Anonym (E) skrev 2024-12-17 18:40:19 följande:
Om ert barn sa att hen vill byta kön
Vad hade ni gjort då? Barnet är 12 och säger sig vara säker på att vara en pojke istället för flicka. Hon har sedan 3 års ålder valt att klä sig pojkaktigt, enbart haft pojkar som kompisar och haft kort hår.
Sedan 3 års åldern sagt att hon är pojke om man frågat och verkar identifiera sig som pojke. Nu är hon inne i tonåren och har börjat få bröst och mens och jag tror att det är de förändringarna som gör att hon alltmer tar upp frågan om att hon vill hyra kön. Hon känner sig inte som sig själv säger hon.
Vi känner att vi inte vet vad vi ska göra. Vi står i kö hos BUP. Finns det någon i samma situation som oss? Vad skulle ni gjort i vår situation?
Jag skulle sagt:
Älskling! Jag älskar den för den du är! Du får klä dig hur du vill, vara hur du vill, umgås med vem du vill och älska vem du vill. Jag stöttar dig i allt! Du är perfekt skapt och din kropp är frisk - använd din fina kropp till både nöje och njutning! Du är den du är och den personen är helt fantastisk!
Men andra ord: var hur du vill, men SKÄRA OCH GE EN HELT FRISK KROPP MEDICINER OCH MEN FÖR LIVET? No way, José.
Acceptera den du är och gör det bästa, lyckligaste av det! Lösningen till att bli lycklig ligger inte i att tappa x antal kilon, ha en viss frisyr, stora fejkbröst eller om man har konstgjord snippa eller snopp. Lyckan kommer inifrån.
Börja lär ut det och sluta skära i friska barn, tack. Det finns inga "fel" kön bata felaktiga sociala konstruktioner. Du är den du är - jobba utifrån det.