Dåligt sexliv - är det tillräckligt för skilsmässa?
Min fru och jag har varit gifta i många år nu och har 3st härliga tonårsbarn.
Jag är lyckligt gift men just när det gäller sexlivet och kärlek så kunde det vara så mycket bättre enligt då mig.
Min fru är till att börja med ganska känslokall när det gäller just kärlek, mys, dejting osv där jag är tvärtom då jag vill ha just kärlek, pirr och gärna går på dejt med henne, åka iväg på nåt spa, bio, konsert och jag köper alltid hem blommor till henne. Att gå ensamma på middag eller så men hon tycker det mesta är onödigt och det inte behövs enligt henne och nåt barn kan komma i kläm vilket det alltid går att lösa då de är stora och kan ta vara på sig själva nu.
När det gäller just sex så har det alltid varit dåligt med det, dels sett till hur ofta och hur mycket det vilja det finns. Jag har alltid haft ett stort driv och vilja att ha sex mycket. Här är vi motpoler, alltid varit en känsla att hon ?ställer upp? men med en då ?snabbis? vilket jag verkligen ogillar, Att smeka och ta på varann eller oralsex existerar inte och har aldrig gjort. Sen så det finns inget tid till någon romantik eller mys utan det ska bara ske lite snabbt och det är så avtändande enligt mig.
Vi har pratat om att vi har olika behov och hon ställer upp typ 1 gång varannan vecka samma dag om jag har tur och samma procedur så det blir väldigt förutsägbart vad som kommer att ske och som vanligt få det överstökat känns det som.
Hon säger att hon vill att vi ska ha sex en massa och jobba på det och vi ska ha romantik men men, det har inte hänt än på de nu 27 år vi varit ett par.
För att få till nån liten förändring har jag köpt en del leksaker osv genom åren men de avfärdar hon bara att om vill jag använda de på mig själv eller henne så ställer hon upp men hon önskar inget av dem alls. Trots det så har jag försökt lekt lite men det var bortkastade pengar.
Jag älskar min fru och vi bor fint i stort hus med härliga barn och vad jag tror så älskar hon mig också. Men som för många så tickar klockan och snart är man vid 50-strecket och det är just känslan att ska det vara så här hela livet när man väntat på en vändning i förhållandet när det gäller sex och gärna lite romantik.
Fråga om råd och tips tack, vad skulle ni göra?