Hur ser vi på medborgarlön?
Skulle väl vara bra för arbetslösa att kunna få dryga ut A-kassan med en medborgarlön, men att den minskas drastiskt vid anställning och att den inte skall vara skattebefriad lön.
Vars står ni?
Skulle väl vara bra för arbetslösa att kunna få dryga ut A-kassan med en medborgarlön, men att den minskas drastiskt vid anställning och att den inte skall vara skattebefriad lön.
Vars står ni?
Vem skall betala för detta? Var skulle skatteintäkterna komma ifrån? Fick jag medborgarlön skulle jag genast sluta arbeta, så mina skatteintäkter skulle försvinna. Jag skulle också konsumera mycket ,mycket mindre och då skulle ekonomin bli ännu sämre, om många gjorde som jag skulle göra.
Jag är glad över att ha jobbat i över trettio år men nu skulle jag gärna göra annat. Medborgarlön skulle rasera ekonomin.
För unga skulle det vara en katastrof, många skulle slappa bort sina liv.
Vem skall betala för detta? Var skulle skatteintäkterna komma ifrån? Fick jag medborgarlön skulle jag genast sluta arbeta, så mina skatteintäkter skulle försvinna. Jag skulle också konsumera mycket ,mycket mindre och då skulle ekonomin bli ännu sämre, om många gjorde som jag skulle göra.
Jag är glad över att ha jobbat i över trettio år men nu skulle jag gärna göra annat. Medborgarlön skulle rasera ekonomin.
För unga skulle det vara en katastrof, många skulle slappa bort sina liv.
Jag tror vi får väldigt många fler hemmamammor om alla får tiotusen i medborgarlön. På landsbygden skulle man klara sig väl på två medborgarlöner och en hantverkaren eller fabriksarbetarlön. Husen är inte så dyra där, skulle räcka till en hel familj.
Dumt att den skulle minskas vid anställning, klart man skiter i att jobba då.
Dumt att den skulle minskas vid anställning, klart man skiter i att jobba då.