• Anonym (Orolig)

Flyttade ihop och allt fallerar?

Hej!

Träffade en jättehärlig tjej för ca ett år sedan och hon va uppöver öronen kär i mig och gjorde allt för att vara med mig! 
    Hon hörde av sig jämt, ville vara med mig jämt.
    Bästa sexet någonsin, aldrig känt en sån närhet ifrån någon annan innan mig säger hon. 
    Hon kom och la sig när jag låg i soffan å bara myste med mig och va hur go som helst mot mig hela tiden.

Nu har vi flyttat ihop sedan 2 månader tillbaka och hon är inte alls samma person längre, visar ingen närhet nästan alls utan går å lägger sig i ett annat rum helst typ. Hör knappt av sig under dagarna och ja visst vi ses väl mer nu men jag jobbar skift så varannan vecka ses vi knappt och jag hör knappt av henne om dagarna. 

Sedan hände de en annan grej för 3v sedan då hon va ute med några på sitt jobb där hon somnade på en av sina kollegor inne på krogen vilket jag inte brydde mig speciellt mycket om men det är klart att de känns lite grann när hon inte ger mig någon närhet alls längre typ så lite svartsjuk blev jag ju. Efter detta så skriver dom med varandra varenda dag vilket de inte gjort innan vilket känns lite konstigt. 
    Hon skriver aldrig när jag är i närheten utan bara när jag är i ett annat rum typ men jag ser ju att det plingar till på Snap och ser att det är han men hon plockar inte upp telefonen och öppnar utan väntar tills jag inte är i närheten vilket känns som ett konstigt beteende. Har frågat henne nu igår varför hon gör så då jag inte orkade hålla mig längre när de helt plötsligt ska åka iväg till en annan stad med tåg bara hon och han för att möta upp en eller 2 andra arbetskompisar som kanske blir med dom ut en liten stund iaf förklarade hon. Hon blev helt fly förbannad på mig och skrek att jag är svartsjuk bara dum i huvudet typ som funderar över varför de skriver konstant helt plötsligt och han har dessutom blivit flyttad så de jobbar tillsammans hela tiden nu för tiden och när de inte jobbar tillsammans så pratar de i telefon.
    Överreagerar jag när jag funderar varför de umgås så mycket och skriver eller pratar i telefon hela tiden och varför hon inte hör av sig till mig längre eller bara svarar med "ja, nej, ok, vet inte" om jag skickar något till henne? 
    Vi skrev och pratade jämt innan vi flyttade ihop. 
    Sexet har gått från 3-7ggr i veckan till typ 1 gång i veckan. 
    Hon säger att hon älskar mig och det är mig hon vill vara med men de känns verkligen inte som att hon visar det längre. 

Hon har haft ett jäkla humör på sistone då hon blir asförbannad för minsta grej jag gör fel eller säger på fel sätt enligt henne. 

Är det bara en fas hon har eller bör jag oroa mig?

Hon har även ADHD så det påverkar henne ju såklart på olika sätt så ni som har ADHD, låter detta som typiskt att man drar sig undan i perioder och söker andra personer att prata med och umgås med typ?

• Svar på tråden Flyttade ihop och allt fallerar?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-07 11:17:54 följande:
    Det är väl jävligt normalt att vara svartsjuk som kille när din tjej uppenbart går runt som en vandringspokal?

Du kan nog glömma henne. Passa på att slänga ut hennes grejer och byt lås när hon är borta. Antar att boendet är ditt?
    Vandringspokal? På hennes jobb menar du? 
    Eller att hon söker uppmärksamhet? 

Inte mitt boende nej då jag flyttade dit för att underlätta med logistiken av hennes son till dagis innan vi ska på jobb då vi bodde i 2 olika städer med ca 4 mils avstånd.
    Börjar känna mig mer och mer korkad här nu i denna diskussion känner jag... Ångest över att jag inte lät det gå längre innan jag flyttade dit börjar jag få nu... 
  • Anonym (Grynet)

Hon beter sig otroligt respektlöst. Det är inte värt det att ha ett förhållande när man blir behandlad på det viset.

Det är såklart inte bra för barnen att det har blivit såhär, men det lär inte bli bättre om du fortsätter att ta hennes skit och låtsas som att allt är bra. 

