Anonym (Vemharrätt?) skrev 2025-01-19 19:51:21 följande:
Drack öl - Skulle du kört imorgon bitti?
Min man hade besök av ett par vänner.
Det slutade med att han svepte ett par starköl (33cl) på en halvtimme, mellan 19-19:30.
Han berättade nu att han tänkte ta bilen till jobbet imorgon, han åker runt 7:30-tiden.
Jag ogillar starkt att man kör morgonen efter man druckit, men han påstår att jag överreagerar.
Vad tycker ni, hur hade ni resonerat?
Det finns inget att resonera om, om nu inte det var världens starkaste öl.
Men och andra sidan så hade han kanske dött om drog i sig så gigantiska mängder alkohol.
Anonym (Vemharrätt?) skrev 2025-01-19 20:14:43 följande:
Ber om ursäkt för om min fråga verkade provocerande.
Men mina google-kunskaper är begränsade. Sen tycker jag alltid att Familjeliv ger så kloka och bra råd.
Den är inte provocerande, dock är frågan rätt löjlig och med tanke på att det finns inget att prata om här.
Och pga att mängden är för obetydlig för ha den allra minsta betydelse.
Nästa gång du ställer denna fråga till dig själv, steg ett, hur mycket alkohol är det, hur lång tid är det innan det ska köras.
Men i detta fallet behöver ingen räkna på detta ens och pga det är nog inte ens möjligt att nå över dessa 0,2 där, och än mindre ett halv dygn senare.
Det finns tabeller på systembolaget, de är lite överdrivna, men det är bra i ditt fall och pga det håller då sig med marginal på rätt sida om vad som är okey.
Och visar det att det inte är några problem, ja, då kan du räkna med det stämmer också.