper eller stora brister hos mannen, för att han har något som tilltalar henne. Men det är inte detsamma som att hon siktar högt eller har höga krav, snarare tvä'rtom.

(Och ja, alla människor har fel och brister, men här syftar jag på män som det är red flag på.)
    men att tro att en relation ska fungera med ett stolpskott för att det finns känslor är väl ändå att ha orealistiska förväntningar på kärlek?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 09:49:57 följande:
    Ja, om man är tjock tillexempel så kan man förbättra sina förutsättningar att träffa någon ordentlig om man går ner i vikt. 
    Ja eller träffa någon som älskar sig som man är.
    Det viktigaste är att man älskar sig själv och är nöjd och trygg i vem man är.
    Dåligt självförtroende är sällan attraktivt.
  • Anonym (Sissy)
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-30 15:11:51 följande:
    Ja eller träffa någon som älskar sig som man är.
    Det viktigaste är att man älskar sig själv och är nöjd och trygg i vem man är.
    Dåligt självförtroende är sällan attraktivt.

Finns ett till alternativ. Skit i att träffa nån!!
    Det verkar vara bästa alternativet, om man lyssnar på dom män som finns här.

• Anonym (Malin)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-30 13:48:39 följande:
    "Egentligen handlar det inte om att kvinnor siktar för högt..."

Både och, en del av självuppfattningen, självinsikten kommer inifrån men mycket av det kalibreras av omgivningen, när (vissa) män bara vill ligga gärna dejtar de gärna nedåt och manipulativt låtsas vara intresserade.
    Det kan bli så att kvinnor blir felkalibrerade och siktar på män som bara vill ligga och eftersom män sällan behöver hjälp för att överskatta sej själva så kan de samtidigt få en hel del uppmärksamhet av män under deras nivå.
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-22 18:16:18 följande:
    Tillägg igen: Inte alltid dras till dåliga egenskaper. Ofta handlar det snarare om att kvinnan bortser från dåliga egenskaper eller stora brister hos mannen, för att han har något som tilltalar henne. Men det är inte detsamma som att hon siktar högt eller har höga krav, snarare tvä'rtom.

(Och ja, alla människor har fel och brister, men här syftar jag på män som det är red flag på.)
    men att tro att en relation ska fungera med ett stolpskott för att det finns känslor är väl ändå att ha orealistiska förväntningar på kärlek?
    Du menar att många kvinnor är dumma och lättlurade och inte kapabla att välja rätt män?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-31 14:24:44 följande:
    Du menar att många kvinnor är dumma och lättlurade och inte kapabla att välja rätt män?
    ?

• Anonym (Exuperia)
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-31 14:24:44 följande:
    Det finns inte tillräckligt många vettiga män att välja, så en del kvinnor måste intala sig att stolpskotten funkar för annars hade de aldrig satsat utan förblivit singel/ barnlösa.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Exuperia) skrev 2024-08-31 14:35:23 följande:
    Det finns inte tillräckligt många vettiga män att välja, så en del kvinnor måste intala sig att stolpskotten funkar för annars hade de aldrig satsat utan förblivit singel/ barnlösa.
    Du har en väldigt nedlåtande syn både på kvinnor och män. Det finns tillräckligt många vettiga män för de kvinnor som vill ha någon. Svårigheten är att hitta dem och inte låta sig bländas av vackra ord och tilltalande utseende, ungefär som ClumsySmurf skrev (om jag fattade rätt?)

Kvinnor borde anstränga sig mer att se bakom det yttre. Och det kan de, vi är inte dumma, bara lite för bekväma.
  • Anonym (Exuperia)
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-31 14:57:30 följande:
    Du har en väldigt nedlåtande syn både på kvinnor och män. Det finns tillräckligt många vettiga män för de kvinnor som vill ha någon. Svårigheten är att hitta dem och inte låta sig bländas av vackra ord och tilltalande utseende, ungefär som ClumsySmurf skrev (om jag fattade rätt?)

