• Anonym (Mom)

Inte välkommen hos förskolepersonalen

Tycker att det är så konstigt att man väljer att arbeta med barn om man lätt blir irriterad på dem. Vi bor nära en i personalen och vårt barn tycker att det är roligt att gå förbi för att prata eller bara titta var hon bor. Nu har hon tagit upp det med oss att hon inte vill det. Hur ska jag förklara det för mitt barn som tycker jättemycket om denna personal. 

• Svar på tråden Inte välkommen hos förskolepersonalen
  • TvillingmammaVästgöte

Jag jobbar som IT konsult och jag skulle inte ta illa upp om en kund kom förbi och sa hej när jag rensade min rabatt, utanför huset, särskilt inte om kunden bodde i omgivningarna.  Självklart skulle jag också gärna småprata lite, om personen villle det. 

• Anonym (Trötter)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-09-21 17:41:20 följande:
    Jag funderar på hur det lilla barnet upplever situationen. Barn vill och behöver knyta an, de behöver kärlek, och särskilt om de är långa dagar på förskolan måste de knyta an till personalen, det är nödvändigt för dem. Märker barnet att personalen bara låtsas bry sig , att pedagogen inte bryr sig om barnet, att det bara är ett yrke? 
    Barn brukar som jag förstår knyta an till 2-3 personer så då får man väl hoppas att föräldrar och släktningar primärt tar de rollerna så att inte förskolepedagogerna, eller kassören på ICA, behöver lägga sin lediga tid på att trösta barnen när de är lediga.
  • Anonym (kub)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-09-21 17:53:14 följande:

Jag jobbar som IT konsult och jag skulle inte ta illa upp om en kund kom förbi och sa hej när jag rensade min rabatt, utanför huset, särskilt inte om kunden bodde i omgivningarna.  Självklart skulle jag också gärna småprata lite, om personen villle det. 

Så du skulle inte bry dig om att kunden tog omvägar ofta för att prata med dig, för att titta på ditt hus, ropa ditt namn?