• Anonym (TjenaMannen)

Skaffa en partner för att bli mer eftertraktad?

Funkar det på tjejer att man som kille gör sig mer eftertraktad om man skaffar en annan partner? Kommer en viss tjej vilja ha mig mer när jag är upptagen?

stämmer det att tjejer vill ha killen som alla andra tjejer vill ha?

• Svar på tråden Skaffa en partner för att bli mer eftertraktad?
  • Anonym (J)
    Anonym (Se upp för dem!) skrev 2025-01-16 01:25:13 följande:

Det är kanske en bra idé för att bli mer populär hos tjejer, men de extra tjejerna som visar intresse av det skälet vill du inte ha.

Det handlar då inte om dig, utan om att de vill "vinna" över den andra kvinnan. Finns det något som kallas för toxisk feminitet så vill jag nominera just det här. Den driften att "vinna":över en annan kvinna och använda en man som medlet att göra det.

Att göra så är förmodligen bara toppen på ett isberg av andra toxiska beteenden hon har. Så det är en dum idé. Kanske tom farlig 

Ja det där förkommer nog bland män med , är nog mer en fråga om personlighet där 
  • Anonym (Cougar town)
    Anonym (Se upp för dem!) skrev 2025-01-16 01:25:13 följande:

Det är kanske en bra idé för att bli mer populär hos tjejer, men de extra tjejerna som visar intresse av det skälet vill du inte ha.

Det handlar då inte om dig, utan om att de vill "vinna" över den andra kvinnan. Finns det något som kallas för toxisk feminitet så vill jag nominera just det här. Den driften att "vinna":över en annan kvinna och använda en man som medlet att göra det.

Att göra så är förmodligen bara toppen på ett isberg av andra toxiska beteenden hon har. Så det är en dum idé. Kanske tom farlig 

Nja. Jag har alltid bara gett inviter till den man jag vill ha, oavsett om han är upptagen eller ej.

Min senaste "vinst" har jag levt med i 20+ år så det är knappast så att jag kastar bort mina leksaker.
  • Anonym (H)

Är det en bra, pålitlig och schysst tjej så vill hon INTE ha dig när du har en partner. Ge upp bara.

• Anonym (Kvinna)

Njae, har du tjej så kommer nog inte så många lägga nån energi på att stöta på dig. Vi tjejer (dom jag känner iaf) fokuserar på singlarna. Tack och lov. 

Däremot finns det kvinnor som har lite intresse för en man men börjar ta hans intresse tillbaka förgivet. Träffar han en annan tjej så kan det bli att kvinnan i fråga inser vad hon förlorat. Har en väninna som detta hänt ganska nyss och det upplever jag inte vara helt ovanligt. Men man börjar ändå inte stöta på en upptagen kille. Då är loppet över tills han eventuellt blir singel igen. Sen ska man aldrig leka med någons känslor. Är nog inte så vanligt att man väljer bli ihop med någon för att dra till sig andra kvinnor. 

• Anonym (TjenaMannen)

Jag menar att hon kommer tycka att om andra tjejer väljer mig så måste jag vara en toppkille. Då försöker hon få mig.

Och tjejer är väl rivaler till varandra, så hon kommer bli svartsjuk och aktivt konkurrera ut den andra tjejen.

• Anonym (l)
    Anonym (TjenaMannen) skrev 2025-01-16 14:30:47 följande:

Jag menar att hon kommer tycka att om andra tjejer väljer mig så måste jag vara en toppkille. Då försöker hon få mig.

Och tjejer är väl rivaler till varandra, så hon kommer bli svartsjuk och aktivt konkurrera ut den andra tjejen.

Alla i tråden förstår hur du tänker.