Kvinnor borde anstränga sig mer att se bakom det yttre. Och det kan de, vi är inte dumma, bara lite för bekväma.
    Jag anser att jag är realist utifrån det jag läser och hör att kvinnor själva tycker om sina relationer.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Exuperia) skrev 2024-08-31 14:35:23 följande:
    Jag tror att många kvinnor som själva är stolpskott är ungefär som män som är stolpskott, speciellt när de har lyckats gifta sej med varandra
    det är bara deras partner/ex som är ett stolpskott
  • ClumsySmurf
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-31 14:57:30 följande:

'nivån' handlar om betydligt mer än det yttre, det är helheten
    Om kvinnor något över min nivå ofta skulle visa intresse med baktankar är det nog inte bara vackra ord jag bländas av

"Kvinnor borde anstränga sig mer att se bakom det yttre"
    ja, men är det bara kuk hon ville ha så ser man ju bakom det yttre när hon ghostar.
    nivån, helheten, upplevs kanske inte som särskilt märkvärdig
    över kanske känns som under.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Exuperia) skrev 2024-08-31 15:03:44 följande:
    Jag anser att jag är realist utifrån det jag läser och hör att kvinnor själva tycker om sina relationer.
    Det är de missnöjda som hörs och gnäller, de som har det bra har inget behov av att lufta sin relation. Så du ska inte allt du hör som en allmängiltig sanning. 
  • Anonym (Sissy)

Det är inte bara högstatusmän som är totalt åt helsika fel. Det är bara att lyssna på alla incelmännen här. De är minst lika illa som snyggingarna eller faktiskt värre.
    Ytan talar inte om ifall det är ett stolpskott.

• Anonym (Res mer)
    Anonym (kännersigvärdelös) skrev 2024-08-16 18:49:31 följande:

Sluta läs på flashback, de som skriver där har ingen verklighetsförankring
  • Agda90
    Anonym (Sissy) skrev 2024-08-30 15:22:43 följande:

Finns ett till alternativ. Skit i att träffa nån!!
    Det verkar vara bästa alternativet, om man lyssnar på dom män som finns här.

Det finns riktiga män där ute som har en hel del mellan öronen och förstår vad älska en partner innebär och som förstår att alla kroppar är olika. 
  • Anonym (Exuperia)
    Anonym (Malin) skrev 2024-08-31 15:40:55 följande:
    Det är de missnöjda som hörs och gnäller, de som har det bra har inget behov av att lufta sin relation. Så du ska inte allt du hör som en allmängiltig sanning. 
    Fortfarande spricker 50% av alla äktenskap och 60% av alla samboskap.

De missnöjda som inte vågar splitta får läggas utanpå det.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Exuperia) skrev 2024-09-02 17:49:26 följande:
    Fortfarande spricker 50% av alla äktenskap och 60% av alla samboskap.

De missnöjda som inte vågar splitta får läggas utanpå det.
    Men 50% håller, det är många. Hyfsade odds tycker jag. 

De missnöjda som inte vågar splitta kan du kvitta mot de som egentligen har en bra relation men där någon av parterna vill ha ny spänning och passion.
  • Anonym (Sissy)
    Anonym (Malin) skrev 2024-09-02 20:14:05 följande:
    Men 50% håller, det är många. Hyfsade odds tycker jag. 

De missnöjda som inte vågar splitta kan du kvitta mot de som egentligen har en bra relation men där någon av parterna vill ha ny spänning och passion.
    Jag tycker tvärt , att det är dåliga odds. Tänk på hur många som fortfarande håller ihop trots att förhållandet är skit. Otrohet, lat man/kvinna, kontrollerande partner, misshandelsförhållanden, bara för ekonomin, bara för barnen, bara av bekvämlighet. Sen kommer de övriga 50 procent som vågat skilja sig.

Mrs negativ, det är jag det.
Svar på tråden Har alla tjejer såhär höga krav?