• Anonym (TS)

Min man kommer för snabbt

Hej! Har ett sånt i-landsproblem. Varje gång jag och min man har sex kommer han inom 2 minuter. Han tar pauser ofta för att fördröja så det inte ska komma men tillslut kan han inte hålla sig endå. Vad mer kan man göra?
    start-stopp- tekniken funkar inte så bra. Han kommer snabbt endå. Han säger själv att han inte kan hålla mot för det är så skönt. Kommer det bli bättre med åldern? Han är 25 år.

• Svar på tråden Min man kommer för snabbt
  • Anonym (Man53)

Det kommer bli bättre 
    låt han ligga mkt 
    vänta en liten stund och kör igen då tar han länge tid på sig 
    ibland kan några öl hjälpa 

• Anonym (Träning)

Han behöver träning 

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (Man53) skrev 2024-12-14 23:01:33 följande:

Det kommer bli bättre 
    låt han ligga mkt 
    vänta en liten stund och kör igen då tar han länge tid på sig 
    ibland kan några öl hjälpa 

Exakt! Förutom att vin kan vara bättre då man inte blir lika pissnödig på det. Men gränsen kan vara hårfin, blir det för mycket kan det bli problem med viklund!

Regelbundna och frekventa samlag är det enda som hjälpt mig. När vi var nykära så försvann problemet efter ett tag. Ironiskt då var att när jag äntligen kunde slappna av och verkligen njuta av sexet och närheten, då falnade hennes glöd och problemet återkom..🤥

Att ha sex flera gånger på raken vet jag inte om det skulle hjälpa mig då jag aldrig fått prova det..
  • Anonym (Em)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-14 22:40:31 följande:
    Är du man eller kvinna?

Jag kommer aldrig vid sex, så att komma samtidigt finns liksom inte ens på kartan för mig. Många andra kvinnor kommer inte heller vid sex, eller kommer sällan. En hel del fejkar orgasm. Jag föredrar att inte förvänta mig eller sträva efter det eftersom det lätt leder till besatthet och besvikelse.
    Jag är kvinna och kommer alltid vid sex. Ser till att alltid komma, annars blir jag ju inte tillfredsställd! Med det sagt kommer jag inte av enbart samlag, utan jag själv eller killen använder även fingrar eller hjälpmedel på klittan. 
  • spjuver

Jag har liknande problem fast det var ännu värre när jag var yngre, då kom jag typ direkt när jag fått in 2 tredjedelar av penisen. Utan kondom kommer jag efter 3 till 4 långsamma juck. Nu använder jag kondom med bedövningsmedel i och kan kontrollera situationen bättre. Klarar av att jucka i ett normalt tempo i iallafall 3-4 min.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Em) skrev 2024-12-15 06:15:40 följande:
    Jag är kvinna och kommer alltid vid sex. Ser till att alltid komma, annars blir jag ju inte tillfredsställd! Med det sagt kommer jag inte av enbart samlag, utan jag själv eller killen använder även fingrar eller hjälpmedel på klittan. 
    Vad bra för dig. Men du måste inse att alla kvinnor inte är som du. Jag kommer aldrig vid sex trots härligt oralsex, vibratorer, kåthet etc. Jag kan komma när jag är helt ensam, men inte ens då lyckas jag alltid. Så för mig är det en utopi.

Bara för att ge lite perspektiv.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-15 11:10:43 följande:
    Vad bra för dig. Men du måste inse att alla kvinnor inte är som du. Jag kommer aldrig vid sex trots härligt oralsex, vibratorer, kåthet etc. Jag kan komma när jag är helt ensam, men inte ens då lyckas jag alltid. Så för mig är det en utopi.

Bara för att ge lite perspektiv.

Mm jag är medveten om att det är olika. Men att skriva att det är väldigt sällsynt att man kommer samtidigt är ju helt fel så där kan ju jag lämna lite perspektiv. 

• Tyra myra
    Anonym (Em) skrev 2024-12-14 22:23:37 följande:

Nej alltså så sällsynt är det ju inte! Jag strävar alltid mot det, det förhöjer upplevelsen! Varför tycker du att man inte bör sträva mot det? 

Du får nog acceptera att du och din partner är lyckligt lottade.  För flertalet händer det någon enstaka gång.Solig
  • Tyra myra
    spjuver skrev 2024-12-15 08:28:31 följande:

Jag har liknande problem fast det var ännu värre när jag var yngre, då kom jag typ direkt när jag fått in 2 tredjedelar av penisen. Utan kondom kommer jag efter 3 till 4 långsamma juck. Nu använder jag kondom med bedövningsmedel i och kan kontrollera situationen bättre. Klarar av att jucka i ett normalt tempo i iallafall 3-4 min.

