• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Emtho
    Nanathalie skrev 2025-05-23 09:44:12 följande:
    Jag har också hypotyreos ❤️ sedan sen tonår. Äter idag 125mg levaxin. Sålänge värdena är fina påverkar det inte fertiliteten, men man behöver hålla koll!

Hur går det nu? Släppte du 2 ägg kanske?😅 åtminstone borde det ju öka chanserna med mer än 1 moget ägg..

Här är jag inne på dag 4 med blinkande gubbe på cb lila så gissar på positivt test i helgen och bekräftad ägglossning i början på nästa vecka. Ju tidigare desto bättre men jag känner inte att jag vågar tro på att ägget släpper i helgen än. Har vanliga billiga stickor som knappt ger utslag🙃 de brukar vara starkare inom 2 dagar från ägglossning vanligtvis..

Har gått lite mer än en vecka sedan ägglossning. Hade först spända bröst etc men allt det har försvunnit. Misstänker att mensen ska komma snart. Men vi får se! 

Hur har det gått för dig/er? 😍

• Nanathalie
    Emtho skrev 2025-06-03 05:32:10 följande:

Har gått lite mer än en vecka sedan ägglossning. Hade först spända bröst etc men allt det har försvunnit. Misstänker att mensen ska komma snart. Men vi får se! 

Hur har det gått för dig/er? 😍

Jag är faktiskt på äl+7/8 (mina appar där jag för in min temperatur säger olika).

Ömma bröst och något som eventuellt skulle kunnat vara en implantationsblödning i måndags. Förhoppningarna är dock låga. Vågar inte ens hoppas just nu.

Hoppas du slipper mensen!!
  • Emtho
    Nanathalie skrev 2025-06-04 11:09:39 följande:
    Jag är faktiskt på äl+7/8 (mina appar där jag för in min temperatur säger olika).

Ömma bröst och något som eventuellt skulle kunnat vara en implantationsblödning i måndags. Förhoppningarna är dock låga. Vågar inte ens hoppas just nu.

Hoppas du slipper mensen!!
    Åh håller alla tummar för dig!!

Liten solskenshistoria; är gravid med tvåäggstvillingar i vecka 9 just nu! Kan knappt fatta det. Blev total chock, men ändå inte iom 2 mogna ägg. Lite sent svar då jag mått riktigt dåligt, och fortsätter må riktigt dåligt? men försöker tänka att så länge symtomen finns, så trivs förhoppningsvis bebisarna bra också :?) 
  • Nanathalie
    Emtho skrev 2025-07-06 18:29:48 följande:
    Åh håller alla tummar för dig!!

Liten solskenshistoria; är gravid med tvåäggstvillingar i vecka 9 just nu! Kan knappt fatta det. Blev total chock, men ändå inte iom 2 mogna ägg. Lite sent svar då jag mått riktigt dåligt, och fortsätter må riktigt dåligt? men försöker tänka att så länge symtomen finns, så trivs förhoppningsvis bebisarna bra också :?) 
    Wow vilken grej! Dubbelgrattis!!❤️❤️
  • Minilillis

Gokvällen tjejer! 
    Nu va de länge sedan, hur går det för er ? 🥰 

Själv måste jag säga att vi gick ifrån total uppgivenhet innan sommaren med nekad äggledarspolning till att få utskrivet (mot egentligen alla odds) 2 sommarkurer letrozol & ovitrielle. Var i total chock att vi fick de. Men tydligen va de det som behövdes efter nästan ett års kämpande med hormoner och sprutorna så har vi äntligen plussat, är i chock fortfarande då de är väldigt tidigt. Men håller tummarna att detta är vår tur att gå hela vägen in i mål 🥰

• Nanathalie
    Minilillis skrev 2025-08-21 21:38:42 följande:

Gokvällen tjejer! 

Själv måste jag säga att vi gick ifrån total uppgivenhet innan sommaren med nekad äggledarspolning till att få utskrivet (mot egentligen alla odds) 2 sommarkurer letrozol & ovitrielle. Var i total chock att vi fick de. Men tydligen va de det som behövdes efter nästan ett års kämpande med hormoner och sprutorna så har vi äntligen plussat, är i chock fortfarande då de är väldigt tidigt. Men håller tummarna att detta är vår tur att gå hela vägen in i mål 🥰

Hej! 

