• Anonym (Ledsen och arg)

Han ljög om medicinen

Vi bröt upp för att han vägrade ta ansvar för sina problem... sen efter en tid isär började vi prata igen och han sa att han börjat med ssri...

Spola fram några veckor och jag sover hos honom första gången sen vi blev tillsammans igen och inser att han inte alls går på ssri, eller annat ångestdämpande alls...

Jag vet inte vad jag ska känna...

• Svar på tråden Han ljög om medicinen
  • Anonym (J)
    Anonym (Eh jo) skrev 2024-09-05 17:56:28 följande:
    "Har man en seriös läkare, och inte en app-läkare, så tar det den tiden det tar. "
    Ja vadå? En seriös läkare tar sig tiden att hjälpa patienten och det är inte att ge den SSRI på 5 min. 
  • Anonym (J)

Med det sagt kan man ändå få SSRI av vanliga läkare. Ingen har påstått något annat. 

• Anonym (J)
    Anonym (Eh jo) skrev 2024-09-05 17:54:57 följande:
    Nej, det gjorde jag inte.
    EpicF skrev 2024-09-05 17:50:53 följande:
    Var har jag skrivit att det är ovanligt att stå på SSRI preparat? 

Ja, att man får påbörjar SSRRI ovanligt.

Hon skrev inte att det är ovanligt. 

EpicF skrev 2024-09-05 17:51:36 följande:
    Ska stå "Inte ovanligt". Eftersom det inte är ett ovanligt preparat. 

• Anonym (J)
    Anonym (Eh jo) skrev 2024-09-05 17:48:51 följande:
    Hur menar du att det är ovanligt när över en miljon står på SSRI? Och nej, det är inte bara appläkare som skriver ut.
     Man ser ju i meningen att ettt ord fattas 
  • Lenobia
    Anonym (J) skrev 2024-09-05 16:59:37 följande:
    Haha nej? Jag har provat 10 olika ssri och ingen hjälpte. Varför skulle det vara skäclklart? 
    Ja, men då så! Så bara för att det inte funkar för dig, så funkar inte några mediciner på någon annan?

Jag vet att du har svårt att tänka längre än näsan räcker pga av din IF, men försök tänka klart. 
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2024-09-05 18:14:09 följande:

Hon skrev inte att det är ovanligt. 

EpicF skrev 2024-09-05 17:51:36 följande:
    Ska stå "Inte ovanligt". Eftersom det inte är ett ovanligt preparat. 

Du missade visst inlägg 26
  • EpicF
    Anonym (Eh jo) skrev 2024-09-05 17:56:28 följande:
    "Har man en seriös läkare, och inte en app-läkare, så tar det den tiden det tar. "
    Ja, det tar den tid det tar att få rätt behandling. Men står inte att man inte ska kunna få behandling med SSRI preparat. 
  • Anonym (J)
    Lenobia skrev 2024-09-05 18:22:25 följande:
    Ja, men då så! Så bara för att det inte funkar för dig, så funkar inte några mediciner på någon annan?

Jag vet att du har svårt att tänka längre än näsan räcker pga av din IF, men försök tänka klart. 
    Har jag inte sagt men du hittar ju på saker jag inte skrivit.
  • Anonym (J)

Du som mobbar andra på nätet mår nog inte så bra hörru du.

• Anonym (J)
    Lenobia skrev 2024-09-05 18:22:25 följande:

Anmält inlägget 
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2024-09-05 18:31:49 följande:
    Ja, det tar den tid det tar att få rätt behandling. Men står inte att man inte ska kunna få behandling med SSRI preparat. 
    Precis en läkare tar sig tiden och provar annat först, tex samtalsterapi 
  • Agda90
    Anonym (J) skrev 2024-09-06 07:10:48 följande:
    Precis en läkare tar sig tiden och provar annat först, tex samtalsterapi 
    En läkare SKA ta sig tiden att utreda patienten innan man skriver ut SSRI men tyvärr är det inte alla som gör det. 
  • Anonym (J)
    Agda90 skrev 2024-09-06 08:16:58 följande:
    En läkare SKA ta sig tiden att utreda patienten innan man skriver ut SSRI men tyvärr är det inte alla som gör det. 
    Precis 
  • Anonym (Ledsen och arg)

Han har provat massa olika tidigare, han är inte ny på det... men oavsett så var det ju bara en lögn för att få tillbaka mig...

• Anonym (J)
    Anonym (Ledsen och arg) skrev 2024-09-06 08:29:13 följande:

Han har provat massa olika tidigare, han är inte ny på det... men oavsett så var det ju bara en lögn för att få tillbaka mig...

Hjälpte det då? Har han fått samtalsterapi? Lögn behöver det väl inte vara, han kanske känner hopplöshet och inte vill ta ssri som inte funkar . Var på honom om samtalsterapi istället. Finns inga genvägar 
  • Anonym (J)

Men visst han kan ju ha ljugit också. Vad har han sagt nu i efterhand då? Ni har väl pratat?

• fornminne
    Anonym (J) skrev 2024-09-06 08:50:54 följande:
    Hjälpte det då? Har han fått samtalsterapi? Lögn behöver det väl inte vara, han kanske känner hopplöshet och inte vill ta ssri som inte funkar . Var på honom om samtalsterapi istället. Finns inga genvägar 
    Om jag förstår TS rätt, sade han att han har gått på medicin fast han inte har gjort det. Det är ren och skär lögn, inget man kan komma runt eller skylla ifrån sig. Tydligen har han inte sökt någon annan hjälp heller.

Troligen lämnade TS av en anledning. Han ljög för att hon skulle komma tillbaka. Han är inget att satsa på.
Svar på tråden Han ljög om medicinen