• Anonym (SaraP)

Hur närma mig

Jag har en crush på min chef. Vi har jobbat ihop i några år. Han är bra mycket äldre än jag och rätt svår. Han har vad jag vet varit singel hela livet och är ingen ungdom direkt. Han är smart och ödmjuk, alla tycker om honom. 
    han gör inga närmanden men jag skulle vilja komma dit. vi pratar en del om våra liv, vad vi gör på helgen, vad vi ser på tv, men aldrig känslor. Jag upplever att han har svårt att prata om känslor och nästan lite ?avstängd?. har dock märkt att han tittat på mina bröst några gånger snabbt när jag haft någon knapp öppen på skjortan. även tittat på min rumpa i vissa byxor. 
    jag skulle vilja ?råka? röra hans arm eller på något sätt väcka honom med beröring. samtidigt vill jag inte riskera mitt ansikte om han inte vill. 
    tips på situationer där man kan komma nära? :) hur kan jag vinna hans intresse? Jag skulle säga att jag har lätt att få killar och ser rätt bra ut. Han ser inte så bra ut men det är något med hans intellekt och integritet. 

• Svar på tråden Hur närma mig
  • Anonym (S)

Don't shit where you eat - don't fuck at work. Gyllene regel att efterleva.

Du fattar inte hur mycket problem det skulle skapa....?

• Anonym (Juni)

Du ska självklart inte ragga på din chef. Absolut inte. Att han inte pratar om känslor med sina anställda är för att han är proffsig. Var det du också. 

• Anonym (Juni)

Du inser väl att en flirt er emellan skulle kunna kosta honom jobbet? Hände nyligen på min arbetsplats. 

• Anonym (SaraP)
    Anonym (?) skrev 2025-01-16 06:27:52 följande:
    Säg att du vill ha honom och att han är välkommen hem till dig för middag och frukost
    Haha älskar din kommentar! vill bara nämna att han är inte ?gammal? han är bara lite äldre än jag. Verkar som folk tror han är en ?gubbe? och det är han verkligen inte. Han är i en ålder då många i låt säga Stockholm får barn. 
  • Anonym (SaraP)
    Anonym (Sambo med sin fd. chef) skrev 2025-01-16 08:04:26 följande:

Men vafan, ni är ju vuxna människor, fattar inte vad folk har för problem. Flirta mycket diskret, se till att ni får tid själva och var hela tiden uppmärksam på hans respons. Finns det ömsesidigt intresse, så låt det här få ta tid att utveckla sig. Men gör inget impulsivt på någon personalfest bara, det är däremot väldigt dumt. 

Haha eller hur, lever vi i medeltiden eller. är väl hur vanligt som helst att man träffas På jobbet. Och det är inte olagligt, eller ett skäl att bli av med jobbet heller för den delen. på min förra arbetsplats blev chefen tillsammans med en anställd. Det tråkiga är att jag bad om råd för närmanden men folk fortsätter skriva vad som är okej och inte. :) tack för dina råd! detta är heller inget jag tänker kommer ske på en vecka eller två. Det kanske tar 1-2 år att komma nära honom. 
  • Anonym (Sambo med sin fd. chef)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-16 09:42:55 följande:
    Haha eller hur, lever vi i medeltiden eller. är väl hur vanligt som helst att man träffas På jobbet. Och det är inte olagligt, eller ett skäl att bli av med jobbet heller för den delen. på min förra arbetsplats blev chefen tillsammans med en anställd. Det tråkiga är att jag bad om råd för närmanden men folk fortsätter skriva vad som är okej och inte. :) tack för dina råd! detta är heller inget jag tänker kommer ske på en vecka eller två. Det kanske tar 1-2 år att komma nära honom. 
    Ja exakt, det är fortfarande ett av de vanligaste sätten att träffa sin partner på och nej det är absolut inte olagligt. Hur skulle det se ut haha! Trist att folk ska vara så negativa. Jag och min "gubbchef" lever lyckliga tillsammans sedan många år nu och det var inte det minsta problematiskt när vi blev ett par. Vi är ju vuxna och skötte det snyggt. :) Visst, vi höll det hemligt på jobbet länge, tror folk hade på känn att det var något men vi såg såklart till att det inte gick ut över arbetet. Allt gick jättebra. Sedan bytte en av oss jobb pga annat efter ett tag så det var lugnt ändå. Kör hårt och lycka till! :)
  • Anonym (SaraP)
    Anonym (p) skrev 2025-01-16 08:00:07 följande:

Kör på du. Kanske du skulle fråga om han vill haka på och käka lunch någon dag? 
    Om han nekar eller slingrar sig så var tydlig och säg rätt upp och ner som det är "Jag gillar dig och skulle vilja träffa dig utanför kontorstid nån kväll."
    Säger han nåt om att det inte ska förekomma romanser på jobbet så säger du bara "Jaha, då får jag väl byta jobb då". ...

Tack! Känner så med. Hittar man kärleken så väger den över jobbet tänker jag. Det är väl bara att byta jobb. Vi ska ha medarbetarsamtal snart. Då sitter bara vi två och pratar på hans rum. Jag funderar på att säga något lite flirtigt då, men vill kunna av vibbarna först. Han brukar alltid ösa på med hur duktig och uppskattad jag är på de mötena. undrar vad man kan kontra med? hmm
  • KimLinnefeldt
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-15 22:03:53 följande:

Jag förstår att relationer på arbetet inte är bra Alltid. Men nu vill jag inte ha några moraliska pekpinnar utan tips på närmanden. jag är införstådd med vad som är lämpligt och inte 

Den risk man löper är att det blir strul, men det förstår du säkert. Om ni inleder ett förhållande som sedan spricker eller surnar så blir det obekvämt att jobba på samma ställe. Och gissa vem som brukar få flytta på sig...
  • Anonym (SaraP)
    KimLinnefeldt skrev 2025-01-16 14:51:42 följande:
    Den risk man löper är att det blir strul, men det förstår du säkert. Om ni inleder ett förhållande som sedan spricker eller surnar så blir det obekvämt att jobba på samma ställe. Och gissa vem som brukar få flytta på sig...
    Jag har väldigt lätt att få jobb så det skulle inte vara några problem isåfall. det är stor arbetsbrist inom mitt yrke. 
  • Anonym (?)
    Anonym (SaraP) skrev 2025-01-16 20:36:19 följande:
    Jag har väldigt lätt att få jobb så det skulle inte vara några problem isåfall. det är stor arbetsbrist inom mitt yrke. 
    Då så! Kör hårt! Bjud hem honom! 
Svar på tråden Hur närma mig