• Anonym (max medelmåtta)

Han ser ju bra ut!

Har på en dejtingsida matchat med en man som jag nu träffat 2 gånger och konstaterat att han ser bättre ut i verkligheten än på sina bilder och direkt poppar det upp i huvudet: vad ska han med mig till?
    Han som ser så bra ut och även är i bra form fysiskt måste ju kunna få en snygg och smal kvinna och inte en max 5-poängare som som deppade ihop i soffan i höstas och lagt på sig några kilo för mycket 🙈

Jäkla skit! 

Jag kommer aldrig fixa hans tempo eller komma i närheten av hans utseendenivå. Jag är max en medelmåtta även när det gäller aktiviteter/sporter jag gör.
    Hur ska jag gå vidare nu när detta slagit rot i huvudet?

• Svar på tråden Han ser ju bra ut!
  • EnAnonumius
    Anonym (Beredd) skrev 2025-01-08 16:27:11 följande:
    Fast dejtingappar är ju i princip enbart yta, så tycker att du är onödigt hård här. TS och 99 procent av alla andra nätdejtare funderar över utseendet. Det är hårdvalutan.
    Och du missar en sak en liten signifikant sak, i ditt försöka att "läxa upp mig", (observera fnuttarna)...

Hade TS och killen aldrig träffats alls IRL, så hade man kunnat förstå TS och hennes utseendesnojja, litegrann..

Fast nu har ju TS och killen dejtat två gånger. Uppenbarligen så har ju killen knappast något problem med TS utseende..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Beredd)
    EnAnonumius skrev 2025-01-08 19:14:43 följande:
    Och du missar en sak en liten signifikant sak, i ditt försöka att "läxa upp mig", (observera fnuttarna)...

Hade TS och killen aldrig träffats alls IRL, så hade man kunnat förstå TS och hennes utseendesnojja, litegrann..

Fast nu har ju TS och killen dejtat två gånger. Uppenbarligen så har ju killen knappast något problem med TS utseende..
    Tror tyvärr inte att jag har missat något. Gissar att du inte nätdejtat de senaste åren? Att dejta någon ett par gånger betyder ingenting. De snygga männen dejtar mängder av kvinnor och går sedan vidare. Det dejtas flera åt gången. Tinder är en sexbuffé för snygga karlar. Tinder ÄR oerhört ytligt. Särskilt bland dem som kan välja och vraka.
  • EnAnonumius
    Anonym (Beredd) skrev 2025-01-08 19:55:39 följande:
    Tror tyvärr inte att jag har missat något. Gissar att du inte nätdejtat de senaste åren? Att dejta någon ett par gånger betyder ingenting. De snygga männen dejtar mängder av kvinnor och går sedan vidare. Det dejtas flera åt gången. Tinder är en sexbuffé för snygga karlar. Tinder ÄR oerhört ytligt. Särskilt bland dem som kan välja och vraka.
    Hur kan en APP vara ytlig?

Läser du ens vad folk skriver?  Med ditt svar att döma så tror jag knappast detta..

Ja även om nu en "snygga karlar", kan kanske välja och vraka, så fråntar det inte att dessa män, eller den mannen TS dejtar, inte behöver ha problem med utseendet på kvinnorna de dejtar.
  • Anonym (O)

Han kanske har fula ankungen-syndromet? Dvs han var ful som barn och sen blev han snygg men har själv inte fattat det. Omgivningen ser det men inte individen själv. Sånt är ju jävligt hett iofs. Sen kanske du underskattar ditt utseende. 

• Anonym (Beredd)
    EnAnonumius skrev 2025-01-08 22:38:11 följande:
    Hur kan en APP vara ytlig?

Läser du ens vad folk skriver?  Med ditt svar att döma så tror jag knappast detta..

Ja även om nu en "snygga karlar", kan kanske välja och vraka, så fråntar det inte att dessa män, eller den mannen TS dejtar, inte behöver ha problem med utseendet på kvinnorna de dejtar.
    Du svarade inte på min fråga. Men av det du skriver, så förstår jag att du inte använder Tinder.

