Jag har väntat 6 år på min sambo men han vet inte när han vill ha barn
Hej!
När jag blev tillsammans med min sambo för 6 år sedan så var jag väldigt tydlig med att jag vill ha barn och han höll med och sa att han kan tänka sig barn om 2-3 år. Nu är jag 28 och han 32 år. Vi bor i hus och har fast jobb båda två. Två katter och höns.
Efter 3 år så tog jag ut min spiral för att jag ville markera att jag är redo att försöka skaffa barn medan min sambo började köpa kondomer för att han inte var redo. Jag har flertalet gånger försökt fråga honom eller ta reda på varför han vill vänta eller om han ens vill ha barn med mig eller överhuvudtaget??
Jag får bara svaret att han inte kan styra över vad han känner men jag vet fortfarande inte VAD han känner. Alla runt omkring mig är gravida och väntar barn, mina barndomskompisar är redan inne på andra eller tredje barnet och jag går fan sönder. Varje gång jag får mens så blir jag så ledsen att vi gått miste om att bli gravida och orolig över att jag kanske inte ens kan bli gravid, jag har pratat med min sambo att det kan ta lång tid att bli gravid om man ens kan och isåfall kan det ta många år att bli gravid med hjälp av ivf.
Jag vill också tillägga att han är en fin människa, trogen och har bra värderingar det är därför jag är så orolig över att förlora honom. Jag vill ju ha barn med honom!!!
Ibland känns det bara som att han vill leva som en ungkarl hela livet, spela på sin jävla dator. Dricka öl och leka hela tiden. Jag vill leva ett familjeliv, inte komma hem efter jobbet, duscha, äta och sitta i soffan. Det känns som jag förlorat mina mest fertila år. Att jag slösat mina bästa år och givit kärlek, tid, tålamod och hela mitt förbannade hjärta på nåt som inte gav det jag önskat.