• Anonym (Eva)

En ful gubbe o en snygg kvinna

En uppenbart oattraktiv man träffar en väldigt snygg yngre kvinna. Behandlar henne ändå som skit o de slutar med att hon lämnar honom efter ngr månaders dejting. Bryr han sig ens? Kommer han ångra sig?

• Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 18:22:22 följande:
    Spelar ingen roll om det var han eller kvinnan som dumpat, samma psykopatbeteende för det.

Och jag säger det igen - nej, du har ingen karaktär om du samtidigt är en psykopat som använder dessa egenskaper i ont syfte. Något fulgubben blivit beskriven som mer eller mindre.
    Fast jag har inte skrivit att han inte har psykopatbeteende så jag vet inte vad du argumenterar emot egentligen. Däremot har du nu visat att din läsförståelse inte är så briljant som du ville göra gällande, står klart och tydligt i trådstarten att det var kvinnan som lämnade.

Nej det där stämmer inte, karaktär är det likväl, oavsett hur man sen använder det. Karaktär betyder personlighet, prägel, art, slag, kan även betyda tex viljestyrka.
  • Anonym (självklart)
    Anonym (On point) skrev 2024-11-14 18:43:13 följande:

Nu var ni snabba med tummen!

Vad var det för öm tå jag trampat på tro?

Ingen som vill argumentera för behovet av dessa diskussioner?

Att roa sig med att, utan kunskap sätta diverse diagnoser på varandra verkar vara  ok för er. Hur kommer detta sig?  

Gjorde också misstaget att svara i tråden. Verkar mest vara två personer som tjafsar, alla andra har övergett tråden (inklusive mod, men det är par for the course på FL!).
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 19:12:27 följande:
    Fast jag har inte skrivit att han inte har psykopatbeteende så jag vet inte vad du argumenterar emot egentligen. Däremot har du nu visat att din läsförståelse inte är så briljant som du ville göra gällande, står klart och tydligt i trådstarten att det var kvinnan som lämnade.

Nej det där stämmer inte, karaktär är det likväl, oavsett hur man sen använder det. Karaktär betyder personlighet, prägel, art, slag, kan även betyda tex viljestyrka.
    Nej, inte när det handlar om en dålig karaktär. Då har man ingen riktig karaktär överhuvdtaget.

Nej, jag har inte visat nånting sånt. Det är du som fattar noll och så gjort hela tiden. Om allt.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:18:26 följande:
    Nej, inte när det handlar om en dålig karaktär. Då har man ingen riktig karaktär överhuvdtaget.

Nej, jag har inte visat nånting sånt. Det är du som fattar noll och så gjort hela tiden. Om allt.

Det jag skrev är vad karaktär betyder. Sen kan du anse vad du vill om denna mans karaktär. Dålig eller oriktig, vad det nu betyder.

Jo du visade på bristande läsförståelse när du skrev att det var han som sedan dumpat.

• Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 19:26:33 följande:

Det jag skrev är vad karaktär betyder. Sen kan du anse vad du vill om denna mans karaktär. Dålig eller oriktig, vad det nu betyder.

Jo du visade på bristande läsförståelse när du skrev att det var han som sedan dumpat.

Nej, inte i den meningen som syftade på att fulgubben hade karaktär. Han har ingen sådan eller ens nån ryggrad att tala om.

Nej, det har jag inte visat. Jag läste ts klart och tydligt. Att man råkar glömma för ett ögonblick vem det var som dumpade har inget med saken att göra. Lägg ner dina halmdockor tillika tröttsamma skitsnack.
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:33:09 följande:
    Nej, inte i den meningen som syftade på att fulgubben hade karaktär. Han har ingen sådan eller ens nån ryggrad att tala om.

Nej, det har jag inte visat. Jag läste ts klart och tydligt. Att man råkar glömma för ett ögonblick vem det var som dumpade har inget med saken att göra. Lägg ner dina halmdockor tillika tröttsamma skitsnack.

Har han tex viljestyrka så har han karaktär jo. 

Visst du kan ju i efterhand skylla på det. Men då ska du heller inte försöka påstå att du vet och kan så mycket. Du har helt klart brister.

• Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 19:38:09 följande:

Har han tex viljestyrka så har han karaktär jo. 

Visst du kan ju i efterhand skylla på det. Men då ska du heller inte försöka påstå att du vet och kan så mycket. Du har helt klart brister.

Nej, det finns ingen karaktär i psykopaters viljestyrka. Nej, jag har inte fler brister än vad du har. Du som inte ens fattar vanlig vardagstext med dess uttryck. 
  • Anonym (2)
    Anonym (Hittepå) skrev 2024-11-14 19:45:28 följande:
    Nej, det finns ingen karaktär i psykopaters viljestyrka. Nej, jag har inte fler brister än vad du har. Du som inte ens fattar vanlig vardagstext med dess uttryck. 

Jo det är vad karaktär kan betyda, när man säger att någon har karaktär. Spelar ingen roll om personen är psykopat eller inte, ond eller god. 

• Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 19:48:33 följande:

Jo det är vad karaktär kan betyda, när man säger att någon har karaktär. Spelar ingen roll om personen är psykopat eller inte, ond eller god. 

Nej, inte i det här fallet. Inte i den meningen som en viss medlem beskrev psykopaten. Han har noll karaktär att tala om och hand egenskaper betyder noll. Jo, det spelar roll. Man hyllar inte psykopaters egenskaper om man är en vettig människa själv. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Legally blonde)

Vad har det för betydelse om den dåliga karaktären innehas av en ful eller snygg gubbe? Blir det mer legalt att bete sig illa om man är snygg?

Alla är människor, och det finns lika mycket skitstövlar bland fula som snygga. Det kan t.o.m. vara så att bittra människor med lågt självförtroende ofta kan bete sig elakt ( kvinnor som män). Sen finns det snygga som beter sig bra. 

Vad har utseendet med saken att göra? 

• Anonym (Eva)
    Anonym (Legally blonde) skrev 2024-11-15 17:47:36 följande:

Vad har det för betydelse om den dåliga karaktären innehas av en ful eller snygg gubbe? Blir det mer legalt att bete sig illa om man är snygg?

Alla är människor, och det finns lika mycket skitstövlar bland fula som snygga. Det kan t.o.m. vara så att bittra människor med lågt självförtroende ofta kan bete sig elakt ( kvinnor som män). Sen finns det snygga som beter sig bra. 

Vad har utseendet med saken att göra? 

Jag tror att han har väldigt dålig självkänsla o inte kan hantera att ha en snygg tjej. Samtligt kan man tycka att han borde vara glad att han fått en snygg tjej för en gång skull 
  • Anonym (Legally blonde)
    Anonym (Eva) skrev 2024-11-15 18:00:58 följande:
    Jag tror att han har väldigt dålig självkänsla o inte kan hantera att ha en snygg tjej. Samtligt kan man tycka att han borde vara glad att han fått en snygg tjej för en gång skull 
    Jag tror inte någon man eller kvinna vill vara med någon av tacksamhet, eller behöva vara tacksam för att få vara tillsammans med någon. Man vill väl ha en person som älskar en, inte en som utför en god gärning?

Kanske han blev elak för att han märkte att han behövde vara tacksam för att få behålla kvinnan. Gissar att hon ville bli behandlad som en prinsessa av en betjänt?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Legally blonde) skrev 2024-11-15 18:33:05 följande:
    Jag tror inte någon man eller kvinna vill vara med någon av tacksamhet, eller behöva vara tacksam för att få vara tillsammans med någon. Man vill väl ha en person som älskar en, inte en som utför en god gärning?

Kanske han blev elak för att han märkte att han behövde vara tacksam för att få behålla kvinnan. Gissar att hon ville bli behandlad som en prinsessa av en betjänt?
    Inte alls 
  • Anonym (Hittepå)
    Anonym (2) skrev 2024-11-14 20:01:01 följande:
    Dina åsikter som betyder noll. Det förändrar inte vad ordet karaktär betyder.
    Tvärtom. Jag har basal ordförståelse, till skillnad från vissa andra. Jag vet redan vad ordet betyder i den mening det yttrades i denna tråd. Kan upprepa detta i det oändliga om det så krävs.
Svar på tråden En ful gubbe o en snygg kvinna