Hjälp! Gravid 1-2 veckor (resultat) trots befruktning för mer än 2 veckor sedan? Hur tolka??
Hej. Hade beräknad mens igår 30 nov. Fortfarande ingen mens i sikte.. har molande värk i omgångar, sen lugnar det sig. Har inte haft någon blödning heller, och inget sådant sedan min senaste mens 4 november. Ingen mens i sikte än så länge idag söndag heller...Första frågan..1. Räknas detta som BIM (beräknad icke mens?) eftersom det är dagen efter väntad mens (som ej kom?)
Tog idag ett digitalt test CB (ultratidigt), som sa Gravid 1-2 veckor.
Fråga 2. Jag insiminerades fredagen den 15 november (idag söndag, två veckor senare), och jag vet ju inte riktigt när ägglossningen eller befruktningen skett, men då jag tog ägglossningsspruta borde ägget ha lossat på fredagen någon gång. Borde det då inte stå 2-3 veckor på stickan? Eller behöver hcg-nivåerna stiga då jag har svagt positiva resultat? (men de är ändå synliga, märkbara). Nån som haft en vanlig graviditet trots att dagarna "diffat" lite på den digitala?
Testade även RFSU:s test idag för första gången. Fattade inte om jag skulle doppa under eller ovanför de blåa "strecken" , men tog två st tester där jag gjorde på båda sätten. Båda blev också svagt positiva Se bilder.
Någon som fått digitalt 1-2 veckor trots att befruktningen borde ha skett några dagar utöver det?
Är givetvis livrädd för kemisk graviditet, det är första graviditeten och inseminationen jag gör, i samkönat förhållande (alltid haft regelbunden mens och ägglossning.
Tacksam för era erfarenheter!!
Imorgon ska jag ta det "riktiga" testet och meddela kliniken resultatet (har såklart varit lite dum och testat för tidigt, men alla mina test under 6 dagar har visat positivt i olika grad beroende när på dygnet jag tagit det).
Tack på förhand!!