• Anonym (SaraP)

Hur närma mig

Jag har en crush på min chef. Vi har jobbat ihop i några år. Han är bra mycket äldre än jag och rätt svår. Han har vad jag vet varit singel hela livet och är ingen ungdom direkt. Han är smart och ödmjuk, alla tycker om honom. 
    han gör inga närmanden men jag skulle vilja komma dit. vi pratar en del om våra liv, vad vi gör på helgen, vad vi ser på tv, men aldrig känslor. Jag upplever att han har svårt att prata om känslor och nästan lite ?avstängd?. har dock märkt att han tittat på mina bröst några gånger snabbt när jag haft någon knapp öppen på skjortan. även tittat på min rumpa i vissa byxor. 
    jag skulle vilja ?råka? röra hans arm eller på något sätt väcka honom med beröring. samtidigt vill jag inte riskera mitt ansikte om han inte vill. 
    tips på situationer där man kan komma nära? :) hur kan jag vinna hans intresse? Jag skulle säga att jag har lätt att få killar och ser rätt bra ut. Han ser inte så bra ut men det är något med hans intellekt och integritet. 

• Svar på tråden Hur närma mig
  • Anonym (Juni)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-16 09:42:55 följande:
    Haha eller hur, lever vi i medeltiden eller. är väl hur vanligt som helst att man träffas På jobbet. Och det är inte olagligt, eller ett skäl att bli av med jobbet heller för den delen. på min förra arbetsplats blev chefen tillsammans med en anställd. Det tråkiga är att jag bad om råd för närmanden men folk fortsätter skriva vad som är okej och inte. :) tack för dina råd! detta är heller inget jag tänker kommer ske på en vecka eller två. Det kanske tar 1-2 år att komma nära honom. 
    Kärlek på jobbet har jag inget problem med, men ett förhållande mellan chef och underlydande är i de flesta fall olämpligt. 
  • Anonym (A)

Det skulle nog kännas tufft om det inte finns något intresse alls.

• Anonym (p)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-16 13:04:44 följande:
    Tack! Känner så med. Hittar man kärleken så väger den över jobbet tänker jag. Det är väl bara att byta jobb. Vi ska ha medarbetarsamtal snart. Då sitter bara vi två och pratar på hans rum. Jag funderar på att säga något lite flirtigt då, men vill kunna av vibbarna först. Han brukar alltid ösa på med hur duktig och uppskattad jag är på de mötena. undrar vad man kan kontra med? hmm
    En man älskar att få komplimanger och uppskattning så bjud på det tycker jag. När du går ut ur rummet så vänder du dig om och säger typ "Messa mig nån kväll så kan vi käka nån pizza eller gå på nån italiensk restaurang".  Då har du öppnat dörren. Kanske en affärslunch kan bli lite för uppenbart bland arb.kamrater etc. En restaurang alt. träff på kvällen är mer diskret.
    Skulle inte det vara spännande?
  • Anonym (p)

Generellt säger jag som man "Fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor" och så gör jag nåt drastiskt. Denna mindset bör funka på tjejer också.

• Anonym (SaraP)
    Anonym (p) skrev 2025-01-16 22:17:25 följande:
    En man älskar att få komplimanger och uppskattning så bjud på det tycker jag. När du går ut ur rummet så vänder du dig om och säger typ "Messa mig nån kväll så kan vi käka nån pizza eller gå på nån italiensk restaurang".  Då har du öppnat dörren. Kanske en affärslunch kan bli lite för uppenbart bland arb.kamrater etc. En restaurang alt. träff på kvällen är mer diskret.
    Skulle inte det vara spännande?
    Ja men precis. Det låter bra, och vågat. Vet inte om jag är där riktigt än för middag. Men funderar på att säga något på vårat medarbetarsamtal. Kanske ?jag blir lite nervös i ditt sällskap ibland, jag tycker du har stark karisma, eller jag tycker du är fin? något sådant, en komplimang men inte för ?på?. 
  • Anonym (SaraP)
    Anonym (A) skrev 2025-01-16 21:55:51 följande:

Det skulle nog kännas tufft om det inte finns något intresse alls.

Ja verkligen, därför tänker jag ta det försiktigt och gå långsamt fram. 
  • Anonym (Leena)

Jag tror inte det kommer lyckas om du "flirtar diskret" när det gäller din chef vilket är rätt tabu (se på svaren i tråden) så behöver du vara övertydlig så att det inte råder något tvivel om vad du vill. Annars kommer han inte våga. 

På mitt jobb är en kollega numera gift med chefen och hon (kollegan) var väldigt, väldigt på. Sa rent ut "Jag älskar dig" till honom. Annars tror jag inte det hade gått. 