Välkommen att testa, vad hindrar dig?
  • Anonym (TjenaMannen)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-15 17:11:08 följande:

Snälla, gör inte så mot någon. Att bli tillsammans med en tjej för att göra en annan tjej svartsjuk är extremt fult och manipulativt. En kille som jag inte var intresserad av krossade en annan tjejs hjärta just på det här sättet. Om jag var ointresserad innan blev jag om möjligt ännu mindre intresserad efter att jag fått höra om den fadäsen.

nej jag vill inte lura någon. Men kan tänka mig att ta en nyseparerad tjej. erbjuda mitt hem och vara en rebound åt henne. Det är bara tillfälligt. Kommer ju inte välja en som är kär i mig, men det kan vara svårt att hitta en ny bostad Om man separerar från en sambo. Plus att om någon nyligen har separerat är de egentligen inte redo för något nytt seriöst på länge.

man kan säga att vi utbyttjar varandra
  • Anonym (TjenaMannen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-01-16 08:41:15 följande:

Njae, har du tjej så kommer nog inte så många lägga nån energi på att stöta på dig. Vi tjejer (dom jag känner iaf) fokuserar på singlarna. Tack och lov. 

Däremot finns det kvinnor som har lite intresse för en man men börjar ta hans intresse tillbaka förgivet. Träffar han en annan tjej så kan det bli att kvinnan i fråga inser vad hon förlorat. Har en väninna som detta hänt ganska nyss och det upplever jag inte vara helt ovanligt. Men man börjar ändå inte stöta på en upptagen kille. Då är loppet över tills han eventuellt blir singel igen. Sen ska man aldrig leka med någons känslor. Är nog inte så vanligt att man väljer bli ihop med någon för att dra till sig andra kvinnor. 

Tjejer vill ha killen som alla andra tjejer vill ha. Hann har status och kvinnor är hypergama.

ok, men denna tjej har själv sagt stt hon inte vill ha någon mer relation med någon. Hon har dissat alla mina kontaktförsök.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (TjenaMannen) skrev 2025-01-16 14:46:00 följande:
    Tjejer vill ha killen som alla andra tjejer vill ha. Hann har status och kvinnor är hypergama.

ok, men denna tjej har själv sagt stt hon inte vill ha någon mer relation med någon. Hon har dissat alla mina kontaktförsök.
    Har hon dissat alla dina försök kommer hon knappast bli mer intresserad av att du skaffar tjej.

När killen som vägrade lämna mig ifred skaffade en tjej tyckte jag bara det var skönt, då skulle han äntligen släppa mig, trodde jag. Jag hade fel.

Låt henne vara. Ta ingen kontakt med henne. Finns det något intresse från hennes sida kommer hon själv ta kontakt med dig. Är hon ointresserad är det dags för dig att gå vidare.
  • Anonym (Kalle)

Ja och nej skulle jag vilja säga. Har en kompis som hade svårt att få till det och ingen var någonsin intresserad av honom. Men så träffade han en tjej och helt plötsligt så sågs han som attraktiv och fick flera inviter. Men jag tror inte att det bara var för att han helt plötsligt hade en tjej utan att just det faktum att han till slut hittade någon fick honom att leva upp med ett helt annat självförtroende än han uppvisat tidigare. 

• Anonym (Tistel)

nej, jag tror inte att såna saker är särskilt framgångsrikt.

Tror att man lyckas skaffa sig en tjej för att man har en viss karaktäristiska som gör att man kan skaffa sig en tjej. 

Så har något svårigheter att "skaffa" sig en tjej så finns det ingenting som talar för att det ska bli enklare att uppgradera. Den där manipulativa personen bakom det hela är nog något som de flesta snappar upp i alla fall.

• Anonym (För guds skull nej)

Haha, det här påminner mig om hur man beteende sig i m högstadiet. Låter som något taget ur paradise hotel eller bachelor.

Inga normalt funtade vuxna människor, sysslar med sådant här. Riktigt omoget. Jag hade nog inte kunnat ta dom personerna seriöst. 

Dessutom får du ge upp, är hon inte intresserad. Så är hon inte. Har aldrig hört att det svängt sp enormt bara för att någon har partner.

Samma önsketänkande hos den typen av män, som drömmer att kvinnor ska cat fightas. 

Helt ärligt, jag hade tänkt att killen är din i huvudet och blivit om möjligt. Ännu mindre intresserad. Ingen som jag skulle bli involverad med. Och stackars den "andra kvinnan" bli utnyttjad och andra val.

