Anonym (Depression) skrev 2025-01-19 15:50:04 följande:
Hej TS! Jag tror att du drabbbats av en depression. Själv äter jag medicin mot depression. Du skulle nog behöva bli sjukskriven några månader. Under den tiden kan du gå i terapi och jobba med dig själv så du får må lite bättre och orka med jobbet. Jag har varit i din situation, så jag vet hur det känns.
Lycka till!
Hej! Nu har jag varit sjukskriven i 3 veckor, pratat med en psykolog som menar att allt måste ske från mitt håll vilket jag förstår, att allt Handlar om min miljö och mitt tankesätt, att jag måste träna.
men tiden går och jag har inte gjort ett skit på hela sommaren, jag klarar inte av någonting, jag påverkas för mycket kring vad andra säger till mig Och liknande.
hade en kollega som först var intresserad av mig, han började sedan påpeka att jag hade ett nervöst beteende, sedan hade han koll på hur jag parkerade min bil, kollade på mig hur jag hällde upp kaffet, typ med en sne blick, la märke till konstiga saker? sen åkte vi och lunchade och då sa han att jag var usel i trafiken och orolig, sedan dess har jag inte vågat köra bil. (Är ej intresserad och han har tjej)
detta har aldrig varit jag, men tyvärr så mår jag inte jätte bra och vill bara isolera mig, för det känns som jag är en konstig person.
jag kan inte ens minnas att jag var såhär för typ 3 år sedan? Jag reflekterade aldrig kring något och allt bara flöt på. Gråter nästan varje kväll för att jag känner av en viss vuxen mobbning. allt är så himla seriöst hela tiden och jag känner mig som en tjej Med 100 störningar och diagnoser trots att jag inte Har några sådana problem.
inte träffat mina vänner på 1 år och vill inte heller, för jag klarar inte av blickar, jag klarar inte av att reflektera kring precis allt, hur jag rör mig hur jag pratar osv. För tydligen finns det ju redan andra som gör det och vänder det mot mig, vänder en normal tjej till mobbnings gränsen.