• Anonym (Hej)

Faderskapsutredning

Jag undrar hur det funkar med faderskapsutredningen. Vad kommer den man som man uppger som far att få för kontakt från de som utreder?  Kommer de ringa eller skicka brev? Och vad säger de till honom? 

Om mannen bor långt från bebisen hur funkar det då med dna-test? (om han inte vill skriva på)

• Svar på tråden Faderskapsutredning
  • Anonym (Kim)

https://www.rmv.se/berord/dna-och-slaktskap/faderskapstest-och-moderskapstest-for-privatpersoner/

Här är en länk till hur det går till. Märkligt att du inte googlat fram det själv. Väldigt mycket fokus på hur ev brev är utformade och hur den potentielle fadern kan hittas. Är det möjligen så att det är väldigt mycket hittepå för att stalka en person. Är det ens är en graviditet och är det för sent för abort? Känns som att det är inte bara en hund begraven här utan en hel jäkla kennel. 

• Anonym (Q)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 22:22:18 följande:
    Fast du utvecklar inte vad det har att göra med hur brevet ser ut eller dess innehåll. Eller menar du att de kommer skriva annorlunda beroende på vad jag svarar här att mina motiv är? Tråden handlar om hur en faderskapsutredning ser ser ut och fortlöper. Det kommer inte förändras oavsett hur jag framstår i den här tråden. Jag som person eller mitt privatliv är inte ämnet för tråde     Nu väljer du att inte förstå. Din första mening är obegriplig. Jag menar att du har dig själv att skylla att trådarna spårar ur, då du fråga märkliga frågor som du inte vill utveckla varför det tex är viktigt för dig att veta hur brevet ser ut. Jag har utvecklat mitt svar till dig. Du är inte villig att utveckla frågor om vad du är ute efter. Du vill/kan inte förstå hur märkliga dina frågor är. När man skriver som du gör, så är det en självklarhet att trådar spårar. Men jag lägger ner. Jag accepterar att du inte vill eller kan förklara varför ett brevs utseende är så betydelsefullt för dig. Nu har jag svara dig två gånger. Har förklarat två gånger på dina frågor till mig, Du har inte svarat mig sakligt en enda gång. Starta hur många trådar du vill. Så länge du inte svarar på varför tex ett brevs utseende spelar någon helst roll, så kommer dina trådar att spåra. Trådarna spårar eftersom läsaren själv får dra slutsatser kring dina märkliga frågor.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (?) skrev 2024-10-24 21:58:03 följande:
    Brevet kommer vara vitt och 210*297 mm
    Se här, Q, det går alldeles utmärkt att komma med kalla fakta utan att jag uppger varför jag frågar. Se gärna alla andra inlägg som behandlar frågeställningen, tråden har väl gett så mycket information man kan förvänta sig på ett sånt här forum, funkat mycket bättre än den andra, där jag tyvärr lät mig provoceras till att svara på OT-kommentarer och OT- frågor. Vilket ledde till fler följdfrågor och kommentarer och åsikter som inte hade nåt alls att göra med faderskapsutredningens innehåll. Tråden blev helt urspårad från den ursprungliga frågeställningen. Så jag är nöjd som det är, tack, köper inte för en sekund att folk kommer hålla sig bättre till ämnet om jag svarar på det du vill.
  • Anonym (S)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-23 12:19:17 följande:
    Jag vet att det ibland med myndigheter kan bli liksom att det rinner ut i sanden om man inte själv ligger på om det. Jag har varit med om det så tänker om han inte dyker upp tänker jag att möjligheten finns att det faller mellan stolarna
    Nej det kommer inte falla mellan stolarna. Barnet har rätt till sin pappa och familjerätten kommer göra vad dom kan för att fastställa ett faderskap. Fick du inte tillräckligt med svar i förra tråden. 
  • Anonym (Man2)

Frågar igen. Varför berättar su inte själv för den blivande fadern att han ska bli pappa? Det är ju det enda rätta och ansvarsfulla.