Jag håller med. Den har vart ganska tyst sedan början på juli. Vilka fantastiska nyheter!! Stort grattis och väl kämpat ❤️❤️ förstår att det måste kommit som en chock, men nu är ni där! Äntligen! 

Älskar läsa om dessa solskenshistorier. Blir alldeles varm inombords. Känslan av att det KAN gå liksom. Så fint. Grattis igen!

Här står det dessvärre still. Står och trampar vatten känns det som. Men någon gång ska det väl gå! ❤️
  • Minilillis
    Nanathalie skrev 2025-08-22 13:40:39 följande:
    Hej! 

Jag håller med. Den har vart ganska tyst sedan början på juli. Vilka fantastiska nyheter!! Stort grattis och väl kämpat ❤️❤️ förstår att det måste kommit som en chock, men nu är ni där! Äntligen! 

Älskar läsa om dessa solskenshistorier. Blir alldeles varm inombords. Känslan av att det KAN gå liksom. Så fint. Grattis igen!

Här står det dessvärre still. Står och trampar vatten känns det som. Men någon gång ska det väl gå! ❤️
    Tusen tack!❤️ har inga som hellst symptom mer än att ena (?!) Bröstet värker lite till å från så det känns så konstigt! Har en dotter , (också letrozol) och med henne spydde jag av allt vid den här tiden men även alla dem där andra "typiska " besvären så just nu känns de som att det inte är på riktigt 😅🤣 kommer nog måsta ta ett tillpregtest enbart för att överbevisa mig själv igen 😅

Det kan verkligen gå så håll hoppet vid liv! 

Jobbigt med vatten trampar känslan! Har haft en hela våren/sommaren själv så fattar! Käpa på å stå på dig och som jag ha lärt mig nu efter vägen är att inte sluta leva trots man ihärdigt försöker ! 🥰 lev och kämpa sida vid sida !
  • EmmaJoh
    Minilillis skrev 2025-08-21 21:38:42 följande:

Gokvällen tjejer! 

STORT grattis! 😍

Tittar också in, var längesen. :)
    Stått stilla här, min kropp svarade på letrozol men tyvärr blev det ingen graviditet. Blev att vänta på beslut från landstinget om IVF, tog ett par månader men nu är det snart dags att starta upp det äntligen! Känns mest spännande just nu. 😊
  • Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-08-24 14:17:55 följande:
    STORT grattis! 😍

Tittar också in, var längesen. :)
    Stått stilla här, min kropp svarade på letrozol men tyvärr blev det ingen graviditet. Blev att vänta på beslut från landstinget om IVF, tog ett par månader men nu är det snart dags att starta upp det äntligen! Känns mest spännande just nu. 😊
    Tack 😭❤️

Åh typiskt men spännande att snart vara igång då! 😍 jag hejjar på och hoppas för er! 

Håller tummarna för alla er här inne att vi får dela 2026 som vårat år tillsammans ❤️
  • Miatheone

Lite goda nyheter här. Varit iväg på ultraljud där allt såg bra ut beräknas nu vara i vecka 8+1. Var så orolig då jag haft småblödning/ bruna flytningar men enligt läkaren kan det vara pågrund av cystan. Dem gjorde en liten extra undersökning och allt såg bra ut. Helt ofattbart att vi efter 3.5 års försök (8 månader med letrozole) nu är gravida 😭😭

• Nanathalie
    Miatheone skrev 2025-09-30 15:47:01 följande:

Lite goda nyheter här. Varit iväg på ultraljud där allt såg bra ut beräknas nu vara i vecka 8+1. Var så orolig då jag haft småblödning/ bruna flytningar men enligt läkaren kan det vara pågrund av cystan. Dem gjorde en liten extra undersökning och allt såg bra ut. Helt ofattbart att vi efter 3.5 års försök (8 månader med letrozole) nu är gravida 😭😭

Grattis! Åh vad roligt. Vilken känsla!!

Jag har också plussat, men är bara i v. 5+5 ❤️ tar det för vad det är dag för dag❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-10-03 18:28:59 följande:
    Grattis! Åh vad roligt. Vilken känsla!!