• Anonym (Grynet)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-12-07 11:33:37 följande:

Inte mitt boende nej då jag flyttade dit för att underlätta med logistiken av hennes son till dagis innan vi ska på jobb då vi bodde i 2 olika städer med ca 4 mils avstånd.
    Börjar känna mig mer och mer korkad här nu i denna diskussion känner jag... Ångest över att jag inte lät det gå längre innan jag flyttade dit börjar jag få nu... 
    Lägg inte din energi på att gräma dig över sådant som redan är gjort. Fokusera på framtiden istället och gör vad du kan för att den ska bli så bra som möjligt.
  • Anonym (Orolig)
    Ascendere skrev 2024-12-07 11:26:19 följande:
    I det här läget handlar det om att minimera skadan. Flytta isär så fort som möjligt förstås, förklara för barnen att det inte funkar att bo ihop.

Sedan behöver du ta reda på vad det är som gör att du faller för såna här problemkvinnor, uppenbarligen inte första gången efter som du är skild sedan tidigare. Rekomenderar terapi. 
    Ja jag va på väg att ringa häromdagen så jag kunde få komma och prata med någon men gjorde det inte så jag borde nog göra det ja!
    Nja jag vet inte om jag egentligen gör det så jag har haft ett 11 årigt förhållande och sen ett på 7 år efter det.
    Det senast börjar jag ångra att jag lämna faktiskt när jag tänker tillbaka på hur vi hade det så hade vi nog kommit igenom och fortsatt tillsammans om vi bara hade gått och pratat med nån familjeterapeut eller liknande för det kändes bättre än vad mitt nuvarande förhållande gör just nu när jag lämnade henne... 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-12-07 11:33:37 följande:

Jag tror att det är mer än en kille som plingar i telefonen och som hon låter sig uppvsktas av. Och det har nog varit så hela tiden.

Bättre att acceptera faktum än att du ska bli mer svartsjuk, och få bära hundhuvud för att du är svartsjuk.
  • Anonym (Granbarr)

Med all respekt men det låter som att ni överhuvudtaget inte känner varandra alls och det blev en realitycheck delux när ni väl flyttade ihop. 

Det har skurit sig mellan er av flera anledningar och det bästa är att bara erkänna just det och flytta isär. 

Det spelar ingen roll vad hon gör eller inte gör eller om du betett dig illa för nån månad sedan osv.. det viktigaste är att ni båda fattar att detta inte är kärlek och att ni måste göra slut. 

Man flyttar inte ihop med nån bara för att man är kåt och ligger 7 dagar i veckan. 

Att hon tjatar om sin adhd är bara en bekväm ursäkt för att bete sig som ett rövhål och slippa undan konsekvenser och ansvar.  Hon är vuxen och vet exakt vad hon gör och vad som är rätt och fel. 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Grynet) skrev 2024-12-07 11:35:42 följande:

Hon beter sig otroligt respektlöst. Det är inte värt det att ha ett förhållande när man blir behandlad på det viset.

Det är såklart inte bra för barnen att det har blivit såhär, men det lär inte bli bättre om du fortsätter att ta hennes skit och låtsas som att allt är bra. 

När jag skrev denna trådstarten så trodde jag faktiskt att jag skulle få en hel del mothugg och att jag överdriver men alla verkar ju hålla med mig om att det är ett märkligt beteende! 
    En annan grej som jag stör mig på och jag tycker är respektlöst är att om jag skickar på tex Snap så kan det ta många timmar utan att hon ens öppnar och jag kan se att hon varit aktiv och då antar jag ju att hon antingen skickar till någon annan eller läser någon annans Snap men struntar i att ens öppna min.
    Jag tog upp detta och då svarade hon med att ta bort mig på snap kartan så att jag inte kan se om hon är aktiv.
    Hon säger att hon bara är sån mot alla men öppnar man inte sin sambos Snap före alla andras eller är jag bara ute och cyklar? Känns verkligen respektlöst tycker jag iaf! Överreagerar jag? 
    Jag kan ju se ibland att hon är aktiv på FB/messenger och IG ibland fortfarande men skiter i att kolla snappen ifrån mig? 
    Överreagerar jag eller borde man inte bete sig såhär? 
    Jag skulle aldrig få tanken på att inte öppna hennes snaps... Har dock provat att inte öppna hennes på några timmar bara för att se om hon påtalar något men hon tycker väl bara att det är skönt att slippa att jag skickar något till henne antar jag för hon bryr sig inte ett skit... Om hon nu ens kollar om jag är aktiv eller ej då vilket hon säkert inte bryr sig om.
    Fan va arg och ledsen jag börjar bli nu på mig själv och henne och hela situationen....
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Dr) skrev 2024-12-07 11:49:15 följande:

Jag misstänker att du lämnat tidigare förhållanden när sexet börjat tryta? När du inte fått komma till på några dagar så uppstår frustration och därför sökt dig till yngre förmågor i hopp om att de ska ha samma begär som du?