Barnet har samma rätt till din pappa som till din mamma och han borde få veta snarast så han kan förbereda sig mentalt.

• Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 23:02:50 följande:
    Se här, Q, det går alldeles utmärkt att komma med kalla fakta utan att jag uppger varför jag frågar. Se gärna alla andra inlägg som behandlar frågeställningen, tråden har väl gett så mycket information man kan förvänta sig på ett sånt här forum, funkat mycket bättre än den andra, där jag tyvärr lät mig provoceras till att svara på OT-kommentarer och OT- frågor. Vilket ledde till fler följdfrågor och kommentarer och åsikter som inte hade nåt alls att göra med faderskapsutredningens innehåll. Tråden blev helt urspårad från den ursprungliga frågeställningen. Så jag är nöjd som det är, tack, köper inte för en sekund att folk kommer hålla sig bättre till ämnet om jag svarar på det du vill.
    Ibland är det enklare att ge ett bra relevant svar om man vet varför du frågar och vad du vill uppnå.

Brevet är troligtvis skrivet på 80 g papper. Skulle det göra honom upprörd?  
  • Anonym (S)

Undrar jag med. Riktigt dåligt omdöme att gå och skaffa barn med någon man inte vågar/vill prata med. De kommer behöva samarbeta i 18 år frammåt så min rekommendation är att TS tänker om. 

Anonym (Man2) skrev 2024-10-24 23:03:41 följande:

Frågar igen. Varför berättar su inte själv för den blivande fadern att han ska bli pappa? Det är ju det enda rätta och ansvarsfulla.

Barnet har samma rätt till din pappa som till din mamma och han borde få veta snarast så han kan förbereda sig mentalt.

• Anonym (Hej)
    Anonym (?) skrev 2024-10-24 23:07:56 följande:
    Ibland är det enklare att ge ett bra relevant svar om man vet varför du frågar och vad du vill uppnå.

Brevet är troligtvis skrivet på 80 g papper. Skulle det göra honom upprörd?  
    Om jag svarar på vad jag vill att han ska få för brev och vad jag tror han skulle bli upprörd av, hjälper det dig att svara på frågan om vad som står i brevet som dessa män brukar få?
  • Anonym (?)
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-24 23:23:13 följande:
    Om jag svarar på vad jag vill att han ska få för brev och vad jag tror han skulle bli upprörd av, hjälper det dig att svara på frågan om vad som står i brevet som dessa män brukar få?
    Vad vill du att han ska få för brev?
  • felicityporter
    Du förstår kanske att det framstår som att du vill lura någon att han eventuellt barn han måste DNA-testas för samt eventuellt skriva på ett faderskapsintyg. Din tråd får dig att framstå som första gradens psycho som bara vill stalka och stressa en annan människa och du ställer dessa frågor för att du vill veta hur du ska gå till väga för att göra detta så trovärdigt som möjligt. Mycket äcklig känsla får jag?.
  • Anonym (E)
    Men ge dig nu. Du kan ringa anonymt till familjerätten och fråga vad de skriver i en kallelse i ett sådant ärende. 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (E) skrev 2024-10-24 23:51:16 följande:
    Men ge dig nu. Du kan ringa anonymt till familjerätten och fråga vad de skriver i en kallelse i ett sådant ärende. 
    Nej jag tänker inte ge mig, jag får fråga vad jag vill så länge jag inte bryter mot forumreglerna. Ni måste inte läsa eller svara om det inte passar er. Tack för tipset, jag vet att man kan ringa men jag frågar här ändå.
  • felicityporter
    Anonym (Hej) skrev 2024-10-25 00:06:05 följande:
    Nej jag tänker inte ge mig, jag får fråga vad jag vill så länge jag inte bryter mot forumreglerna. Ni måste inte läsa eller svara om det inte passar er. Tack för tipset, jag vet att man kan ringa men jag frågar här ändå.
    Men varför frågar du så detaljerat om hur detta går till exakt? Om vad de skriver i detalj? Hur påverkar det dig?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Faderskapsutredning