• Anonym (Ska jag)

Vår otrevligaste förälder blir min läkare

Jag arbetar som förskollärare och har sedan en lång tid tillbaka ett barn i min grupp vars förälder är det mest otrevliga jag någonsin träffat. 
    Nedlåtande över våra yrkesroller, uttrycker missnöje över allt vi gör, anklagar oss för att ha sagt och gjort saker som aldrig inträffat osv Vi har fått kalla in kommunhälsa för att få redskap kring hur vi ska agera då flera i personalen mår mycket dåligt av sättet vi blir behandlade på. Vi har fått hjälp att ändra arbetssätt för att möta föräldern men inte något som hjälper. Hen är en komplett idiot men det får vi ju inte säga högt givetvis. 

Vi förstår kort sagt inte varför hen väljer att ha kvar sitt barn. Vår chef har i flera samtal föreslagit att familjen ska byta men det har inte förskolan någon makt att bestämma enligt föräldern. 

Jag har ett mycket vanligt namn och har nu fått föräldern som min läkare (har en sjukdom som gör att jag har kontinuerlig kontakt med den som är min läkare). 
    Hur ska jag göra?
    Dyka upp och se reaktionen eller be att få byta direkt? Inom mig vill jag ge igen men hur. 

• Svar på tråden Vår otrevligaste förälder blir min läkare
  • Anonym (Dr)

Med tanke på din tanke kring ?hämnd?, är du helt säker på att det inte är du som är idioten? 

antingen lär du dig att skilja på läkarens olika roller -förälder till ett sitt barn respektive hens yrkesroll.
    Eller så ringer du och ber att få byta läkare då ni har en privat Relation som gör att du inte känner dig helt bekväm. Du behöver absolut inte dra bakgrunden för den som tar emot samtalet.

sen är det så att läkare mycket väl kan vara medicinskt kompetenta trots att ?de ställer orimliga krav på personalen på förskolan?. 

jag hade kanske svarat annorlunda om den behandling du behöver ska ske på en psykiatrisk klinik eller om det gäller tex en IVF behandling (dvs saker som känns väldigt privat för just dig). 

Lycka till! 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Q)