• Anonym (Jobb)

Vad för slag arbeten är värt att satsa på under 2025 då arbetslösheten i Sverige på väg upp?

Arbetslösheten är på väg att öka i Sverige under nästa år. Vad för slags jobb är det värt att söka? 
    Jag är högutbildad. Läst på Universitet i Sverige och i USA. 
    Är svenska sedan generationer tillbaka i tiden.
    Jobbat inom administration och sälj. Sälj gillar jag ej att jobba inom. 

Handlar allt om att känna "rätt" personer inom företag numer för att ens kunna bli erbjuden bra jobb? 

Är 41 år. Kvinna. 

• Svar på tråden Vad för slag arbeten är värt att satsa på under 2025 då arbetslösheten i Sverige på väg upp?
  • Anonym (J)

Sjuksköterska
    Officer
    Automtationsingenjör

• Anonym (Jobb)
    Anonym (J) skrev 2024-12-19 10:19:24 följande:

Sjuksköterska
    Officer
    Automtationsingenjör

Vad för utbildning krävs för att bli automationsingenjör och orkar en kvinnokropp med det?
    Oregelbundna arbetstider? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Jobb) skrev 2024-12-19 10:23:20 följande:
    Vad för utbildning krävs för att bli automationsingenjör och orkar en kvinnokropp med det?
    Oregelbundna arbetstider? 
    Autojobb, från två år YH till 5 år civing beroende på ambitionsnivå.

I huvudsak skrivbordsjobb.
  • Skanemannenn

Varför har du jobbat med admin/sälj om du är högutbildad?

• Anonym (Jobb)
    Skanemannenn skrev 2024-12-19 10:42:52 följande:

Varför har du jobbat med admin/sälj om du är högutbildad?

Vad för slag jobb har en högutbildad? Ge exempel.
  • Anonym (J)
    Anonym (Jobb) skrev 2024-12-19 10:53:14 följande:
    Vad för slag jobb har en högutbildad? Ge exempel.
    Jag är chef på ett stort exportföretag (Civing)
    En närstående jobbar som expert på en mydighet (Jurist)
    En annan närstående som läkare
  • Fjäril kär

Det vettigaste är väl ändå att ha koll på bristyrken och se om det kan vara en väg att gå till utbildning och jobb.  
    Vård,skola och omsorg är det ju alltid brist på folk. 
    Tandläkare 
    Präst