• Anonym (wtf)

Vem fan köper ättika för 100 kr/l?

Jag höll på att trilla omkull idag när jag letade efter städgrejer i affären (ny affär för mig, nyinflyttad). Där stod "städ"ättika, 650 ml, för den runda summan av 63,95 kr! VEM FAAAAAAAN skulle köpa ÄTTIKA för 100 spänn litern, för att den står bland städgrejerna istället för bland vinägern, där en flaska ättika kostar en tredjedel? Är folk på allvar inte kloka och köper det? Tror folk att det är olika saker? Vill företagen luras så väldigt?

Det tog inte många sekunder att även se burken med bikarbonat för 52,50 kr för 400 g, dvs över 130 kr/kg, när en burk bikarbonat i bakhyllan kostar 80 kr/kg.

Snälla, sä att folk inte är så här dumma?

• Svar på tråden Vem fan köper ättika för 100 kr/l?
  • Meddelande borttaget
  • Sunflora
    Anonym (Va?) skrev 2024-10-14 13:34:52 följande:

Hittar inget när jag googlar städättika. 
    Var såg du detta, i vilken butikskedja?

Det finns på ICA och Coop bland annat. Willys har det inte åtminstone inte där jag bor. 
  • Xenia
    EpicF skrev 2024-10-14 14:48:58 följande:
    Billig märke som funnits sedan 2003. 
    Men i vilka affärer finns det att köpa då? Har aldrig sett det där jag handlar.
  • Xenia

Skulle nog inte våga använda Tass-salva på mina läppar. Är det verkligen tillräckligt rent?

Har man inte bil så far man inte till flera olika ställen för att handla.

• Anonym (wtf)

Det var på Coop, märket är Häxans.
  • Anonym (wtf)

Det var på Coop, märket är Häxans.
  • Anonym (wtf)
    Anonym (Ellen) skrev 2024-10-14 14:56:00 följande:

Japp, finns folk som är så puckade. Finns ju massor med såna grejer som säljs med ett visst attribut, på en viss avdelning i butiken eller under visst varumärke fast det är exakt samma sak som något annat som kostar en bråkdel. För att man inte har koll på vad det egentligen innehåller, det man köper. Och vad det kan kallas. 

Jag har tex varit mycket i "djursvängen".
    Försvarets hudsalva som är ett litet grönt stift har nästan exakt samma innehåll som ett stift som är typ 5ggr så stort benämnt "Tass-salva" = alltså till djur. 
    Helosan finns i sjukt stora tuber avsedda för djur fast salvan är samma. 
    Folk käkar malda nyponskal mot stela leder - finns på hink hos Lantmännen. Inte lika finfördelat men till en bråkdel av priset.
    Människor som gillar fiske köper svarta hinkar med små hål i där man kan fästa sina fiskedrag för dyra pengar. Likadan foderhink finns också hos Lantmännen, borra några egna hål bara så har du exakt samma hink för kanske 15 spänn.

Sen detta med ättika och bakpulver. Jag gör tvärtom istället, köper stor förpackning bakpulver på städavdelningen till billigt kilopris och använder i köket

Ja, hittar du billigare bikarbonat där så visst, Här var det en bit dyrare,
  • Anonym (wtf)
    Xenia skrev 2024-10-14 16:02:05 följande:
    Men i vilka affärer finns det att köpa då? Har aldrig sett det där jag handlar.
    Det är ett norskt märke, ungefär som Ica Basic eller Coop X-tra och har allt möjligt. Jag har aldrig sett det i Sverige, förutom i någon gränshandel en gång.
  • EpicF
    Anonym (wtf) skrev 2024-10-14 16:22:44 följande:
    Det är ett norskt märke, ungefär som Ica Basic eller Coop X-tra och har allt möjligt. Jag har aldrig sett det i Sverige, förutom i någon gränshandel en gång.
    Det finns på olika svenska nätt butiker. 
  • Anonym (abc123)

Själv har jag som utgångsläge att någon försöker att blåsa mig. Det handlar ju om företag som vill maximera sin vinst.Inget konstigt med det även om det ibland tar sig det bara de mest absurda uttryck. En gång fastnade jag med yngsta grabben på vi behövde Oregano. Nu minns jag inte exakt med kilopriset men nog var väl ca 5 - 6k. på närmaste Coop. Santa Maria 10 gram? Helvete säkert högre pris än för Saffran. Vad gör inte folk för en god pizza?

• Dessanheterjag

Ingen hemlighet att folk är korkad!! Jag kollar alltid liter och kg priset och handlar för halva priset! Finns så mycket roligare att lägga pengar på än giriga företagare.

• Anonym (abc123)

SANTA MARIA!!! Gräslök 11 316,67 kr. kg. Känns lite dyrt.

• BuoBä
    Xenia skrev 2024-10-14 13:36:20 följande:

Rituals skulle jag bara köpa som present. Men vad är "First Price"?

Ett lågprismärke som bland annat Willys har vissa varor från. Som Ica Basic eller Coop Xtra.
Svar på tråden Vem fan köper ättika för 100 kr/l?