Mio soffa? Aldrig igen...
Köpte en soffa från Mio (Rossi) som jag hämtade hem för ca 6 månader sen. Jag har varit superrädd om den, impregnerat som Mio sagt, osv. Men nu nopprar den extremt mycket. Det kommer också liksom ludd ut ur soffan runt om nopprorna, svårt att förklara i text, men det ser nästan ut som hårigt tyg. Det ser hemskt ut. Soffan har en noppringsskala på 4,5, där 5 är det bästa (som nopprar minst), och jag betalade till och med 2k extra för att få just det tyget, då noppringsskalan var sämre på dom andra. Den var dyr. Kostade runt 16k.
Ringde Mios kundtjänst som sa att det blir så, och att det är normalt. Han började prata om att det lätt blir så av friktion när man använder soffan, och att om vi har en luftvärmepump så kan det också vara en bidragande orsak. En retur var alltså inte ens på tal för Mio.
Vad ska jag göra? Har jag som kund inga rättigheter alls i detta? Jag är så ledsen och vill knappt sitta i soffan nu för det känns som att den bara blir värre varje gång.. Jag har INTE råd att köpa en ny, och hur ytligt det än låter så skäms jag över hur denna ser ut nu. Ska en dyr soffa verkligen bli såhär efter bara 5-6 månaden? (Då detta började för ungefär en månad sen).
tack på förhand..