• Anonym (SaraP)

Hur närma mig

Jag har en crush på min chef. Vi har jobbat ihop i några år. Han är bra mycket äldre än jag och rätt svår. Han har vad jag vet varit singel hela livet och är ingen ungdom direkt. Han är smart och ödmjuk, alla tycker om honom. 
    han gör inga närmanden men jag skulle vilja komma dit. vi pratar en del om våra liv, vad vi gör på helgen, vad vi ser på tv, men aldrig känslor. Jag upplever att han har svårt att prata om känslor och nästan lite ?avstängd?. har dock märkt att han tittat på mina bröst några gånger snabbt när jag haft någon knapp öppen på skjortan. även tittat på min rumpa i vissa byxor. 
    jag skulle vilja ?råka? röra hans arm eller på något sätt väcka honom med beröring. samtidigt vill jag inte riskera mitt ansikte om han inte vill. 
    tips på situationer där man kan komma nära? :) hur kan jag vinna hans intresse? Jag skulle säga att jag har lätt att få killar och ser rätt bra ut. Han ser inte så bra ut men det är något med hans intellekt och integritet. 

• Svar på tråden Hur närma mig
  • Lynx123

Big nono. Undvik till varje pris - kan leda till en massa problem för.både.honom och dig.

• Anonym (SaraP)

Jag förstår att relationer på arbetet inte är bra Alltid. Men nu vill jag inte ha några moraliska pekpinnar utan tips på närmanden. jag är införstådd med vad som är lämpligt och inte 

• Anonym (Man)

Om du ska göra närmanden kan det inte vara medan han är din direkta chef. Isåfall får du byta avdelning/jobb. Är ni bara kollegor utan beroendeställning är det lugnt. Men inte om han är din chef. Det kommer resultera i skit för er båda. 

• Anonym (Vad)

Vad är det för fel på dig? Skaffa nån i din egen ålder. Det är det som gäller i mellanmjöl-Sverige.

• Anonym (Leena)

Gillar du din chef och han är en bra kille (eller bra gubbe då...jag dömer inte gillar du en gammal gubbe så är det upp till dig) kommer inte han stöta på dig. Gör han det så är det nasty som fan. Så det är upp till dig att jaga honom. Och det krävs att du är väldigt övertydlig och ganska så pushig/drivande åtminstone tills ni legat några gånger.

• Anonym (?)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-15 22:03:53 följande:

Jag förstår att relationer på arbetet inte är bra Alltid. Men nu vill jag inte ha några moraliska pekpinnar utan tips på närmanden. jag är införstådd med vad som är lämpligt och inte 

Säg att du vill ha honom och att han är välkommen hem till dig för middag och frukost
  • Lynx123

Den här är inte en moralpinne utan snarare en avrådan från något som potentiellt kan bli katastrofalt. Är du inte vuxen nog att förstå det?

• Anonym (p)

Kör på du. Kanske du skulle fråga om han vill haka på och käka lunch någon dag? 
    Om han nekar eller slingrar sig så var tydlig och säg rätt upp och ner som det är "Jag gillar dig och skulle vilja träffa dig utanför kontorstid nån kväll."
    Säger han nåt om att det inte ska förekomma romanser på jobbet så säger du bara "Jaha, då får jag väl byta jobb då". ...

• Anonym (Sambo med sin fd. chef)

Men vafan, ni är ju vuxna människor, fattar inte vad folk har för problem. Flirta mycket diskret, se till att ni får tid själva och var hela tiden uppmärksam på hans respons. Finns det ömsesidigt intresse, så låt det här få ta tid att utveckla sig. Men gör inget impulsivt på någon personalfest bara, det är däremot väldigt dumt. 

Svar på tråden Hur närma mig