Svartsjuk på hans ex
Hej!
Okej jag behöver råd till andra som har/eller är tillsammans med en partner som har varit tillsammans/gift med sitt ex och har barn ihop.
Frågan handlar om hans ex och om jag överdriver eller inte.
Så jag är tillsammans med en man som jag både är förlovad med och har ett gemensamt barn ihop under en rätt så kort tid. Vi är glada i förhållandet men det finns en sak som stressar mig lite. Och det är om hans tidigare ex fru som han var gift tillsammans med för cirka 3-4 år sedan och han har också ett gemensamt barn ihop med henne. Det var han som tog beslutet med att avsluta deras förhållande.
Problemet är att hans ex verkar fortfarande ej över honom och använder deras barn som ett redskap för att hålla honom i sitt liv. Inte för barnets skull utan henne själv.
Till exempel hon har på sina sociala medier bilder fortfarande på dom som om dom vore lyckliga ihop fortfarande. Hon skriver ofta till honom och har det som en ursäkt att dom har ett barn ihop det är saker angående barnet trots hon egentligen verkar vilja kolla upp honom.
Min partner sade att han valde att göra slut med henne när barnet var knappt ett år då han kände att dom gled isär varandra och bästa dom kunde var att hitta lycka på varsitt håll. Han har sagt han har dejtat kvinnor efter henne och före han träffade mig. Och när jag frågar honom han vet något om sitt ex så svarar han att han ej vet eller bryr sig om något förutom om barnet.
Men det får min tyvärr svartsjuka och osäkerhet om att hon fortfarande visar på sociala medier upp dom som om dom vore en familj, likadant försöker hålla kontakt om onödiga saker som inte är om barnet.
Samt en annan stor sak så har han inte nämnt till sitt ex om verkan mig eller om hans barns halvsyskon. Han säget han väntar på rätt tillfälle då han kan hamna i pengar tvist då (Ingen bor ej i Sverige eller jag längre).
Vad tänker ni? Är jag bara sotis på ingenting när min partner har försäkrat om att dom aldrig kommer bli ihop igen? För jag litar på min partner men jag ogillar att hans ex håller på.