• Anonym (Eldig)

Fyllebråk just nu. Kom på min sambo med att skriva till ex

Vi är på fest hos gammal genensam vän som flyttat tillbaka till stan. Jag och sambon har under våra två år tillbaka tid haft ett tjafs om att han har kontakt med en tjejkompis/ex. det var denna gemensamma vän som fixade ihop oss för ett par år sedan som vi nu är på fest hos. Jag har kommit på honom med att skriva till henne flera gånger och ber om bilder och vill åka iväg med henne osv ?..   Nu har idioten på festen bjudit in just den här tjejen. Min sambo har sprungit efter henne halva kvällen och varje gång jag konfronterat honom påstår han att det är massa outrett och att han bara vill vara bra vänner med henne samtidigt som han kramar henne och går iväg hela tiden. nu har vi skrikit på varandra och jag sitter alltså inne på en toalett. hur ska jag göra, ?? 

• Svar på tråden Fyllebråk just nu. Kom på min sambo med att skriva till ex
  • molly50
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-20 21:31:11 följande:
    Han har aldrig varit tillsammans med henne, men han har haft kontakt med henne till och från genom åren och de har haft en kk relation ofta. han berättade att han var där för några veckor sedan hemma hos henne för att han skulle köpa en grej av henne och sedan hände det där och att det var en engångsgrej och att han hade extremt massa ångest redan innan han åkte dit och undrade om han verkligen skulle göra det och även efteråt och att han sjukskrev sig ett par dagar efter vilket jag minns att han gjorde men han sa att han hade migrän. minns att han var väldigt trött. Om jag fattar det där och då hur han ljög för mig. senare har han haft en del kontakt med henne då hon blev väldigt på honom och tolkade det som att han kommit tillbaka till henne och sagt att han utnyttjat henne igen. han ångrade kontakten. Senare visade det sig att hon tydligen ska ha blivit gravid under detta enda tillfälle då och att han inte kan leva med hur illa han behandlat mig och aldrig mer vill såra mig eller slösa min tid men att loppet mellan oss är kört såklart. 
    Ok. Men han hade inte ångest när han sprang efter henne på festen?
    Om han trodde att hon uppfattade det som att han hade kommit tillbaka till henne så borde han ju ha gjort klart för henne dör och då att han inte ville ha något mer med henne att göra.
    Men eftersom han inte gjorde det så var det antagligen så att han också ville tillbaka till henne.
    Det är ju bra att han inte vill slösa din tid.
    Men det borde han ha tänkt på innan ni blev ihop och sambos.
    En idiot är vad han är och skulle det inte funka mellan dem och han kommer tillbaka till dig med svansen mellan benen så hoppas jag att du inte tar honom tillbaka.
    Har han hämtat alla sina saker och  bor hos henne nu?
  • Anonym (Eldig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-20 21:46:04 följande:
    Med tanke på allt du skrivit om henne och ditt ex så låter det tyvärr som att er relation aldrig varit riktigt stabil? 

Han var otrogen med henne (minst 1 gång) i början av er relation,  han frågade efter nakenbilder och fick det under er relation, han åker till henne (väldigt passande när hon gjort slut med sambon) nyligen "för att köpa en grej" (ja, eller hur??) och är otrogen med henne igen och han springer efter henne på festen för att sedan åka med henne hem i flera dygn samt ljuga för dig och sedan till slut dumpar dig för henne.

Nej, stabilt och seriöst var det bara från din sida. Han har tydligen aldrig känt detsamma för dig/er. 