Uppenbarligen kan jag inte förklara vad jag menar, ska försöka igen. TS är garanterat snygg nog att dejta några gånger. Problemet är att hon vill mer än så, och snyggingarna på Tinder brukar lämna tjejerna efter ett par dejter och dejta vidare.

Du har rätt, han behöver inte ha problem med utseendet. Men om han är väldigt mycket snyggare, så är risken enorm att han kommer att leta sig vidare till snyggare tjejer. Tyvärr. Så ser det ut tyvärr.

Och jag menar naturligtvis inte att själva appen är ytlig, utan att människorna på den är ytliga och söker sex och bekräftelse. Men det förstod du säkert.
  • Anonym (Tjej)

Jag gick på dejt för några år sen med en kille som också var väldigt mycket snyggare i verkligheten än på bilderna där vi matchats. 

så jag blev jätteförvånad och väldigt attraherad. Det verkade som att han inte förstod att hans bilder sänkte chanserna för honom rejält att träffa en massa snyggare tjej än mig. Men sen visade det såg att han även var annorlunda än alla killar jag dejtat förut. Jag var van vid att en snygg kille hade en massa tjejer i kulissen. Men han var mer så som jag. En i taget och verkligen mån om att lära känna varandra.

Tyvärr fungerade det ändå inte. Han hade för mycket medberoendepersonlighet. Det var som att han egentligen sökte något som inte var bra för honom i längden utan att förstå det själv. Jaha svårt återberätta allt. 

Men passa på lära känna och se vad som händer så länge han inte fattat och hunnit byta ut dina sämre bilder till bättre:)

• Anonym (GirlyGirl)

Blir så ledsen över att läsa om din syn på dig själv. 
    Funderat på terapi? 
    Fokusera på dig själv, vad du trivs med! 

Och känner du dig helt ärlig obekväm så känns balansen mellan er från start fucked up, och då skulle jag dra mig ur. 
    För du verkar inte vara glad över att ni umgås? Utan fokuserar på helt fel saker. 

• EnAnonumius
    Anonym (Beredd) skrev 2025-01-08 23:02:12 följande:
    Uppenbarligen kan jag inte förklara vad jag menar, ska försöka igen. TS är garanterat snygg nog att dejta några gånger. Problemet är att hon vill mer än så, och snyggingarna på Tinder brukar lämna tjejerna efter ett par dejter och dejta vidare.
    Vadå "uppenbarligen"... Dina två "första och andra" försök var ju knappast något som innehöll  en förklaring. Det bara innehöll påståenden baserat på någon antagande, baserat på en svartvit mall" från din sida om mig.

Så tack för att du äntligen förklarade...
    Du har rätt, han behöver inte ha problem med utseendet. Men om han är väldigt mycket snyggare, så är risken enorm att han kommer att leta sig vidare till snyggare tjejer. Tyvärr. Så ser det ut tyvärr.

Precisa, ändå valde du ju att utgå från en massa saker om mig baserat på att jag skrev så..

Sedan detta med "snyggingar", ja du finns säkert de som anser att rövhålen som är ute efter sex är snygga. Fast man kan ju knappast utgå från att "snygg" ärt något objektivt.  Inget i det jag skrev motsade sig detta i mina poster.

Och fortsätter här ser jag att tolka mina poster baserat på mallen: "det ena innesluter/utesluter det andra per se"..
    Och jag menar naturligtvis inte att själva appen är ytlig, utan att människorna på den är ytliga och söker sex och bekräftelse. Men det förstod du säkert.

Och jag förstå, naturligtvis, att de är jättejobbigt och svårt att skriva:
    "Tinder användarna är ytliga och söker sex och bekräftelse"?
  • Anonym (60-talist)

Är snygga killar och tjejer som ligger runt med flera samtidigt det som är eftertraktat på dessa appar? Ställer sig folk på kö för en chans att få uppmärksamhet av dessa? Ställer frågan eftersom jag är född på 60-talet och är lyckligt gift. Frågar jag mina vuxna barn subtilt så får jag intrycket av att de inte alls känner inte igen den här dejtingkulturen. Men jag vet naturligtvis inte, de kanske tycker att det är obekvämt att prata om det.

• Anonym (J)
    Anonym (60-talist) skrev 2025-01-10 14:30:31 följande:

Är snygga killar och tjejer som ligger runt med flera samtidigt det som är eftertraktat på dessa appar? Ställer sig folk på kö för en chans att få uppmärksamhet av dessa? Ställer frågan eftersom jag är född på 60-talet och är lyckligt gift. Frågar jag mina vuxna barn subtilt så får jag intrycket av att de inte alls känner inte igen den här dejtingkulturen. Men jag vet naturligtvis inte, de kanske tycker att det är obekvämt att prata om det.

Är dina vuxna barn singlar då? 
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (J) skrev 2025-01-10 15:05:16 följande:
    Är dina vuxna barn singlar då? 
    Har två döttrar födda sent 80-tal och en son född tidigt 90-tal. Ena dottern är gift sedan 5 år tillbaka med en man som hon har varit tillsammans med i 12 år. Den andra dottern har 2 förhållanden bakom sig vuxen ålder men är singel sedan 3 år tillbaka. Hon vill inte prata om hennes kärleksliv. Min son är sedan tre år tillbaka i ett förhållande med en tjej och de verkar ha det bra. Han har varit singel under större delen av sin vuxna ålder.
  • Anonym (J)
    Anonym (60-talist) skrev 2025-01-10 15:26:18 följande:
    Har två döttrar födda sent 80-tal och en son född tidigt 90-tal. Ena dottern är gift sedan 5 år tillbaka med en man som hon har varit tillsammans med i 12 år. Den andra dottern har 2 förhållanden bakom sig vuxen ålder men är singel sedan 3 år tillbaka. Hon vill inte prata om hennes kärleksliv. Min son är sedan tre år tillbaka i ett förhållande med en tjej och de verkar ha det bra. Han har varit singel under större delen av sin vuxna ålder.
    Då borde din son veta hur det fungerar.
  • Anonym (Beredd)
    Anonym (60-talist) skrev 2025-01-10 14:30:31 följande:

Vadå står i kö? Folk svajpar höger på de snyggaste och de snyggaste väljer och vrakar. Ofta handlar det bara om några dejter och sex. Det är inget kösystem.
  • Anonym (Beredd)
    EnAnonumius skrev 2025-01-09 02:53:52 följande:

Och jag förstå, naturligtvis, att de är jättejobbigt och svårt att skriva:
    "Tinder användarna är ytliga och söker sex och bekräftelse"?
    Ärligt talat kunde jag inte i min vildaste fantasi föreställa mig att någon skulle tolka det så oerhört bokstavligt.
  • Anonym (Isabelle)
    Anonym (Beredd) skrev 2025-01-07 15:55:43 följande:
    Älskar henne för den hon ÄR? Var läser du det? Så vitt jag kan se har de setts två gånger efter att ha matchat på en dejtingapp.
    Hon kommenterar hennes tankesätt förstår du väl? Hur hon ser på sig själv och vad hon vill ha av en eventuellt framtida partner. Hon menar naturligtvis inte att han älskar henne nu.
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (Beredd) skrev 2025-01-10 23:00:03 följande:
    Vadå står i kö? Folk svajpar höger på de snyggaste och de snyggaste väljer och vrakar. Ofta handlar det bara om några dejter och sex. Det är inget kösystem.
    Dessa som blir glada av att få uppmärksamhet och sex av snygga människor kanske kan intala sig det. Jag ser det dock som ett variant av ett kösystem. Jag får ta och fråga min son hur han hanterade tjejer när han dejtade flera samtidigt för några år sedan.
Svar på tråden Han ser ju bra ut!