Letrozole, följas åt?
Hej!
Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)
Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.
Någon som vill följas åt?
Hej!
Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)
Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.
Någon som vill följas åt?
14 dagar efter skulle det stå 🤣. Men verkar ju som blåsorna växer på bra för dig iaf. Snabbare än för mig min är väl typ 17.5 mm idag om man räknar på att den växer 2mm per dag.
Måste bara dela av mig med lite ökade förhoppningar här, fick precis för allra första gången en blinkande smiley på clear blues digitala ägglossningtest. Helt plötsligt känns det som att letrozolen kanske faktiskt funkar. Går verkligen inte beskriva lyckan efter att i snart ett halvår fått negativa ägglosningstest varje månad. Bestämde mig bara för att ähh jag tar väl ett test men är säkert inget då jag knappt känt av något denna omgång men vipps så kom blinkande smileyn fram. Så bra slut på denna vecka. Nu hoppas jag bara på att jag får en fast smiley också.
Nu så fick precis en fast smiley på ägglossningstestet 😀 Helt underbart att se då det inte fungerat för mig en enda gång tidigare 😀
Nu så fick precis en fast smiley på ägglossningstestet 😀 Helt underbart att se då det inte fungerat för mig en enda gång tidigare 😀
Glad påsk allesammans, hoppas det går bra för er 🐤❤️❤️
Glad påsk allesammans, hoppas det går bra för er 🐤❤️❤️
Tack, ja denna gång känns bättre tror dock det beror på att jag för första gången fick ett positivt ägglossningstest. Inväntar nu för att se om mensen kommer på valborg 🤣
Hej allihopa!
Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden. Så fint ni alla kämpar på; håller tummarna för samtliga av er! Efter år av försök som resulterat i 7 missfall och senaste halvåret ingen graviditet alls har vi påbörjat första kuren Letrozol. Är nu i cykeldag 19 och jag är lite fundersam över läkarens ordination?
Jag ska alltså börja ta Provera idag och ta detta 10 dagar framåt. Tog Letrozole from cykeldag 4 och har börjat få symtom jag haft vid tidigare graviditeter; låt mig dock understryka att jag inte vågar hoppas på någonting iom vår tidigare otur. Ska jag ta Provera även fast jag kanske är gravid? Läser lite överallt att detta inte ska tas när man är gravid och nu tog jag första tabletten imorse och är rädd jag ska ha gjort skada.
Hej allihopa!
Hoppas det är okej att jag hoppar in i tråden. Så fint ni alla kämpar på; håller tummarna för samtliga av er! Efter år av försök som resulterat i 7 missfall och senaste halvåret ingen graviditet alls har vi påbörjat första kuren Letrozol. Är nu i cykeldag 19 och jag är lite fundersam över läkarens ordination?
Jag ska alltså börja ta Provera idag och ta detta 10 dagar framåt. Tog Letrozole from cykeldag 4 och har börjat få symtom jag haft vid tidigare graviditeter; låt mig dock understryka att jag inte vågar hoppas på någonting iom vår tidigare otur. Ska jag ta Provera även fast jag kanske är gravid? Läser lite överallt att detta inte ska tas när man är gravid och nu tog jag första tabletten imorse och är rädd jag ska ha gjort skada.
Hej allihopa!
Äntligen fått läkartid för eventuell remiss till gynekolog för mina oregelbundna cykler. Är det någon som fått letrozol utskrivet fast det inte gått ett helt år sen förlossning?
Är orolig att vi inte ska få gå vidare med behandling för att det inte gått ett helt år sen vår son föddes. Det har alltid tagit lång tid för oss att bli gravida tidigare.
Jaha det var det, nu kom mensen. Blir mer ledsen för varje gång den dyker upp, vet ju inte hur länge till läkaren kommer låta oss fortsätta med letrozolen (6e omgången nu men 1:a var enkeldos och fungerade inte). Hade verkligen hoppats på denna omgång men är väl bara att ta nya tag.
Nej men fyvatråkigt, lider verkligen me dig! Hade ju förhoppningar om att de skulle komma ett medelande här att allt gått som vi alla vill !
Håller tummarna ni får fortsätta!
En annan är långt nere i deppträsket, ska spola äggledare innan vi får "börja om". Men får ingen blödning nu iomed att jag inte ätit letrozolen så nu knaprar jag provera så vi får fara å göra bort den där spolningen. Och sen har dem höjt priset här igen.. räknade snabbt ut att efter spolning och ett sperma prov har vi redan hamna uppe på nåt mellan 30-40 000 på syskonförsök ?!
Nej men fyvatråkigt, lider verkligen me dig! Hade ju förhoppningar om att de skulle komma ett medelande här att allt gått som vi alla vill !
Håller tummarna ni får fortsätta!
En annan är långt nere i deppträsket, ska spola äggledare innan vi får "börja om". Men får ingen blödning nu iomed att jag inte ätit letrozolen så nu knaprar jag provera så vi får fara å göra bort den där spolningen. Och sen har dem höjt priset här igen.. räknade snabbt ut att efter spolning och ett sperma prov har vi redan hamna uppe på nåt mellan 30-40 000 på syskonförsök ?!
Shit vad dyrt! 😱
Ingen tur för mig heller senaste gången trots två LF, tröttsamt... Har precis tagit fjärde och sista kuren med letrozol. Lyckas inte denna gång blir det tydligen IVF, istället för två omgångar till av letrozol, pga min ålder? Jaja, försöker se det som lite spännande med ivf om det nu blir så :)