Verkar som att boendet ni delade var ditt? Tur det i så fall. Bor han med henne nu?
    Jaa alltså han har förklarat för mig att han var mycket omogen och egoistisk mot henne och att han främst var attraherad av henne men aldrig skulle vilja inleda en seriös relation med henne för hon var för problematisk och ville gå väldigt fort fram efter ett tag och han har aldrig redo för det. Sedan litade han inte på henne och säger att hon ljög mycket . Så han valde att träffa henne för en sak ofta och ha lite kontakt däremellan. Väldigt ofräscht men han har kommit till insikt och bad om förlåtelse för det senare. Senare vet jag inte vad som hände. Nej han påstår att hon inte uppskattar om han kommer och går utan att han måste skriva till henne och investera i relationen mer för annars utnyttjar han henne tydligen. Hon visste att han var upptagen först med en annan tjej och senare mig. Nu menar han att han försatt sig själv i den här situationen och måste ta sitt ansvar och försöka vada närvarande där typ fattar Ingenting. Vi har inte ens suttit ner länge och pratat. Har bara massa frågor kvar. Nej vet du vad som är det mest absurda?? Vi har köpt vår lägenhet gemensamt, han säger på fullaste allvar att jag inte behöver köpa ut honom, jag får lägenheten och behålla pengarna.
  • Anonym (Eldig)
    molly50 skrev 2024-08-20 22:11:02 följande:
    Om han trodde att hon uppfattade det som att han hade kommit tillbaka till henne så borde han ju ha gjort klart för henne dör och då att han inte ville ha något mer med henne att göra.
    Men eftersom han inte gjorde det så var det antagligen så att han också ville tillbaka till henne.
    En idiot är vad han är och skulle det inte funka mellan dem och han kommer tillbaka till dig med svansen mellan benen så hoppas jag att du inte tar honom tillbaka.
    Ja men han är så patologiskt konflikträdd. Ja det borde han verkligen ha gjort men han skrev till henne enligt honom efter han varit där för att släta över och inte få henne att känna sig utnyttjad. Han mådde extremt dåligt efteråt och kunde inte äta på två dygn. Ändå hade han valt att spendera hela dagen och halva natten där. Nej jag kastade hans saker. Jättehemskt men fick panik. Ja helt sjukt han är hos henne tror jag. Han sa något om att han skulle vara hos sin bror men köper inte riktigt det. 
  • Anonym (Eldig)
    molly50 skrev 2024-08-20 22:11:02 följande:
    Han skyller också på att han måste ha nån psykisk sjukdom osv 
  • molly50
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-20 22:27:04 följande:
    Ja men han är så patologiskt konflikträdd. Ja det borde han verkligen ha gjort men han skrev till henne enligt honom efter han varit där för att släta över och inte få henne att känna sig utnyttjad. Han mådde extremt dåligt efteråt och kunde inte äta på två dygn. Ändå hade han valt att spendera hela dagen och halva natten där. Nej jag kastade hans saker. Jättehemskt men fick panik. Ja helt sjukt han är hos henne tror jag. Han sa något om att han skulle vara hos sin bror men köper inte riktigt det. 
    Ok. Men då får han ju också ta konsekvenserna av det.
    Och lära sig av misstagen och inte inleda något med någon annan och såra andra innan han kommit över sitt ex.
    Han är en skitstövel,rent ut sagt,och du förtjänar bättre.

Nej,det är klart han är hos henne.

Bra du kastade hans saker. 
  • molly50
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-20 22:33:14 följande:
    Det är väl möjligt att det kan vara en förklaring. Men det är ingen ursäkt.
    Han verkar ju vara fullt medveten om vad han håller på med. 
  • Anonym (Eldig)
    molly50 skrev 2024-08-20 22:54:31 följande:
    Ok. Men då får han ju också ta konsekvenserna av det.
    Och lära sig av misstagen och inte inleda något med någon annan och såra andra innan han kommit över sitt ex.
    Han är en skitstövel,rent ut sagt,och du förtjänar bättre.

Nej,det är klart han är hos henne.

Bra du kastade hans saker. 
    Tack för ditt stöd. Tycker du det? Kändes hemskt men men. ja kan inte fatta om han inleder någonting med henne nu efter all den här tiden. Har det tagit honom flera år att inse om han vill va med henne? Nej verkligen fult att slösa andras tid. känns sjukt jobbigt 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-20 22:33:14 följande:
    Sämsta bortförklaringen ever.

Nej han har ingen psykisk sjukdom, han är kär helt enkelt. Men det är möjligt att det du säger om att han är konflikträdd stämmer och därav vågar han inte säga det till dig.

Han vet mycket väl att hans känslor och tankar alltid funnits hos henne och nu när allt kommit fram skäms han för vad han har gjort mot dig. Så gissar jag att det ligger till.

