Anonym (George) skrev 2024-12-10 15:53:04 följande:
Det jag vill säga är att övervikt är ett val. Man kan anpassa sig efter sin situation. Oavsett om man väljer att vara normalviktig eller överviktig så ska man stå för det val du gjort och gör.
Vad vill du ha sagt?
Jag har FLERA gånger sagt (skrivit) vad jag vill ha sagt, och varit tydlig med det i denna tråden också, redan från början.
Fast när du svara mig så har du valt att tillskriva mig åsikter (jag inte har) och även lagt ord i min mun. Och även sjunkit så lågt att du har hittat på eget innehåll i mina inlägg.
Det är du som väljer att strunta i att läsa vad man faktiskt skriver. Stoppar fingrarna i öronen och lallar högt samma mantra "det är alltid ett val".
Jag har bland annat skrivit detta citera mig själv:
"
Jag anser att det är på tiden att man nyanserar bilden och även upplyse3r allmänheten om att vissa mediciner/preventivmedel kan rubba kroppens naturliga balans så att det orsakar övervikt"
En sådan övervikt är svår att komma över även om man gör allt för att äta rätt och motionera.
Jag har heller aldrig förnekat att "kalori in och kalori ut" har en påverkan hos andra, fast du försöker med en d***s envis het att framställa det så när du svar mig att jag förnekar det. Jag kan redan nu upplysa dig om att en upprepad felaktighet blir inte sanning bara för att du upprepar den.
Som sagt jag har sagt det förut och säger det igen. Jag vägrar att diskutera fetma baserat på falsk dikotomi och ur ett perfekt svartvitt perspektiv.
Och jag tänker även i fortsättningen säga ifrån till dig (och andra) när du(ni) sitter och hitta på eget innehåll i mina inlägg och håller ditt hittepå emot mig.. Jag kommer även att säga i från när du lägger ord i min mun och tillskriver mig åsikter jag inte har. Så enkelt är det.