Jag har också plussat, men är bara i v. 5+5 ❤️ tar det för vad det är dag för dag❤️
    Stort Grattis till dig med 😍 , ja förstår dig verkligen ❤️ 
  • EmmaJoh

Men åh vad roligt det var att komma in här och läsa! Stort grattis till er!! Hoppas på uppdateringar från er här i tråden 🥰

Jag vilar nu en cykel efter äggplock. 6 embryon ligger i frysen så nåt av dom ska väl bli vårt lilla mirakel hoppas jag ❤️

• Nanathalie
    EmmaJoh skrev 2025-10-06 11:49:46 följande:

Men åh vad roligt det var att komma in här och läsa! Stort grattis till er!! Hoppas på uppdateringar från er här i tråden 🥰

Jag vilar nu en cykel efter äggplock. 6 embryon ligger i frysen så nåt av dom ska väl bli vårt lilla mirakel hoppas jag ❤️

Vila på ❤️ Åh, vad fint ändå. Håll oss uppdaterade!
  • Minilillis

Hej igen gänget! 
    Va fint å läsa att de är många med glada besked! ❤️ 

Tyvärr va detta tydligen inte vår tur, missfall... försöker återhämta hjärnkontoret men svårt när man är inne på slutet 4e v med blödning och måste ringa gyn/gyn akuten till veckan. 

• Nanathalie
    Minilillis skrev 2025-10-12 22:03:45 följande:

Hej igen gänget! 
    Va fint å läsa att de är många med glada besked! ❤️ 

Tyvärr va detta tydligen inte vår tur, missfall... försöker återhämta hjärnkontoret men svårt när man är inne på slutet 4e v med blödning och måste ringa gyn/gyn akuten till veckan. 

Men nej, jävla skit!! Så ledsen för din skull. Håller alla tummarna för att du får rätt hjälp och ett snabbt plus därefter ❤️
  • Miatheone

Nu kan man andas ut lite. Varit på kub och fick låg sannolikhet på allt 🙂 Tagit x antal blod och urinprover denna graviditet men nu visade det sig att avvikelserna beror på hormonerna, så bara det känns så skönt gått och varit nervös i tre veckor här nu. Men nu är njurar, sköldkörtel och allt möjligt kontrollerat 😀

• Nanathalie
    Miatheone skrev 2025-10-30 16:18:48 följande:

Nu kan man andas ut lite. Varit på kub och fick låg sannolikhet på allt 🙂 Tagit x antal blod och urinprover denna graviditet men nu visade det sig att avvikelserna beror på hormonerna, så bara det känns så skönt gått och varit nervös i tre veckor här nu. Men nu är njurar, sköldkörtel och allt möjligt kontrollerat 😀

Vilka underbara nyheter!! Blir så glad för din skull! Jag ska på nipt på onsdag. Hoppas på fint resultat där med, så kan jag kanske också andas ut lite.

Sjukaste grejen för övrigt. Jag väntade visst tvillingar, men den ena satt i vänstra äggledaren. Åkte in akut med stor blödning i buken och fick operera bort tvillingen och äggledaren. Höll på att dö på köpet. Det kallas för en heterotop graviditet och händer 1 på 35.000. Självklart är jag en av dem. Känner en sorg över att ha förlorat en tvilling, men en stor glädje över att den andra tvillingen överlevt såhär långt. Allt såg fint ut senast 8+5, så nu hoppas jag att mitt nipt också ser fint ut nu 3 veckor senare.

❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-11-07 16:38:20 följande:
    Vilka underbara nyheter!! Blir så glad för din skull! Jag ska på nipt på onsdag. Hoppas på fint resultat där med, så kan jag kanske också andas ut lite.

Sjukaste grejen för övrigt. Jag väntade visst tvillingar, men den ena satt i vänstra äggledaren. Åkte in akut med stor blödning i buken och fick operera bort tvillingen och äggledaren. Höll på att dö på köpet. Det kallas för en heterotop graviditet och händer 1 på 35.000. Självklart är jag en av dem. Känner en sorg över att ha förlorat en tvilling, men en stor glädje över att den andra tvillingen överlevt såhär långt. Allt såg fint ut senast 8+5, så nu hoppas jag att mitt nipt också ser fint ut nu 3 veckor senare.

❤️
    Beklagar verkligen sorgen, men skönt att allt gick bra med dig till slut trots sorgen. Hoppas allt ser bra ut på nipt för dig/er. Håller alla tummar och tår här för dig. 
  • Miatheone

Hur går det för er allesammans, just nu inne i vecka 16 här 🙈 tog nytt blodprov idag för sköldkörteln och denna gång såg det äntligen bra ut 😀

Svar på tråden Letrozole, följas åt?