Anonym (Sjuk) skrev 2024-09-26 22:44:13 följande:
Det låter ju som att du har galet hög arbetsbelastning. Jag funderar på att säga upp mig, ta någon kurs på högskolan, söka jobb så länge och ev även sk studentjobb. Känner mig sjuk i kroppen osv...
Ja det har jag, rollen som jag nu haft i drygt 2 år har 3 personer tidigare haft.
Innan jag blev anställd hade dom haft 3 personer som börjat jobba men slutat inom 3 månader.
Dum som jag var så tänkte jag bara att det måste varit fel personer som saknat kompetens.
Nu efter 2 år förstår jag varför dom slutade, det är helt orimligt vad mycket som förväntas av 1 person. Den personen är jag i dagsläget men jag vet inte hur jag ska ta mig vidare.
Det känns som att jag ger upp om jag blir sjukskriven för jag vill ju jobba samtidigt vet jag att jag tillslut kommer slita ut mig själv om jag inte bromsar NU.
Men jag skäms över att gå till en läkare och "klaga" på jobbet.
Men jag önskar att jag hade haft modet att säga stop, sjukskriva mig och söka annat jobb under tiden.
Men jag vågar inte, har någon något råd?
Jag har pratat med min chef under 6 månaders tid. Det dyker bara upp mer som jag förväntas göra och samtidigt uttrycker hon att hon vet att det är för mycket. Men det spelar ju ingen roll för om jag inte blir klar så ifrågasätts det varför jag inte gjort klart det. Att tiden inte räcker åt är inget argument som biter tyvärr.