• Anonym (Noella)

Panik ångest

Hej
    jag är en tjej på 21 år, jag har börjat må väldigt dåligt och har panik attacker, jag sover dåligt och mitt jobb gör inte de bättre. Jag jobbar som flygvärdinna och behöver vakna tidigt och ibland blir jag inkallad 4:00 på morgonen. Jag missar alla roliga grejer me familj och pojkvännen. Jobbar väldigt mycket och känner mig trött och ångestfylld. Jag får bra betalt. men jag har panik attacker varje gång under jobbet. Har fått setrlaine oxh atarax utskrivet de hjälper ej. Känner att jag börjar bli trött, sjukanmälde mig för imorgon. För jag verkligen är ångestfylld och inte kan sova. Känner mig som en loset.

jag har drömmar va jag vill göra och de är att bygga naglar. jag är mitt i en utbildning. vill bli färdig me de och försöka få jobb på en salong. Men tills dess vet jag inte Va jag ska göra :/

• Svar på tråden Panik ångest
  • Anonym (J)

Det som de gjorde fel med mig var att de såg bara ÅNGESTEN. Inte allt runt om. Ingen såg mig. Men det gjorde den läkaren till slut som fick ordning på allt.

• Anonym (Bara 21)
    Anonym (J) skrev 2024-12-06 08:57:58 följande:
    Ditt inlägg lär bara öka hennes ångest mer. Jag fick vara sjukskriven i flera år som 20åring. Fick benzo men blev då inte beroende för jag tog det enbart när jag var tvungen. Har det fortfarande, 12 år senare. Men behöver nu nästan aldeig ta det. Hon kan visst få hjälp av vården.
    Vad unga damen behöver är att jobba mindre. Lösningen är inte medicin, terapi, motion utan att inte jobba så mycket. Hon är bara 21 och i början på nåt som kan gå väldigt snett om hon fortsätter jobba så mycket, det är inte alls säkert att vården är särskilt hjälpsam heller så hon kan inte fortsätta i samma spår och lita på att vården kan medicinera henne ok.
  • Anonym (Noella)
    Dexter dot com skrev 2024-12-06 05:39:19 följande: