TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-31 08:33:22 följande:
Jag tror att en viktig del kan vara mer disciplin och ordning och reda i skolan. Eftersom barnen idag får sin huvudsakliga uppfostran i skolan, många av barnen verkar det som. Då skulle barnen också kunna lära sig mer i skolan.
Detta vore bra för alla barn, både invandrade och ursvenska.
Där ser man ju en konkret förändring, att barn idag inte uppfostras , föräldrar låter barn springa omkring och stöka och skrika utan att säga till dem. Tex på en familjegudstjönst i svenska kyrkan på julafton, som jag gått på de senaste 20 åren. Idag hör man knappt något för det verkar vara fri lek i kyrkan. Prästen bad till slut föräldrarna hålla lite ordning på barnen. När vi gick ut , hörde jag flera föräldrar och far och morföräldrar klaga, att prästen var orimligt sträng, hur kunde han förvänta sig att barn skulle kunna sitta stilla?
Detta är en konkret förändring, barn idag kan inte sitta stilla, lyssna och koncentrera sig. Föräldrarna anser sig inte kunna eller inte behöva uppfostra barnen.
Finns bra sidor av det också. Tror aldrig föräldrar och barn haft så bra relationer som idag.
Barnen får ta mer plats, ibland för stor plats men det är inget jätteproblem imo.