• Anonym (För guds skull nej)

* dum i huvudet 

• Anonym (Se upp för dem!)
    Anonym (För guds skull nej) skrev 2025-01-16 16:04:37 följande:

Haha, det här påminner mig om hur man beteende sig i m högstadiet. Låter som något taget ur paradise hotel eller bachelor.

Inga normalt funtade vuxna människor, sysslar med sådant här. Riktigt omoget. Jag hade nog inte kunnat ta dom personerna seriöst. 

Dessutom får du ge upp, är hon inte intresserad. Så är hon inte. Har aldrig hört att det svängt sp enormt bara för att någon har partner.

Samma önsketänkande hos den typen av män, som drömmer att kvinnor ska cat fightas. 

Helt ärligt, jag hade tänkt att killen är din i huvudet och blivit om möjligt. Ännu mindre intresserad. Ingen som jag skulle bli involverad med. Och stackars den "andra kvinnan" bli utnyttjad och andra val.

:) Hela min släkt och stora delar av min bekantskapskrets består av högstadiemänniskor. Min moster är 65 men mentalt 15. Fylla varje fre+lördag bråk om "killar", skrik, bråk och drama. Hon var nyligen i slagsmål med en 60årig kvinna om en 70 årig gubbe. Som i sin tur är gift men hans fru har demens och bor på boende. Man behöver inte växa upp om man inte vill :D
  • Anonym (Eli)
    Anonym (För guds skull nej) skrev 2025-01-16 16:04:37 följande:

Det känns som om många killar här på fl drömmer om catfights. Då många trådar om att kvinnor är avundsjuka på varandra och ser varandra som konkurrenter. Det beteendet har de flesta tjejer vuxit ifrån någonstans i högstadiet. Men killarna fortsätter inbilla sig att de är så eftertraktade att tjejerna slåss om dem.

Det är väl snarare tvärtom. Om jag var intresserad av en kille och han började flörta med en annan tjej så kan hon behålla honom om hon nu vill det. Jag har inget intresse av en player.
  • Anonym (Tistel)
    Anonym (Eli) skrev 2025-01-16 17:10:11 följande:
    Det känns som om många killar här på fl drömmer om catfights. Då många trådar om att kvinnor är avundsjuka på varandra och ser varandra som konkurrenter. Det beteendet har de flesta tjejer vuxit ifrån någonstans i högstadiet. Men killarna fortsätter inbilla sig att de är så eftertraktade att tjejerna slåss om dem.

Det är väl snarare tvärtom. Om jag var intresserad av en kille och han började flörta med en annan tjej så kan hon behålla honom om hon nu vill det. Jag har inget intresse av en player.
    Verkar som det. En del gubbs som startar trådar om att varför äldre kvinnor (i deras ålder) är så avundsjuka på att yngre kvinnor träffar äldre män. I deras fantasivärld så pågår det en catfight mellan äldre kvinnor och yngre kvinnor där de yngre förhindras nå fram till dessa attraktiva äldre herrar.

*tihi*
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (TjenaMannen) skrev 2025-01-16 14:46:00 följande:

Riktigt så enkelt är det inte. Du blir inte raggade på om du har tjej. Däremot om du varit ihop med någon och blir singel så kan det nog ha viss effekt. 

Skaffa tjejkompisar. Mitt bästa tips. 
  • Anonym (jo...ja)

Bra tanke
    har du någon du är bekväm med kommer du utstråla ett lugn och ointresse för andra kvinnor och DÄRFÖR kommer de bli intresserade/kåta

• Anonym (Se upp för dem!)
    Anonym (jo...ja) skrev 2025-01-16 23:45:57 följande:

Bra tanke
    har du någon du är bekväm med kommer du utstråla ett lugn och ointresse för andra kvinnor och DÄRFÖR kommer de bli intresserade/kåta

Eventuellt. Eller så får han den där, ursäkta uttrycket "sönderknullade" blicken män i relation kan få där man vet att han är så "sönderknullad" att han är helt disträ och ointresserad av allt annat än att ha sex med sin flickvän.

Den blicken är gullig på män, men knappast attraktiv.
Svar på tråden Skaffa en partner för att bli mer eftertraktad?