Bra om han skäms och möjligen har dåligt samvete för att han lurat dig under relativt lång tid. Men det ändrar egentligen ingenting. 

Har du råd att ha kvar lägenheten själv så ha det. Annars sälj den, köp nåt eget och börja om på nytt. Glöm honom. Det kommer nog komma en dag då hon kastar ut honom igen och då är det inte omöjligt att han försöker komma tillbaka till dig igen. Det är då du måste komma ihåg detta, vara stark och stå emot.
  • molly50
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-20 23:39:48 följande:
    Tack för ditt stöd. Tycker du det? Kändes hemskt men men. ja kan inte fatta om han inleder någonting med henne nu efter all den här tiden. Har det tagit honom flera år att inse om han vill va med henne? Nej verkligen fult att slösa andras tid. känns sjukt jobbigt 
    Så lite så. Jag förstår dig. Men det han har gjort mot dig är bra mycket värre än att du har kastat hans saker.
    Han verkar ju inte ens bekymra sig om att du ska lämna lägenheten ni har bott i.
    Så hade han brytt sig om sina saker så borde han väl ha kommit och hämtat dem.

Han har antagligen haft känslor för henne hela tiden och nu när hon visade intresse tillbaka så tog han chansen.
    Han har redan lyckats förstöra en tidigare relation pga henne.
    Det borde ha fått honom att fatta att han inte borde inleda något nytt innan hon är helt ute ur bilden.
    Men nu har han dessutom gjort henne gravid och då är det väl svårt att bi av med henne.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-08-21 08:41:45 följande:
    Så lite så. Jag förstår dig. Men det han har gjort mot dig är bra mycket värre än att du har kastat hans saker.
    Han verkar ju inte ens bekymra sig om att du ska lämna lägenheten ni har bott i.

Han har antagligen haft känslor för henne hela tiden och nu när hon visade intresse tillbaka så tog han chansen.
    Det borde ha fått honom att fatta att han inte borde inleda något nytt innan hon är helt ute ur bilden.
    Men nu har han dessutom gjort henne gravid och då är det väl svårt att bi av med henne.
    Ni tycker jag ifs ofta (så gott som alltid faktiskt) att du skriver väldigt klokt och verkar vara en vettig kvinna. Men just i denna tråd verkar vi ha väldigt lika tankar och funderingar gällande ts situation. 

Lider verkligen med dig ts och hoppas du får mkt stöd från familj och vänner.
  • molly50
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-21 08:57:25 följande:
    Ni tycker jag ifs ofta (så gott som alltid faktiskt) att du skriver väldigt klokt och verkar vara en vettig kvinna. Men just i denna tråd verkar vi ha väldigt lika tankar och funderingar gällande ts situation. 

Tack! Glad Det värmer att höra. Glad
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    molly50 skrev 2024-08-21 09:04:47 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Glad
  • Anonym (Eldig)

Tack fina ni två. ja Molly är min favorit på forumet tror jag så fin tjej verkligen. Och tack Hm också för all input. 

Ja alltså han låter mig behålla lägenhet och insats själv och säger att han låter mig bestämma precis hur jag vill göra och jag får bestämma. Tror jag vill investera i något annat men ja inte kommit så långt än. Men är en bra idé. 

Ja men så sjukt. Alla chanser han haft. Att han ska komma på det nu? Nej exakt han sa det också att nu kommer han aldrig att komma loss från det här och måste vara där nu eller nåt sånt. Det är ändå hans val. Jag har frågat honom om han verkligen vill ha barn med henne och han säger bara att det är så nu och att jag kommer att träffa någon annan vettig man, att jag är ung och världens bästa tjej som förtjänar det bästa. Det gör så ont. Inte ens en tanke på att han skulle diskutera med mig. Jag skulle ju säga nej ändå, men han vill inte ens försöka liksom utan bara helt inställd på att finnas för henne liksom. Efter allt hon gjort. 

