Att va den "mindre snygga" av 2 bästa vänner
Jag och min bästa vän är båda i 35 årsåldern. Vi är ensamstående mammor och har våra barn samma veckor. Jag har en bra vän I henne och jag älskar att umgås med henne (när vi är själva ) för helt ärligt... hon är vrålsnygg medan jag är medel. Detta innebär såklart att hon får ALL uppmärksamhet vart vi än är. Killarna dras som flugor till henne. Hon fyller upp ett helt rum med sin blotta närvaro. Ibörjan va detta inte så jobbigt för mig. Att ständigt stå i skuggan av henne men, ju mer tiden går ju jobbigare blir detta.
Ja jag är avundsjuk. Nått gräsligt ibland. Jag döljer det nog ganska bra. Försöker att vara glad för hennes skull. Det händer knappt att någon kille ens lägger märke till mig medan hon har fullt upp med att hålla reda på alla. Det märkliga är att hon inte ens fattar. Hon kopplar inte att dom stöter utan tycker "dom vill bara vara trevliga"..
Detta är ett löjligt problem men jag tycker det är jobbigt. Det tar på mig på lång sikt. Jag börjar ge upp mer och mer, tappar nästan gnistan. Jag försöker hävda mig själv på andra sätt. Jag har bättre jobb än henne tex men oftast blir det bara att killar tycker jag är störande och dryg.
Ni som är i liknande sist... hur hanterar jag detta? Jag älskar att umgås med henne.