• Anonym (Livsval.)

välja mellan 2 olika kvinnor.

Föreställ dig att du är en 46årig man. Du har ett utflyttat vuxet barn och är skild sedan länge. Du dejtar och du har träffat två underbara kvinnor. Du är inte rustad för att dubbelspela alls.

a) Är trevlig, ser bra ut, har mycket gemensamt i form av intressen. Hon är mycket smartare än dig och högutbildad och du märker att hon "sänker nivån" litegrann för din skull, men ni har ändå massor att prata om. Hon har inga barn (Vilket hon önskar att hon hade) är 49 år.

b) Är rolig, jättegullig, sprudlande energi. har inga barn men vill förmodligen inte ha några heller. Hon får dig att skratta hela tiden. Du blir glad bara av att tänka på henne. Hon är väldigt romantisk och kärleksfull. Du förstår dig inte på henne riktigt, och hon inte dig, ni är olika, men hon verkar verkligen gilla dig ändå. Hon är 24 år.  

Vem hade du valt och varför?

• Svar på tråden välja mellan 2 olika kvinnor.
  • Anonym (T)
    Anonym (Livsval.) skrev 2025-01-14 02:35:04 följande:

Livet är svårt. När jag gjorde slut med 2) fick jag en smäll och hon kallade mig gubbjävel. Jag tror avsikten var en örfil eftersom det var med öppen hand men hon träffade näsan och det blödde litegrann.

När jag försökte välja 1) fick jag höra "Kontakta aldrig mig igen".

Det var en tung dag. Tillbaks till ensamheten och tomheten med mig. Man skall inte våga drömma om kärlek,bara jobba betala skatt och sedan dö ensam i en sorglig lägenhet.

Ok, du är bara ännu en offer kofta till man. 

Totalt  oförmögen att läsa av en kvinna.  Berättade du om ditt dubbelspel? 

• Anonym (C)

Du är inte värdig några av kvinnorna. Berättade du för den yngre att du gjort en vasektomi? 

Nu sitter du och tycker synd om dig själv. Du spelade ett fult dubbelspel så du kan ha det. Rannsaka dig själv. Vad gjorde att din förra relation sprack. Fortfarande är frågan vad erbjuder du i en relation? 

• Fjäril kär

Livet är svårt. När jag gjorde slut med 2) fick jag en smäll och hon kallade mig gubbjävel. Jag tror avsikten var en örfil eftersom det var med öppen hand men hon träffade näsan och det blödde litegrann.

Det var en tung dag. Tillbaks till ensamheten och tomheten med mig. Man skall inte våga drömma om kärlek,bara jobba betala skatt och sedan dö ensam i en sorglig lägenhet.

Med andra ord så berättade du om att du varit ful och kört med båda samtidigt.?  

Du lärde dig alltså ingenting? 

Varför måste du ha två tjejer?  Räcker det inte med en i taget?
  • Xeedy

Av erfarenhet så hade jag valt den äldre om jag hade velat satsa på en längre relation.

För den yngre kommer du inte får nått seriöst eller längre  förhållande med. Hon vill ha barn. Du kanske gå med på det. Men hon kommer får nån 30 års kris eller liknande nångång å troligtvis kommer du står där själv sen.

Och jag lovar att hon kommer svänga ang barnfrågan.

Och som jag skrivit någon gång innan här på forumet.  En äldre kvinna förstår sig på oss män bättre och är i sig väldigt sexigt . Bara malda strul med yngre tjejer det är roligt en stund. 

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Anonym (Granbarr)

Så du skuldbelägger alltså kvinnorna nu? 

Är det deras fel att dom inte ville ha dig?  
  • Mkay

Blev båda så upprörda för att du berättade om att du dejtat någon annan samtidigt? i så fall förstår jag deras rektion. Håll dig till att dejta en kvinna i taget framöver så får du se att det kommer gå bättre. 
  • Png123

Kan du berätta vad som hände?

• Anonym (Då)
    Anonym (G) skrev 2025-01-13 17:48:27 följande:

Kvinnor är inga föremål som man väljer mellan utan man går efter sina känslor i vaket av partner.

Då handlar det om att kvinnor ser män som föremål när de väljer män
  • Anonym (Då)
    Anonym (G) skrev 2025-01-13 17:48:27 följande:

Kvinnor är inga föremål som man väljer mellan utan man går efter sina känslor i vaket av partner.

Det är dåligt när män har en valmöjlighet och kan vägra att ha sex med en av kvinnorna?
    "Bra" män ska vara en sexmaskin för kvinnor?
  • Anonym (Moget päron)

Så nummer 2 som du ändå verkade connecta med och som du beskrev det hade ni det trevligt tillsammans.. hon gick från värsta trevligheten till kontakta mig aldrig igen ? Från ingenstans görs en 180. Cool

Här svänger det må jag säga. 

man undrar ju vad som blev sagt för att framkalla dessa reaktioner .. Kyss

• HSL7510

24 åringen där det skiljer 22 år dvs hela hennes liv kan funka i ngr månader. Den äldre på långsikt, om hon nu står ut med en man där hon behöver sänka nivån. Kvinnor gifter sig generellt uppåt, och vill se upp till mannen. glöm inte en man kan vara med en mindre bright brud, men inte tvärt om. jämställd neej men så funkar naturen i detta fall.

Svar på tråden välja mellan 2 olika kvinnor.