• Anonym (Inte seriös)

Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa

Finns flera grupper på nätet där tjejer kan hänga ut män för att vara oseriösa när dom dejtar. 

Hela upplägget bygger på att en tjej lägger ut en bild på en kille och frågar dom andra vad dom vet om killen, är han värld att satsas på. 

Det trillar in svar om att killen hade sex med henne en gång och efter det försvann. Någon annan skriver att han bara vill ha sex. 

Jag funderar över det där, är det verkligen sant. För jag har träffat flera män som är sådär, men plötsligt en dag så hittar dom någon som dom faktiskt vill ha en långsiktig relation med. Tidigare kanske dom har haft svårt att säga att dom inte är intresserade, den kategorin är ju enorm som drar sig undan istället för att säga att dom inte har intresse av att fortsätta ses. Men detta är mänskligt och säger ju ingenting om hur dessa är i en relation. 

Vet en kille jag träffat i tre år som blivit uthängd vid tre tillfällen och när andra tjejer beskriver honom känner jag inte igen mig. Inte för att det inte är sant utan för han är just sån med det där tjejerna och annorlunda med mig, 

Så är dessa sidor verkligen vettiga? 

• Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa
  • Anonym (Inte seriös)
    molly50 skrev 2025-07-01 14:45:36 följande:
    Ja,det där är ju olika. Jag pratar bara om hur jag har gjort när jag dejtade.
    Och ofta så märker man ju om en man bara är ute efter sex,för då brukar han ju vara angelägen om att få till det snabbt. Och då kan man ju sålla bort honom om det inte är vad man själv vill ha.

Du har en poäng i att det kan framstå som att man bara vill ha sex om man börjar prata om sex för tidigt. 
    Men söker man något seriöst så vill man ju att det ska klicka på alla plan.
    Så är det i alla fall för mig.
    Men vissa kan ju ligga med varandra efter att dom bara träffats i en timme. Trots detta vill båda två ha något seriöst och vissa har t om fått en seriös relation efter en sådan första dejt. Så vissa stannar kvar och andra kan känna att det inte va något för dom och så kan den andra bli ledsen. 
  • Anonym (Pickme)
    Anonym (Eric) skrev 2025-07-01 20:42:18 följande:
    Internet har något större slagkraft än byskvaller.
    Samhälle syftar inte nödvändigtvis på mindre befolkade bygder. Eller tänkte du att samhällskunskap i plugget syftade till just små byar?
  • Anonym (Käravärld)
    Anonym (Eric) skrev 2025-07-01 20:42:18 följande:
    Internet har något större slagkraft än byskvaller.
    Jaså.. Du kanske vill läsa på om byskvallrets slagkraft under häxjakten t.ex. Det värsta som kan hända en man pga dessa sidor är att kvinnor undviker honom. Det värsta som kan hända än kvinna är döden.
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Käravärld) skrev 2025-07-01 20:19:56 följande:
    Ja visst, gör vad ni vill. Jag kan stå för allt jag gjort och sagt, kan du?
    Liksom alla andra människor så har du säkert också något som någon stör sig på och vill varna andra för.
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Käravärld) skrev 2025-07-01 23:27:54 följande:
    Jaså.. Du kanske vill läsa på om byskvallrets slagkraft under häxjakten t.ex. Det värsta som kan hända en man pga dessa sidor är att kvinnor undviker honom. Det värsta som kan hända än kvinna är döden.
    Det var kyrkan som stod bakom avrättningar av oskyldiga kvinnor.

Bara för att totalt galna saker hänt i historien så måste häxjakt inte upprepas.
    Hur många kvinnor blir ihjälslagna av sin man? 0,1%? Färre?  
    Dessutom handlar tråden om män som blir uthängda för småsaker.
    Alla verkar rätt överens om att grova sexbrottslingar och de som utövar relationsvåld gott kan uppmärksammas.
  • Anonym (Käravärld)
    Anonym (Aj) skrev 2025-07-02 04:05:18 följande:
    Liksom alla andra människor så har du säkert också något som någon stör sig på och vill varna andra för.
    Ja säkert. Och de män som bryr sig om det behöver inte dejta mig. Simple as that
  • Anonym (Käravärld)
    Anonym (Aj) skrev 2025-07-02 04:11:57 följande:
    Det var kyrkan som stod bakom avrättningar av oskyldiga kvinnor.

Bara för att totalt galna saker hänt i historien så måste häxjakt inte upprepas.
    Hur många kvinnor blir ihjälslagna av sin man? 0,1%? Färre?  
    Dessutom handlar tråden om män som blir uthängda för småsaker.
    Alla verkar rätt överens om att grova sexbrottslingar och de som utövar relationsvåld gott kan uppmärksammas.
    För att ts skriver att män blir uthängda för småsaker gör det inte till sanning. Har aldrig sett att någon man blir uthängd för annat än att han betett sig som ett as. 
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Käravärld) skrev 2025-07-02 04:20:22 följande:
    För att ts skriver att män blir uthängda för småsaker gör det inte till sanning. Har aldrig sett att någon man blir uthängd för annat än att han betett sig som ett as. 
    Och hur kan du veta att det stämmer?

Det vore värre med lögner. Tänk om någon hänger ut dig för att du är tex frigid eller alltid skapar bråk i relationer. Eller att någon anser det? Hade du tyckt att det varit kul?
  • Anonym (Aj)
    Anonym (Käravärld) skrev 2025-07-02 04:18:43 följande:
    Ja säkert. Och de män som bryr sig om det behöver inte dejta mig. Simple as that
    Okej, du tycker inte att det gör något att någon skvallrar om dina svagheter eller mindre smickrande göromål inför vem som helst som vill läsa? Noterat.