Nope, det är isf närheten jag saknar nu och inte just sexet! Sex är viktigt i ett förhållande såklart men långtifrån det viktigaste.
    Detta är min 1a sambo som är yngre än mig så har inget med begär och begär verkar inte hänga ihop med ålder enligt mina erfarenheter måste jag säga!
    Äldre är oftare kåtare och vet vad de vill ha. Yngre kan man väl kanske lura och säga att det är vanligt med sex 10ggr i veckan eftersom de kanske är mindre erfarna och lättlurade därav men det lär ju bara funka ett litet tag antar jag eftersom jag absolut inte testat att lura någon till att ha mycket sex med mig!
  • Anonym (Rosa skimmer)

Jag tolkar det som att förälskelsefasen har börjat klinga av. Nu ser ni varandra, mer på riktigt, bortom det rosa skimret. Den varar typ 1 år till 18 månader på ett ungefär för oss alla. Du får tänka att denna tid, bara är en smekmånad. Sedan kommer verkligheten, och det är då man ser om det djupnar till kärlek eller inte.Det är också då som ni lär känna varandra, om ni inte gjorde det innan ni blev förälskade.

Ni har flyttat ihop och du ser mer av alla hennes sidor. Kanske har ni båda börjat inse att det inte känns helt rätt?
    Det låter som att hon har fått upp ögonen för en annan. Jag förstår att det gör ont. Särskilt när man är full med hopp och villig att vända upp och ner på hela sin tillvaro för kärleken. Viktigt att du tar hand om dig själv nu och gör det val som är bäst för dig på sikt.

Går det inte att lösa situationen, eller kommunicera med henne eller att hon inte kan förstå hur sårad du blir av hennes beteende, så kanske det är dags att fundera på att lämna. Man måste trots allt vara två för att det ska fungera. 

• Anonym (Rosa skimmer)
    Anonym (Orolig) skrev 2024-12-07 11:58:15 följande:
    När jag skrev denna trådstarten så trodde jag faktiskt att jag skulle få en hel del mothugg och att jag överdriver men alla verkar ju hålla med mig om att det är ett märkligt beteende! 
    En annan grej som jag stör mig på och jag tycker är respektlöst är att om jag skickar på tex Snap så kan det ta många timmar utan att hon ens öppnar och jag kan se att hon varit aktiv och då antar jag ju att hon antingen skickar till någon annan eller läser någon annans Snap men struntar i att ens öppna min.
    Jag tog upp detta och då svarade hon med att ta bort mig på snap kartan så att jag inte kan se om hon är aktiv.
    Hon säger att hon bara är sån mot alla men öppnar man inte sin sambos Snap före alla andras eller är jag bara ute och cyklar? Känns verkligen respektlöst tycker jag iaf! Överreagerar jag? 
    Jag kan ju se ibland att hon är aktiv på FB/messenger och IG ibland fortfarande men skiter i att kolla snappen ifrån mig? 
    Överreagerar jag eller borde man inte bete sig såhär? 
    Jag skulle aldrig få tanken på att inte öppna hennes snaps... Har dock provat att inte öppna hennes på några timmar bara för att se om hon påtalar något men hon tycker väl bara att det är skönt att slippa att jag skickar något till henne antar jag för hon bryr sig inte ett skit... Om hon nu ens kollar om jag är aktiv eller ej då vilket hon säkert inte bryr sig om.
    Fan va arg och ledsen jag börjar bli nu på mig själv och henne och hela situationen....
    Nej, du överreagerar inte. Det är klart att du blir sårad, det är viktigt att känna sig respekterad, prioriterad och älskad när man är i ett förhållande.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (K) skrev 2024-12-07 09:33:20 följande:

Och att vara otrogen har INTE att göra med adhd.

Ts, hon blir förbannad för att hon är kär i en annan kille och försöker dölja för dig att de flörtar.

Personer med ADHD har större sannolikhet att vara otrogna för de är mycket mer impulsiva.
  • Anonym (Mannen)

Att lägga en massa tid och energi på en kollega utanför arbetstid är väldigt suspekt. Det är en massa varningsklockor som ringer för mig. Ens partner ska vara ens känslomässiga stöd. Inte någon kollega om det inte är absolut nödvändigt. 

Svar på tråden Flyttade ihop och allt fallerar?