• Anonym (Otrogen)

Sexlös relation

Jag har varit otrogen mot min fru. Hon slutade intressera sig för sex för flera år sedan. Vi har gått i terapi i flera år och betalat massor av pengar till olika terapeuter. Hon har ingen lust och vill bara lägga sig kl 20 alla dagar i veckan. Hon älskar mig säger hon och hon ligger inte med någon annan. Hon har bara inget intresse av att ha sex. Jag har bett om tillåtelse att få ha sex med andra men det vill hon inte ge mig. Jag tog upp separation och då blev hon galen och grät och skrek om sex var det enda jag bryr mig om. Barnen blev hemskt ledsna och det var jobbigt att se. På en fest för ett tag sedan hamnade jag bredvid en kvinna som jag kände lite via en kompis. Hon kramade mig mycket och var väldigt närgången. Efter festen gick vi ner på stan och tog något att äta Innan alla gick åt varsitt håll. Vi skulle åt samma håll och då frågade hon om jag ville följa med henne hem. Lät det bara ske och vi hade sex hela natten och hela morgonen därpå enda fram till lunch. Det var så fantastiskt underbart och jag var så glad tills jag kom hem till min fru. Hon var sur, irriterad och som vanligt avvisande. Jag har hemskt dåligt samvete och undrar hur andra hanterar sina känslor?

• Svar på tråden Sexlös relation
  • Anonym (K)

Väljer du att inte skilja dig för att du är rädd för konflikter?

Låter lite infantilt.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Otrogen) skrev 2025-01-15 08:20:46 följande:
    Sexlös relation

Jag har varit otrogen mot min fru. Hon slutade intressera sig för sex för flera år sedan. Vi har gått i terapi i flera år och betalat massor av pengar till olika terapeuter. Hon har ingen lust och vill bara lägga sig kl 20 alla dagar i veckan. Hon älskar mig säger hon och hon ligger inte med någon annan. Hon har bara inget intresse av att ha sex. Jag har bett om tillåtelse att få ha sex med andra men det vill hon inte ge mig. Jag tog upp separation och då blev hon galen och grät och skrek om sex var det enda jag bryr mig om. Barnen blev hemskt ledsna och det var jobbigt att se. På en fest för ett tag sedan hamnade jag bredvid en kvinna som jag kände lite via en kompis. Hon kramade mig mycket och var väldigt närgången. Efter festen gick vi ner på stan och tog något att äta Innan alla gick åt varsitt håll. Vi skulle åt samma håll och då frågade hon om jag ville följa med henne hem. Lät det bara ske och vi hade sex hela natten och hela morgonen därpå enda fram till lunch. Det var så fantastiskt underbart och jag var så glad tills jag kom hem till min fru. Hon var sur, irriterad och som vanligt avvisande. Jag har hemskt dåligt samvete och undrar hur andra hanterar sina känslor?

Älskar du din fru överhuvudtaget med tanke på att du kunde vara otrogen? Om du inte kan acceptera att din fru inte vill ha sex och det är så viktigt för dig så tycker jag du ska lämna henne. Att vara otrogen är ingen lösning. Vad tror du det är som gör att hon inte vill ha sex med dig beror på? Någonting är det helt klart, hjälper du till hemma? Ger du henne komplimanger, pussar, kramar  henne utan att tänka på sex? Gör ni något tillsammans? Överraskar du henne någon gång med mat, blommor etc etc. 
    .
  • Anonym (Loka)
    Dirtyminded skrev 2025-01-23 12:51:19 följande:
    Jag sa inte att skiljmässa inte är ett alternativ, jag sa att det inte alltid är ett gångbart alternativ. 

Och jag "skyller" inte något på någon. Jag menar bara att det är otroligt egoistiskt att låta sina egna val påverka sin parners liv utan att ge hen några valmöjligheter?

Om man själv inte är det MINSTA intresserad av sex, VAD spelar det då för roll om ens partner har det med någon annan? Det är ju lite dagisbeteende? "Jag vill bara ha hinken om du vill ha den, och du får INTE ha den om inte jag har den!"

Det finns naturligtvis helt klart ytterligare en väg att gå, i ärlighetens namn, och det är ju att berätta att man har så mycket respekt för sin partner att man meddelar att nu kommer jag att åka och ha sex med den här kvinnan.
    Rakt och ärligt, inget bedragande. Sedan är det upp till partnern om hon har samma respekt tillbaka och är glad att hennes make kan få utlopp för det hon inte vill ge honom.
    Exakt, man är ärlig. Om båda är ärliga mot varandra så är det lättare att ta ett beslut. 
  • Mammaa44
    Anonym (Otrogen) skrev 2025-01-15 08:20:46 följande:
    Sexlös relation

Beklagar att relationen mellan er inte fungerar. Du behöver sätta dig ner med din fru och vara ärlig, förklara vad som hänt utan att skylla på henne. Det är du som har varit otrogen, det kan aldrig vara hennes fel. Däremot är avsaknad av sex en bidragande faktor till att du är missnöjd i relationen, kanske bör du lämna? 

• Anonym (J)
    Mammaa44 skrev 2025-01-23 13:55:33 följande:
    Beklagar att relationen mellan er inte fungerar. Du behöver sätta dig ner med din fru och vara ärlig, förklara vad som hänt utan att skylla på henne. Det är du som har varit otrogen, det kan aldrig vara hennes fel. Däremot är avsaknad av sex en bidragande faktor till att du är missnöjd i relationen, kanske bör du lämna? 

