Anonym (L) skrev 2024-09-02 18:12:27 följande:
Som sagt är min nuvarande kille väldigt snäll, men verkar inte tända på mig! Min definition av bra sex är kort och enkelt att han ska vara lika kåt på mig som jag är på honom.
Till en början hade vi en väldigt oseriös relation. Vi hade ett jättebra sexliv men han sa att han inte såg vår relation leda till något seriöst. Så vi slutade träffas. Ett år senare blev vi ihop. Han bedyrar att han älskar mig osv. Men det sexliv vi hade har gått upp i rök. Helt plötsligt blir det bara bara tråkigt vaniljsex en gång I veckan. Tanken som har slagit mig är att han inte längre kan se mig som ett objekt för hans sexualitet nu när han har börjat se mig som "wifey-material". Eller är han bara inte kär?
Hans förändring låter ganska logisk i mina öron ändå. När ni bara var KK så var ju sexet själva huvudsyftet med er relation. Inte konstigt att er tid tillsammans dominerades helt av det. Nu får monkey-sexet ge vika en bit för att lämna utrymme åt alla de faktorer som definierar en seriös relation.
Vet inte hur mycket det har fått ge vika, dock? Vore ju synd om det ena måste utesluta det andra och om det har gjort det så kan det mycket väl vara så att han är lite extra hora/madonna-inställd. I så fall blir det tufft, för det är lättare att dressera bort en objektifiering än fram.
Överväg dock teorin om att han kanske bara har blivit bekväm i den här nya konstellationen och att er relation är tillräckligt tillfredsställande för honom i sin helhet, med alla komponenter sammanräknade. Han behöver inte längre leva upp till myten om den ständigt brunstige bocken.
(Ja, jag tror att det är en myt, en av mänsklighetens största. Den man som vågar erkänna det för sig själv måste vara lyckligare än den som ständigt bär på bevisbördan "jag är minsann en riktig karl".)