• Anonym (Nyfiken)

Hur reagerar du när partnern ”tafsar”?

Hur reagerar du när din partner smyger upp bakom dig och ?tafsar?/visar intresse för sex/mys? Även fast du inte har tid eller känner dig sugen på sex, ger du ändå bekräftelse medan du avvisar? Visar du dig helt ointresserad? Blir du sur eller hur reagerar du? 

• Svar på tråden Hur reagerar du när partnern ”tafsar”?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (H) skrev 2024-11-01 10:15:12 följande:
    Blir du nonchalerad av din partner?

Det händer. Jag respekterar alltid ett nej, och blir inte sur på något vis. Det är bara jag som tar intiativ och har blivit okej med det. Men tillslut blir man ändå ledsen inombords när jag vill tända gnistan då och då, om det så bara är på ett flörtigt eller busigt sätt utan sex som påföljd. Men känner mig ofta i vägen eller inte sedd. Men ingenting jag visar. Vill inte sätta någon slags press på henne! Hon vet att jag är väldigt attraherad av henne och ger henne bekräftelse som inte är sexuellt också. Men blev nyfiken hur andra gör och känner :) 

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lås) skrev 2024-11-01 10:31:59 följande:

Oftast är jag öppen för att bli förförd men om jag visar att jag inte vill och han fortsätter försöka kan jag bli rätt sur.

Ja det är förståeligt! Gäller att respektera och läsa av ifall den andra vill :)
  • Anonym (Ja tack)

Jag (man) uppskattar enormt att bli tafsad på, även om tillfället är "fel" (det är det sällan). Försöker visa att jag uppskattar det, är jag mitt uppe i någon annan syssla släpper jag gärna det helt och tafsar tillbaka, även om vi båda vet att det inte kommer leda till något i stunden. En sån grej kan ju räcka för att man ska vara småsugen fram tills tillfälle ges. Självklart finns det tillfällen när det inte passar, om man är sur eller ledsen osv. Men även då kan jag uppskatta försöket, och jag vill uppmuntra det genom att visa tacksamhet och respons. Jag vet hur ont avvisande kan göra och hur det kan förstöra ett förhållande med tiden.

• Anonym (Ja tack)

Men från båda håll gäller såklart att inte fortsätta tafsa om man fått ett nej.

• Anonym (:) telepati)

Jag tror jag har en slags telepati med min man för det räcker med att jag tänker på det+ kanske visar lite med kroppsspråk (men mest telepati) så tar han mig på stjärten så som jag gillar.

Om jag bara kunde telepati med typ tvätten men min telepati räcker inte riktigt dit. Bara röven än så länge.

• felicityporter

Jag blir alltid jätteglad när min man visar intresse på det viset, brukar alltid visa intresse tillbaka, ta på honom och kanske kyssa på honom, även om jag själv inte är sugen på sex just då. ☺️

• New  Dawn
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-11-01 10:07:51 följande:

Känns fint och se att ni ger bekräftelse även fast ni inte vill/kan :) 
    Jag är själv man och det gör ont enda in i själen när nonchalerande eller ointresse visas. En liten puss eller ett litet leende tillbaks i följd av ett nej gör sån stor skillnad. 

Jag förstår inte riktigt. Vad säger hon nej till? Nej till att du tar på henne, eller nej till sex? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn

Vi tar ofta på varandra, flera gånger dagligen, och det leder oftast inte till sex. Eftersom vi inte vet vad smekningar och närmanden  kommer leda till behöver vi aldrig säga nej till något som kanske kommer sedan. 

Även när vi förstår att den ena vill ha sex säger vi mycket sällan nej. Vi brukar ofta vilja testa. Ibland kan vi komma överens om att skjuta upp det lite,( om det passar lite dåligt för stunden). Eller så ger vi bara ge njutning till den av oss som är sugen. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Bruden)

Jag älskar det. Reaktionen kommer på typ 1 sekund från min kropp och det syns på mig, jag kommenterar det ju med på nåt sätt. Sätter det inte i samband med att det kommer att leda till sex. Det kan göra det men jag ser på min partner när hon är sugen och inställd på sex, har jag tid så nappar jag direkt.

Kan inte komma på nån situation när det skulle vara jobbigt nåt sätt.

• Anonym (Nej tack)

Jag avskyr det. Jag vill inte alls bli påhoppad på det viset, det är inte min grej. Fräser ifrån och knuffar undan den som gör så. 

• Anonym (Uppskattas)

Jag blir glad när han gör så <3

• Anonym (tafstjej)

Brukar ge och få mycket beröring som sker utan sex i mina relationer, smeka varann över hela kroppen mjukt, båda brukar älska det.
    Själv älskar jag få sensuell beröring, typ smyga upp bakifrån, luta sig mot, lägga händerna på höfterna eller midjan när en man håller om en, bli snusad i nacken

• Agda90

Under de här 25 år som vi har levt tillsammans har det sdlrog hänt att jag inte har haft lust och tackat nej.
    Älskar närhet och älskar min man. 

• Anonym (Betta)

Det beror på situationen. Ibland känns det bara respektlöst och jag har faktiskt dumpat en man som ansåg sig ha rätten att tafsa när han så önskar. Och då menar jag sexuellt laddade kroppsdelar.

• Anonym (A)
    Anonym (Betta) skrev 2024-11-02 20:27:23 följande:

Det beror på situationen. Ibland känns det bara respektlöst och jag har faktiskt dumpat en man som ansåg sig ha rätten att tafsa när han så önskar. Och då menar jag sexuellt laddade kroppsdelar.

👍
Svar på tråden Hur reagerar du när partnern ”tafsar”?