Bra jobbat !

Upplevde du att pressen minskade när du kunde fortsätta längre?
  • Tyra myra

Vill tydliggöra att det är sällsynt att båda får orgasm samtidigt.  Att båda får orgasm under den sexuella akten är självklart eftersträvansvärt.  

Det vanligaste är att någon av parterna får orgasm efter eller före den andre

• spjuver
    Tyra myra skrev 2024-12-15 14:00:04 följande:
    Bra jobbat !

Upplevde du att pressen minskade när du kunde fortsätta längre?
    Ja, mindre närvös nu när jag vet att jag kan prestera bra. Känns underbart att se o höra tjejerna njuta vilket jag aldrig gjorde tidigare.
  • Anonym (Miau miau)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-14 22:40:31 följande:
    Är du man eller kvinna?

Jag kommer aldrig vid sex, så att komma samtidigt finns liksom inte ens på kartan för mig. Många andra kvinnor kommer inte heller vid sex, eller kommer sällan. En hel del fejkar orgasm. Jag föredrar att inte förvänta mig eller sträva efter det eftersom det lätt leder till besatthet och besvikelse.
    Jag kommer alltid om jag inte har typ 39 graders feber och måste avbryta för det.
    De flesta kvinnor kan ta ansvar för sin egen orgasm och låta mannen hjälpa till om de inte är psykiskt hämmade, och vissa män är riktigt bra på att ge orgasmer.

Tråkigt att du aldrig har fått uppleva detta.
  • Anonym (Lilly)

Vaaaa???
    Det betyder ju bara att han är så kåt på dig att han kommer fort, jag själv är trött på killar som måste hålla på i 40 minuter för att komma. Jag får alltid dåligt självförtroende och tror att de inte är tillräckligt kåta på mig.

• Anonym (Hm)
    Anonym (Lilly) skrev 2024-12-15 18:22:48 följande:

Vaaaa???
    Det betyder ju bara att han är så kåt på dig att han kommer fort, jag själv är trött på killar som måste hålla på i 40 minuter för att komma. Jag får alltid dåligt självförtroende och tror att de inte är tillräckligt kåta på mig.

Det där stämmer inte alls. Folk är olika känsliga och är olika även på denna punkt. Behöver inte alls vara kopplat till kåthet.

Är det verkligen kul att vara med en man som man inte kan kn*lla med mer än en minut?

Jag hade en kk som också hade svårt att komma och vi höll på i timmar (oralsex, penetration, oralsex, petting, penetration igen osv osv). Bland det bästa sex jag haft. Och ja, han var jättekåt förstås.
  • Anonym (Gt)
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-15 19:46:37 följande:
    Det där stämmer inte alls. Folk är olika känsliga och är olika även på denna punkt. Behöver inte alls vara kopplat till kåthet.

Är det verkligen kul att vara med en man som man inte kan kn*lla med mer än en minut?

Jag hade en kk som också hade svårt att komma och vi höll på i timmar (oralsex, penetration, oralsex, petting, penetration igen osv osv). Bland det bästa sex jag haft. Och ja, han var jättekåt förstås.

Håller helt med. Hur kul det med en man som är fördig långt innan en själv knappt hunnit med att bygga upp något . 

Bästa sexet har jag nu med min partner som är 50+ och det är inget konstigt om vi håller på minst 15-60 min. 

Om man kommer fort eller inte har som sagt inget med kåthet att göra. En del kan inte håll sig och en del vill att det ska gå över fort för de tänker mer på sin njutning än sin partners. 

• Anonym (Lilly)
    Anonym (Gt) skrev 2024-12-15 19:55:29 följande:

Håller helt med. Hur kul det med en man som är fördig långt innan en själv knappt hunnit med att bygga upp något . 

Bästa sexet har jag nu med min partner som är 50+ och det är inget konstigt om vi håller på minst 15-60 min. 

Om man kommer fort eller inte har som sagt inget med kåthet att göra. En del kan inte håll sig och en del vill att det ska gå över fort för de tänker mer på sin njutning än sin partners. 

Intressant, kanske varit mitt dålig självförtroende som trott att män har svårt att komma med mig för att de inte är tillräckligt kåta.

Jag blir mer ledsen av att de ibland inte kan komma än att de kommer för snabbt.
    Ibland är det skönt att prata med andra kvinnor, tack ladies!

Svar på tråden Min man kommer för snabbt