Vanligtvis brukar jag vara emot otrohet. Men här har ju ts försökt lämna. Till och med frågat om han kan ha någon annan vid sidan av. Barnen blev ledsna med. Det är nog första gången jag inte blir förbannad av en otrohetstråd.

Men om mamman blir galen och ledsen, skriker och så, så lär det väl påverka barnen med. Menar det blir ju skillnad om de kan prata lugnt om saken med barnen, än om ena föräldern blir galen. Sen är de ju förståeligt att man kanske blir ledsen och så. Men får väl tänka lite på barnen också. 

Ts jag tycker du ska försöka lämna henne ändå. För Din skull och för dina barns skull. De vill se er båda lyckliga. De märkter att ni inte är det och ni lägger grund för deras syn på hur kärlek ska vara i framtiden. 

• Anonym (J)

Du har ju försökt prata med henne och till och med varit så väldigt ärlig om sllt. Att du då gör ett snedteg, ja alltså. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Absolut kunde du ha lämnat henne innan men du har ju försökt. 

Men nu borde du verkligen göra det , mest så är det väl. 

• Anonym (M)
    Anonym (Loka) skrev 2025-01-23 13:47:52 följande:
    Exakt, man är ärlig. Om båda är ärliga mot varandra så är det lättare att ta ett beslut. 
    Vara ärlig har ju funkat sådär då frun blir galen och anklagar honom för att sex är det enda han bryr sig om när han ville lämna.
  • Börje P
    Mammaa44 skrev 2025-01-25 22:01:52 följande:

Fast.. bara lämna. Det kommer inte bli bättre såhär

Så sant. Ingenting hjälper när en kvinna har tappat intresset.
    Ett förhållande når en kritisk punkt första gången hon säger "nej". Det blir aldrig detsamma igen. Jag har alltid lämnat direkt vid sådana tillfällen. (Tack och lov har jag aldrig gjort en kvinna gravid. Då hade jag nog suttit fast i skiten, det medges).
  • Anonym (Fs)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-01-23 13:40:25 följande:
    Älskar du din fru överhuvudtaget med tanke på att du kunde vara otrogen? Om du inte kan acceptera att din fru inte vill ha sex och det är så viktigt för dig så tycker jag du ska lämna henne. Att vara otrogen är ingen lösning. Vad tror du det är som gör att hon inte vill ha sex med dig beror på? Någonting är det helt klart, hjälper du till hemma? Ger du henne komplimanger, pussar, kramar  henne utan att tänka på sex? Gör ni något tillsammans? Överraskar du henne någon gång med mat, blommor etc etc. 
    .
    helt normalt att kvinnor lägger ner sexfabriken,, jag hör det jämnt o ständigt, du kan komma med hur mycket blommor o uppvaktning som helst,, det kommer inte hjälpa,,det finns en förljugen bild att om man är jämlik, tar hand om smutstvätten o dammsuger, så kommer sexet också fungera,, jag har hört från alla typer sv relationer att kvinnan inte vill ha sex, självklart menar jag efter 2 ungar 15 år ihop,, sen tar det slut, hon träffar ny och vips vill hon ligga igen,,,i dessa tider av evigt tal om jämlikhet, varför skall mannen komma med blommor och uppvaktning? hur vore det om kvinnor idag tog o uppvaktade sin man o tog ansvar för att sexet i relationen funkade? Så skulle fler relationer bli långvariga,,,
  • Bagar Bengtsson

När man ska prata om detta ämne så kan inte barnen vara hemma. Likaså ska barnen aldrig få höra om att "Pappa/mamma vill ha mer mus/kuk och vill därför inte vara kvar med oss".

Känns som det blir vanligare att spela ut barnen mot varandra?

Angående meningen "Ett medvetet val" som den otrogne gör- vem var det som först gjorde detta "medvetna val" i form av att vägra sex, vägra låta den andra ha sex med andra, bli så hysterisk att barnen blir ledsna och oroliga?

Jag försvarar inte otrohet men i detta fall så finns det verkligen förmildrande omständigheter.

• Anonym (Bonnvett)
    Anonym (K) skrev 2025-01-23 13:21:34 följande:

Väljer du att inte skilja dig för att du är rädd för konflikter?

Låter lite infantilt.

Ts söker råd och inte att bli nedtryckt och kallad infantil. 
    I min inläsning ser jag inte något som liknar konfliktsflyende. De har tagit hjälp och han har frågat efter en fribiljett för sex. Hur får du det till en rädsla för konflikt? 
    Jag har ingen erfarenhet av något liknande, och då håller jag tyst när jag inte kan ge några råd. 
  • Anonym (Lämna..)

Lämna den tråkiga kvinna helt enkelt. 
    Vill hon inte ha sex då får hon stanna själv. 
    Varför funderar du mycket ?

• Anonym (K)
    Anonym (Bonnvett) skrev 2025-02-06 17:25:07 följande:
    Ts söker råd och inte att bli nedtryckt och kallad infantil. 
    I min inläsning ser jag inte något som liknar konfliktsflyende. De har tagit hjälp och han har frågat efter en fribiljett för sex. Hur får du det till en rädsla för konflikt? 
    Jag har ingen erfarenhet av något liknande, och då håller jag tyst när jag inte kan ge några råd. 
    Har du läst ts verkligen? Han tog upp separation, hon blev arg så han vågade inte prata något mer om saken. Ts valde att vara otrogen i stället.

Jag föreställer mig en konflikträdd jättebebis som det ska föreställas tyckas synd om. Så ja, infantilt är nog det rätta ordvalet. En vuxen människa utan ett ansvarstänk. Kan föreställa mig att det också är därför frugan inte tänder på honom.
Svar på tråden Sexlös relation