• Anonym (p)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-16 22:42:37 följande:
    Ja men precis. Det låter bra, och vågat. Vet inte om jag är där riktigt än för middag. Men funderar på att säga något på vårat medarbetarsamtal. Kanske ?jag blir lite nervös i ditt sällskap ibland, jag tycker du har stark karisma, eller jag tycker du är fin? något sådant, en komplimang men inte för ?på?. 
    Kanske du kan säga "Du är inte så dum du heller. Du är attraktiv på flera sätt".  Det kan du väva in i responsen till eventuellt berömmande ord från honom. 
    Sen när du lämnar rummet så säger du det som jag föreslog ovan.
    Jag menar, vad har du att förlora? Man kan aldrig förlora jobbet för man uppskattar någon. Möjligen kan stoltheten få en knäck om det blir ett nekande men det överlever man.
  • Anonym (SaraP)
    Anonym (p) skrev 2025-01-17 07:36:02 följande:
    Kanske du kan säga "Du är inte så dum du heller. Du är attraktiv på flera sätt".  Det kan du väva in i responsen till eventuellt berömmande ord från honom. 
    Sen när du lämnar rummet så säger du det som jag föreslog ovan.
    Jag menar, vad har du att förlora? Man kan aldrig förlora jobbet för man uppskattar någon. Möjligen kan stoltheten få en knäck om det blir ett nekande men det överlever man.
    Ja men jag ska göra en liten plan Flört Jag är rätt dålig på att ta komplimanger själv eller uppskattning. Jag tror dock inte det finns i hans tankevärld att jag skulle vara intresserad av honom. Läste lite om flirting igår och det var mycket ?titta och ha ögonkontakt länge, le? ?försökt nudda vid armen? ?ge komplimanger? 
  • Anonym (SaraP)
    Anonym (p) skrev 2025-01-16 22:19:24 följande:

Generellt säger jag som man "Fega pojkar får aldrig kyssa vackra flickor" och så gör jag nåt drastiskt. Denna mindset bör funka på tjejer också.

Det är sant! Jag kommer ta det försiktigt fram. Då det är en känslig situation. men lite flirtig och i olika lägen kommer han och jag ses mera fram över. Ska börja bli mer tydlig, skoja lite flirtigt och se hur han tar det. 
  • Anonym (?)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-17 10:51:52 följande:
    Det är sant! Jag kommer ta det försiktigt fram. Då det är en känslig situation. men lite flirtig och i olika lägen kommer han och jag ses mera fram över. Ska börja bli mer tydlig, skoja lite flirtigt och se hur han tar det. 
    Sluta vara subtil. Du har varit tydlig med att konsekvnserna av en flirt på jobb inte är relevant.

Kör på, bjud hem honom.
  • Anonym (SaraP)
    Anonym (?) skrev 2025-01-17 11:03:06 följande:
    Sluta vara subtil. Du har varit tydlig med att konsekvnserna av en flirt på jobb inte är relevant.

Kör på, bjud hem honom.
    Nej, jag trivs bra med mitt jobb men vill göra det på ett mer smakfullt sätt och inte vara så pang på rödbetan. idag har vi haft många fina skratt och stunder ihop. Det känns som vi kommer närmare varje dag. han ganska traditionell och inte så lätt. 
  • Anonym (Aa)

Jag tror att en alltför rakt på-komplimang riskerar att göra saker obekväma då det är svårt att bemöta när man inte är beredd på det, oavsett om man känner likadant eller inte. Jag skulle satsat på att behandla honom som du vill behandla din kollega Lena, 62, som är så himla gullig och vars självförtroende du bara vill höja. Komplimanger som "fin tröja, den färgen passar dig" eller en oskyldig fråga om vilken parfym det är som får honom att lukta så gott, så kommer han så småningom (om inte redan) komma på tanken att du kanske är intresserad.

• Anonym (SaraP)
    Anonym (Aa) skrev 2025-01-17 15:25:28 följande:

Jag tror att en alltför rakt på-komplimang riskerar att göra saker obekväma då det är svårt att bemöta när man inte är beredd på det, oavsett om man känner likadant eller inte. Jag skulle satsat på att behandla honom som du vill behandla din kollega Lena, 62, som är så himla gullig och vars självförtroende du bara vill höja. Komplimanger som "fin tröja, den färgen passar dig" eller en oskyldig fråga om vilken parfym det är som får honom att lukta så gott, så kommer han så småningom (om inte redan) komma på tanken att du kanske är intresserad.

Ja precis det är lite denna taktik jag känner för. Ta det försiktigt och långsamt. Han känns heller inte som en person som skulle uppskatta ett sådant rakt på sätt. dina tips på komplimanger känns som en lagom start där vi är just nu i relationen. Detta är inget som behöver hända på en vecka för mig. 
Svar på tråden Hur närma mig