• Anonym (Eldig)
    molly50 skrev 2024-08-21 08:41:45 följande:

Och hon har redan lagt ut på in instagram en bild på dem, min vän som är vän med henne (hon har privat konto) visade mig efter att jag frågat. Hon har tidigare taggat honom massor, har inte märkt detta. även när hon var med den andra killen. Hon skrev något långt citat. Han svarade med att han älskar henne. Det känns jättejobbigt verkligen. Man börjar inte älska någon på en dag. Så är väldigt jobbigt. 
  • Anonym (Eldig)

Och jag skrev också meddelande till henne i affekt igår och fick svar från henne idag. jag frågade henne om det var fint av henne att vilseleda mig och om hon inte skäms, att hon hade ljugit och sagt att hon bara ville prata med honom när hon visste om att hon var gravid och hur hon betett sig tidigare. väldigt argt meddelande. hon svarade och bad om förlåtelse och skämdes över hur det gått ut över mig, att jag var en bra tjej som skulle kunna välja vem som helst. alltså i princip det han skrev. och att hon inte ville att det skulle bli så men att hon inte kunnat göra på ett annat sätt gällande honom för hon har känt såhär i flera år och bla bla. Orkar inte 
  • Anonym (eh)

varje gång som jag tittar in i denna tråd är det bara en massa gnäll på tjejen, som om killen inte borde vara något slags fokus för ilskan???!!

• Anonym (Eldig)
    Anonym (eh) skrev 2024-08-21 11:15:01 följande:

varje gång som jag tittar in i denna tråd är det bara en massa gnäll på tjejen, som om killen inte borde vara något slags fokus för ilskan???!!

Jo men har väl rätt att bli irriterad på tjejen om hon ljuger mig rätt upp i ansiktet. Hon kunde ha varit ärlig direkt istället 
  • Anonym (Eldig)
    Anonym (eh) skrev 2024-08-21 11:15:01 följande:

men absolut det är inte henne jag varit tillsammans med och inte hennes ansvar hur mitt ex agerat. Blir bara arg för att hon alltid är så manipulativ och att hon liksom lurar till sig en relation till vilket pris som helst. Det betyder iofs inte att mitt ex inte har ett större ansvar i detta. 
  • molly50
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-21 10:45:21 följande:

Tack fina ni två. ja Molly är min favorit på forumet tror jag så fin tjej verkligen. Och tack Hm också för all input. 

Ja alltså han låter mig behålla lägenhet och insats själv och säger att han låter mig bestämma precis hur jag vill göra och jag får bestämma. Tror jag vill investera i något annat men ja inte kommit så långt än. Men är en bra idé. 

Ja men så sjukt. Alla chanser han haft. Att han ska komma på det nu? Nej exakt han sa det också att nu kommer han aldrig att komma loss från det här och måste vara där nu eller nåt sånt. Det är ändå hans val. Jag har frågat honom om han verkligen vill ha barn med henne och han säger bara att det är så nu och att jag kommer att träffa någon annan vettig man, att jag är ung och världens bästa tjej som förtjänar det bästa. Det gör så ont. Inte ens en tanke på att han skulle diskutera med mig. Jag skulle ju säga nej ändå, men han vill inte ens försöka liksom utan bara helt inställd på att finnas för henne liksom. Efter allt hon gjort. 

Tack! Hjärta Så fint sagt av dig! Det värmer verkligen! Glad

Om han inte ville ha mer med henne att göra så borde han ju inte ha legat med henne oskyddat heller. Helst inte alls.
    Så något är det ju som inte stämmer helt här.
  • molly50
    Anonym (Eldig) skrev 2024-08-21 10:48:48 följande:
    Och hon har redan lagt ut på in instagram en bild på dem, min vän som är vän med henne (hon har privat konto) visade mig efter att jag frågat. Hon har tidigare taggat honom massor, har inte märkt detta. även när hon var med den andra killen. Hon skrev något långt citat. Han svarade med att han älskar henne. Det känns jättejobbigt verkligen. Man börjar inte älska någon på en dag. Så är väldigt jobbigt. 
    Han har nog haft känslor för henne längre än han har velat erkänna för dig.
    Om han hellre väljer en dramaqueen framför en tjej han säger är världens finaste så är han inte värd luften han andas. Kom ihåg det.
Svar på tråden Fyllebråk just nu. Kom på min sambo med att skriva till ex