• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2025-03-10 10:56:23 följande:

Hej tjejer!
    För några dagar började vad jag trodde var mensen, om än väldigt sparsam. Läkaren sa att mensen kan vara väldigt sparsam eller motsatsen efter ett missfall. Så på cd3 började jag med letrozol igen. Äntligen. Vi vet dock inte om det är mens, eller var, men läkaren sa att det var grönt att testa med letrozol ändå vilket jag gjort. Cd6 idag och dag 3 med letrozol.

MEN. Igår fick jag ett nästan helt positivt ägglossningstest?! Så förvirrad. Fortsätter med letrozol från läkarens bedömning men? Blir knäpp. Ska snart ta ett nytt test efter att ha hållt mig i 4h..

Verkligen spännande! 😃

Jag hade en ledande follikel på VUL idag men den var bara knappt 11 mm så blev inget den här gången. Vet inte om jag kommer få mens ändå? Annars blir det Provera om tre veckor och dubbel dos letrozol. 
  • Miatheone

Dagens VUL avklarat hade en follikel på 17mm och en på 12mm.  Beräknad ägglossning den 15e. Cystan från förra gången var borta också så det känns ju skönt. Han skulle även fixa remiss för progesteronprov kan dock va så att det inte visar något då jag kommer få ta det på dag 6 pågrund av helg sen därefter och dag 9 kan det tydligen vara för sent. Så han förberedde mig på det så jag inte blir ledsen om progesteronprovet inte visar något. 

• Nanathalie
    Minilillis skrev 2025-03-10 14:21:10 följande:
    Oj men spännande ! 
    Hur har de gått med test nr 2 ? 
    Om de visar lika mycket /mer försök kansle få tag på läkaren igen ? Kanske är de aktuellt med ett vul? 😊
    Testet är ännu starkare idag? Svårt att avgöra om det är helt positivt. Har dock INGA känningar? Jag som vanligen har mycket värk vid den äggstock ägget släpper ifrån. Så oklart. Jag tror inte kliniken är intresserade av att göra ett nytt ul nu. Jag tempar och får ju svart på vitt om tempen går upp om några dagar men det skulle förvåna mig eftersom jag inte känner ägglossningen alls..   här är dagens test iaf..

• Minilillis
    EmmaJoh skrev 2025-03-10 20:22:59 följande:
    Verkligen spännande! 😃

Jag hade en ledande follikel på VUL idag men den var bara knappt 11 mm så blev inget den här gången. Vet inte om jag kommer få mens ändå? Annars blir det Provera om tre veckor och dubbel dos letrozol. 
    Oh rackarns, då är de bara vänta ut den då å köra på igen ❤️frågade min läkare jag träffade förra veckan massor av frågor bland annat om vilken storlek på folkikel är bäst å hon svara att  hon ha vare med om även "små" kan de bli nått bra av! 😅 
    Miatheone skrev 2025-03-11 09:52:15 följande:

Dagens VUL avklarat hade en follikel på 17mm och en på 12mm.  Beräknad ägglossning den 15e. Cystan från förra gången var borta också så det känns ju skönt. Han skulle även fixa remiss för progesteronprov kan dock va så att det inte visar något då jag kommer få ta det på dag 6 pågrund av helg sen därefter och dag 9 kan det tydligen vara för sent. Så han förberedde mig på det så jag inte blir ledsen om progesteronprovet inte visar något. 

👏🏼👏🏼👏🏼 men hejja "äggen!" 
    Men va skönt att den försvunnit! 
    Då håller jag tummarna för ett tydligt äggloss! Och att progrestron provet visar possetiva siffror 👏🏼❤️ 
    Nanathalie skrev 2025-03-11 14:58:52 följande:
    Testet är ännu starkare idag? Svårt att avgöra om det är helt positivt. Har dock INGA känningar? Jag som vanligen har mycket värk vid den äggstock ägget släpper ifrån. Så oklart. Jag tror inte kliniken är intresserade av att göra ett nytt ul nu. Jag tempar och får ju svart på vitt om tempen går upp om några dagar men det skulle förvåna mig eftersom jag inte känner ägglossningen alls..   här är dagens test iaf..
    Men va klurigt! 
    Nu ha jag ingen som hellst aning men kan de va nått som "ligger kvar i kroppen" efter mf som ger utslag? Eller så kanske kroppen känner för en äl utan att äggstockarna är redo?

• Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-11 17:38:23 följande:
    Oh rackarns, då är de bara vänta ut den då å köra på igen ❤️frågade min läkare jag träffade förra veckan massor av frågor bland annat om vilken storlek på folkikel är bäst å hon svara att  hon ha vare med om även "små" kan de bli nått bra av! 😅 

Då håller jag tummarna för ett tydligt äggloss! Och att progrestron provet visar possetiva siffror 👏🏼❤️ Men va klurigt! 
    Nu ha jag ingen som hellst aning men kan de va nått som "ligger kvar i kroppen" efter mf som ger utslag? Eller så kanske kroppen känner för en äl utan att äggstockarna är redo?

Ja superskönt har dock inte bestämt mig för om jag ska ta progrestronprovet denna gång eller nästa gång, får ju bara en gång tyvärr och kanske bättre att ta det när jag kan ta det på "rätt" dag 
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-11 18:40:20 följande:
    Ja superskönt har dock inte bestämt mig för om jag ska ta progrestronprovet denna gång eller nästa gång, får ju bara en gång tyvärr och kanske bättre att ta det när jag kan ta det på "rätt" dag 
    Ah fattar! Men kommer du äl testa nu ändå ? Å se om de blir omslag? Tänkte om du magiskt får omslag så kan man ju räkna utifrån det 🥰
    Konstigt att dem säger att de kan vara försent med dag 9... då dem säger till mig att de är ok ? Men tror dem räknar från omslags dag ... de e märkligt de här me läkare 😩

Men förstår att du eventuellt tänker vänta då du bara får ett prov! 😩❤️
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-11 21:56:49 följande:
    Ah fattar! Men kommer du äl testa nu ändå ? Å se om de blir omslag? Tänkte om du magiskt får omslag så kan man ju räkna utifrån det 🥰
    Konstigt att dem säger att de kan vara försent med dag 9... då dem säger till mig att de är ok ? Men tror dem räknar från omslags dag ... de e märkligt de här me läkare 😩

Men förstår att du eventuellt tänker vänta då du bara får ett prov! 😩❤️
    Ja tänker testa några dagar iallafall och se om ett mirakel sker 🤣

Ja känns som alla läkare säger så olika 
  • Nanathalie
    Minilillis skrev 2025-03-11 17:38:23 följande:

Då håller jag tummarna för ett tydligt äggloss! Och att progrestron provet visar possetiva siffror 👏🏼❤️ Men va klurigt! 

Mina tester (både äl och grav) har varit helt negativa ca 2v och på ultraljudet var alla rester ute. Antingen försöker kroppen ägglossa men inte lyckas; eller så kommer den lyckas. Vem vet.. Får fortsätta testa och hålla koll på tempen..
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-12 07:32:10 följande:
    Ja tänker testa några dagar iallafall och se om ett mirakel sker 🤣

Ja känns som alla läkare säger så olika 
    Då håller jag tummarna för mirakel! 😍👏🏼

Men verkligen!????
  • Minilillis
    Nanathalie skrev 2025-03-12 08:18:29 följande:
    Mina tester (både äl och grav) har varit helt negativa ca 2v och på ultraljudet var alla rester ute. Antingen försöker kroppen ägglossa men inte lyckas; eller så kommer den lyckas. Vem vet.. Får fortsätta testa och hålla koll på tempen..
    Åh men skönt att kunna utesluta allt sånnt! 🥰
    Ah ja de e så svårt att veta vad kroppen hålls med ibland.. 😅
Svar på tråden Letrozole, följas åt?