Jag vill inte att okända diskuterar ens vad för färg jag brukar ha på mina trosor eller att jag en gång visade lite svartsjukt beteende. Men vi ser väl helt olika på skvaller och uthängningar gissar jag?
  • Anonym (Käravärld)
    Anonym (Aj) skrev 2025-07-02 04:31:09 följande:
    Okej, du tycker inte att det gör något att någon skvallrar om dina svagheter eller mindre smickrande göromål inför vem som helst som vill läsa? Noterat.

Jag vill inte att okända diskuterar ens vad för färg jag brukar ha på mina trosor eller att jag en gång visade lite svartsjukt beteende. Men vi ser väl helt olika på skvaller och uthängningar gissar jag?
    Som sagt: Har du inte betett dig svinigt så blir du inte uthängd. Förbättra dig själv istället för att gnälla här
  • Anonym (Käravärld)
    Anonym (Aj) skrev 2025-07-02 04:26:24 följande:
    Och hur kan du veta att det stämmer?

Det vore värre med lögner. Tänk om någon hänger ut dig för att du är tex frigid eller alltid skapar bråk i relationer. Eller att någon anser det? Hade du tyckt att det varit kul?
    De har strikta regler för vad man får posta. Bildbevis etc måste bifogas.
  • molly50
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-07-01 22:45:34 följande:
    Men vissa kan ju ligga med varandra efter att dom bara träffats i en timme. Trots detta vill båda två ha något seriöst och vissa har t om fått en seriös relation efter en sådan första dejt. Så vissa stannar kvar och andra kan känna att det inte va något för dom och så kan den andra bli ledsen. 
    Ja,absolut. Så kan det vara. Men det jag pratar om är,återigen,de som satt i system att lura kvinnor att de säker något seriöst och sen ghostar när de har fått det de vill ha. Dvs sex.
    Det tycker jag är fult.
    Känns det rätt för båda direkt och man vill ha sex på första dejten så ser jag inga fel med det.
    När jag träffade min man så kändes det rätt direkt och jag hade absolut kunnat tänka mig att ha sex med honom på första dejten. Men han ville vänta och det respekterade jag. Och vi har det fortfarande lika bra 23 år senare. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Inte seriös) skrev 2025-06-30 14:17:04 följande:

Jo, men hur ska personen som är med om detta veta vad som är vad? Tänk om det är som för mig, jag tycker inte om blicken mannen får i sovrummet eftersom den är så olik från hur han är annars. Eller att han har ett kinky språkbruk i sängen som jag inte gillar. Hade ett ex som brukade plötsligt börja leka bebis med mig och ville ha någon form av rollspel där han va lite och jag skulle vara en vuxen som förgrep sig på honom? han va 10 år äldre än mig. Jag uppskattade verkligen inte detta? 

En kille jag träffade en kortare period ville att jag skulle ta hand om honom när han satte på sig en blöja? liksom är det bara rimligt efter en sån sexuellt upplevelse att dra när det är så tydligt att det finns enorma skillnader. För vi säger att någon dejtar och sedan visar det sig att den andra vill ha vaniljsex och mannen vill mer ha strypsex och liknande. När han inser detta så fattar han att han inte vill ses mer. 

När skulle han tagit upp detta? Det är ju inte bra att vid första kontakten liksom dra upp en checklista för att dubbelchecka sexuellt preferenser för att se om det är värt att prova att dejta för att se om känslor kan uppstå. 

Då kan man ju vara ärlig och förklara varför man inte vill ses mer. (Eventuellt vill man kanske ge personen en chans att bättra sig/ändra beteende om man gillar denne.)
  • Ezmeraldah
    Som sagt och på förekommen anledning:

Om jag gång efter en annan sårar andra bör jag fundera över mitt eget beteende. Jag vill inte få andra att må dåligt om jag kan undvika det.

Visst händer det oss alla ibland att vi måste göra någon ledsen. Men ser jag ett mönster hos mig själv vill jag ändra beteende.

Det kan hända att jag tappar intresset efter att ha haft sex med en man och att han blir sårad och känner sig lurad och utnyttjad. Det är absolut en risk man får ta. Men om der händer gång på  gång bör jag se över mitt beteende. 

Om det händer gång på gång att man "tappar intresset" för att man "inte matchar sexuellt" ( = första ligget var inte perfekt?) så att man måste såra folk gång på gång bör man kanske fundera över sitt eget beteende? Det skulle åtminstone jag göra. Det är aldrig roligt att såra folk tycker jag...

Om man tycker mycket om nån så ger man väl inte upp efter ett halvdant ligg? Hur ofta är det perfekt första gången? Han fick inte upp den första gången och hon drog direkt ut genom dörren när han sov och när han vaknade hade hon blockerat honom - en sån tjej tycket jag gott att man kan varna för! 

Om man ändrar sig så kan man uttrycka det på ett trevligt sätt och visa lite empati. Man behöver inte bete sig som ett svin. Och om man ofta brukar ändra sig just efter att ha haft sex första gången så kanske man ska inta viss försiktighet så att man inte sårar folk i onödan - om det är nåt man bryr sig om.
  • Anonym (123456)
    Ezmeraldah skrev 2025-07-09 09:59:30 följande:
    Då kan man ju vara ärlig och förklara varför man inte vill ses mer. (Eventuellt vill man kanske ge personen en chans att bättra sig/ändra beteende om man gillar denne.)
    Jag brukar aldrig ge en förklaring varför jag avslutar. Möjligtvis om personen frågar. Men man ska faktiskt inte behöva förklara sig om man inte vill och i synnerhet inte för att slippa bli uthängd.
Svar på tråden Män som hängs ut på nätet för att inte vara seriösa