Vill inte bjuda henne :(
Okej. Jag måste få skriva av mig och höra er input.
Okej. Jag måste få skriva av mig och höra er input.
Jösses är du verkligen mogen att gifta dig? 😬 Vem fan bryr sig vad andra tycker, fånig nu är! Skäms på dig..
Oavsett anledning så bjuder ts vem hon vill på sitt bröllop.
Slutligen. Ni som skriver emot det jag säger..det är för att sanningen är som den är.
Ni är antagligen själva lika ofräscha hillbillies och därför det känns provocerande när ni läser det jag skriver.
Men det är sanningen normala folk med kultur och vett och etikett tar hand om sin hygien och framförallt vid stora tillställningar. Men hillbillies med carpe diem text på väggen hemma och barn med flera olika mammor/pappor är vana att vakna från sängen, slänga upp håret i en knut, dra på sig gamla mjukis som ligger slängd någonstans med massa äckliga hundhår på
Slutligen. Ni som skriver emot det jag säger..det är för att sanningen är som den är.
Ni är antagligen själva lika ofräscha hillbillies och därför det känns provocerande när ni läser det jag skriver.
Men det är sanningen normala folk med kultur och vett och etikett tar hand om sin hygien och framförallt vid stora tillställningar. Men hillbillies med carpe diem text på väggen hemma och barn med flera olika mammor/pappor är vana att vakna från sängen, slänga upp håret i en knut, dra på sig gamla mjukis som ligger slängd någonstans med massa äckliga hundhår på
Du har ingen skyldighet att bjuda henne, så gör inte det.
Något du bör fundera över är att göra en orosanmälan. Hoppas hon inte har barn.
Du har ingen skyldighet att bjuda henne, så gör inte det.
Något du bör fundera över är att göra en orosanmälan. Hoppas hon inte har barn.
Eller så talar du om för henne att ni tyvärr behövde dra ner på gästerna p.g.a tid/ekonomi/plats/valfritt och att det bara blir de allra närmaste. Saken ur världen?
Som vanligt får du mothugg och folk här som läser in saker som du inte har sagt i inlägget. Strunt i dem och svara inte ens...
Det som jag tycker att du kan göra är att faktiskt våga säga som det är till din barndomsvän.
När hon hör av sig på sociala medier.
Säg som det är, att du har träffat henne på hennes barns dop och du såg vilken hygien standard och valet av kläder som hon hade då. Säg att du också märkte att hon ignorerade vad sin mamma och farmor sa till henne då, och att du höll med dem men att du då inte vågade säga något för att inte såra. Men att du nu vill säga som det är.
Du kanske inte tycker hygien är viktigt och bryr dig men det flesta andra gör det, och har svårt med att stå ut med personer som stinker svett och har fläckiga kläder. Så tyvärr jag bjuder inte in dig, vi har inte klädkod men vi har ändå vissa krav att man ändå är fräsch och finklädd.
Vad ska hända liksom. Fortsätt med Så vill du ha vänner börja duscha borsta tänderna och byt kläder när det är smutsiga/luktar. Det är ditt val! Du kan ju skriva sen också att jag förstår om det är svårt att börja med nya vanor, men du vill väl vara en förebild för ditt barn?
Sen hur hon reagerar det är inte ditt ansvar. Hon behöver höra sanningen.....
Hon är ju den som blir ensam o som inte blir bjuden, och behöver inse varför....
Låt bli att bjuda henne då. Du gillar väl inte henne ändå?
Jag skulle inte bjuda någon som luktar illa och inte tvättar sig.
Att någon är inte smal och / eller vacker bryr jag mig inte om men att någon inte luktar illa är ingen orimlig krav.
Hon vet ju om detta problem så det bör inte komma som en blixt från en klar himmel om du talar om för henne att du inte bjuder henne på ditt bröllop på grund av detta.
Hon bara bryr sig inte, trots åratal av tjat från föräldrar osv och kompisar som inte vill umgås.
Jag tycker det är fint av dig att ändå svara henne när hon skriver osv, du verkar ändå bry dig om henne och inte vilja att hon blir sårad. Du betyder ju mycket för henne så jag förstår att det är svårt.
Hon lär börja fråga om bröllopet innan det sker, då hade jag om jag vore du, skrivit ett längre meddelande och förklarat det är, kanske även hänvisa till dopet och vad hennes egna föräldrar sa. Att det faktiskt ÄR sant och inte nått trams hennes föräldrar tjatar om. Och även skriva att om ni ska fortsätta ha en relation och faktiskt ses (det är det man gör i en relation) så behöver hon anstränga sig lite.
Hur ledsen och sårad hon än blir så finns det faktiskt ett värde i att någon utanför hennes familj säger detta till henne och att hon får en ordentlig konsekvens av att inte duscha. Förhoppningsvis ett wakeup call. När hennes barn blir lite äldre kan de börja bli mobbade och retade över sin ofräscha mamma som luktar illa. (Har de rena kläder osv?)
Strunta i att bjuda mannen bara, det är oviktigt i sammanhanget.
Som vanligt får du mothugg och folk här som läser in saker som du inte har sagt i inlägget. Strunt i dem och svara inte ens...
Det som jag tycker att du kan göra är att faktiskt våga säga som det är till din barndomsvän.
När hon hör av sig på sociala medier.
Säg som det är, att du har träffat henne på hennes barns dop och du såg vilken hygien standard och valet av kläder som hon hade då. Säg att du också märkte att hon ignorerade vad sin mamma och farmor sa till henne då, och att du höll med dem men att du då inte vågade säga något för att inte såra. Men att du nu vill säga som det är.
Du kanske inte tycker hygien är viktigt och bryr dig men det flesta andra gör det, och har svårt med att stå ut med personer som stinker svett och har fläckiga kläder. Så tyvärr jag bjuder inte in dig, vi har inte klädkod men vi har ändå vissa krav att man ändå är fräsch och finklädd.
Vad ska hända liksom. Fortsätt med Så vill du ha vänner börja duscha borsta tänderna och byt kläder när det är smutsiga/luktar. Det är ditt val! Du kan ju skriva sen också att jag förstår om det är svårt att börja med nya vanor, men du vill väl vara en förebild för ditt barn?
Sen hur hon reagerar det är inte ditt ansvar. Hon behöver höra sanningen.....
Hon är ju den som blir ensam o som inte blir bjuden, och behöver inse varför....
Anonu