• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-23 22:40:25 följande:
    Men eller hur.. hoppet som man verkligen försöker hålla kvar men de e som en helium balong som flyger iväg från en frustrerande fort å långt. 

De här va 6e försöket, så ska ringa kliniken imorgon så ska jag få prata me min läkare. Ett måste att ta ett snack om situationen men håller såklart tummarna att jag får fortsätta med letrozol och "slippa" ivf då vi har ett levande bevist på att letrozolen fungerar för oss iom vår dotter ❤️ men vi gör ju allt privat då vi inte får nån som hellst hjälp av landstinget så man vet aldrig vad dem säger.

Men får se imorgon... är så fruktansvärt ledssen bara just nu.. 
    Förstår det, håller tummarna för att allt går bra idag ❤️❤️
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-24 11:27:12 följande:
    Förstår det, håller tummarna för att allt går bra idag ❤️❤️
    Tack för stödet! 

Dock så hade inte läkaren tid förän om 2-3 v för samtal. Så denna månad blir inget alls.

Förtvivlat ledssen, vilken usel dag!

Tur man har en karl som är förbenat underbar som peppar (*givet vis ledssen med) och inte ger upp för ett litet "hinder" . 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-24 22:52:22 följande:
    Tack för stödet! 

Dock så hade inte läkaren tid förän om 2-3 v för samtal. Så denna månad blir inget alls.

Förtvivlat ledssen, vilken usel dag!

Tur man har en karl som är förbenat underbar som peppar (*givet vis ledssen med) och inte ger upp för ett litet "hinder" . 
    Nemen så tråkigt, all denna väntan är inte rolig alltså. Antar att ni ska göra upp en plan då om 3 veckor hur ni ska fortsätta framåt. 

Usch blir så stressad av att veta att jag snart gjort mina 6 omgångar med letrozol. 

Ja men det är ju skönt att du har bra stöd iallafall. Förstår verkligen det känns jobbigt man vill ju påbörja nästa omgång så fort som möjligt. 
  • EmmaJoh

Fy jag vet precis vad ni menar med att alla runtom en blir gravida, och gärna också lägger till att det inte var planerat... Känns som att min omgivning bara går och väntar på att jag ska bli gravid så känner någon sort press av det. 

På måndag ska jag börja med Provera, då blir det nya tag.

• Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-03-26 14:14:41 följande:

Fy jag vet precis vad ni menar med att alla runtom en blir gravida, och gärna också lägger till att det inte var planerat... Känns som att min omgivning bara går och väntar på att jag ska bli gravid så känner någon sort press av det. 

På måndag ska jag börja med Provera, då blir det nya tag.

Ja precis så är det 😒 Min dotter närmar sig 6 år snart och hör rätt ofta är det inte dags för ett syskon snart hon börjar ju bli äldre nu. Om dem bara visste hur vi kämpat. 

Härligt, äntligen dags för en ny omgång 🙂 Själv inväntar jag mens vilken dag som helst och känner igen alla symptom jag brukar ha innan förutom lite mer värk i äggstockarna än vanligt, men vågar inte hoppas på för mkt. Gravid och symptom innan mens är ju så lika varandra. 
  • EmmaJoh
    Miatheone skrev 2025-03-26 19:04:20 följande:
    Ja precis så är det 😒 Min dotter närmar sig 6 år snart och hör rätt ofta är det inte dags för ett syskon snart hon börjar ju bli äldre nu. Om dem bara visste hur vi kämpat. 

Härligt, äntligen dags för en ny omgång 🙂 Själv inväntar jag mens vilken dag som helst och känner igen alla symptom jag brukar ha innan förutom lite mer värk i äggstockarna än vanligt, men vågar inte hoppas på för mkt. Gravid och symptom innan mens är ju så lika varandra. 
    Håller tummarna för att mensen håller sig borta! ❤️
  • Miatheone

Jahapp det var det, ingen bebis i år.  Precis på cykeldag 30 kom mensen. Blir ett samtal till fertilitetsmottagningen på måndag. Hade nästan lite för höga förhoppningar denna gång då jag känt av en del symptom men var tydligen bara inför mensen som vanligt. Som man kan luras.

• Minilillis

Nej men va tråkigt! ❤️????? Hoppades verkligen försöker dig och er andra den här månaden ! 

• EmmaJoh

Attans! Då får vi alla hoppas på januaribarn i stället. ❤️

Jag fick min mens idag trots obekräftad ägglossning, men en vecka sent. Jag hade ju en ledande follikel för tre veckor sen som bara var 11 mm men jag fortsatte testa en vecka till. Kanske missade det då men funkar det så? Kan jag ha haft äl trots allt men en vecka senare fastän jag hade en för liten LF veckan innan? Jaja, nu slipper jag Provera iaf som jag skulle ha börjat med imorgon och går rakt på letrozol på tisdag. :) 

• Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-03-30 13:34:55 följande:

Attans! Då får vi alla hoppas på januaribarn i stället. ❤️

Jag fick min mens idag trots obekräftad ägglossning, men en vecka sent. Jag hade ju en ledande follikel för tre veckor sen som bara var 11 mm men jag fortsatte testa en vecka till. Kanske missade det då men funkar det så? Kan jag ha haft äl trots allt men en vecka senare fastän jag hade en för liten LF veckan innan? Jaja, nu slipper jag Provera iaf som jag skulle ha börjat med imorgon och går rakt på letrozol på tisdag. :) 

Härligt att du får börja direkt på letrozol istället slipper det dra ut på tiden med provera. Ingen aning hur det fungerar det där med LF bara hört att den kan kortas med letrozol men vet inte om det stämmer. Hoppas på att ägglossning beräknas komma rätt dag denna gång så jag kan få ett progesteronprov denna gång, har inte lyckats få ett enda omslag dessa månader på testerna oavsett vilket jag använder. 
Svar på tråden Letrozole, följas åt?